Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det nåt större event på orten just då? Då kan det ju vara uppbokat långt i förväg.

Eller någon större service på fabrik. På större ställen kan det tas in flera TUSEN arbetare under typ en månad för att göra service på allt. Då är precis alla hotell fullbokade. Dessutom brukar många använda en viss kedja för att samla gratisnätter och kuponger att använda på fritiden. Plus att oftast har företagen någon preferens för vilken kedja de använder
Vet inte. Fanns boende på billigare hotell, men kanske om det är något mer högklassigt event så att de bokat upp de större, finare hotellen och lämnat 3-stjärniga hotellen ifred, samt då lämnat fina B&B ifred för att de inte har tillräckligt många rum för att boka många på en gång, eller nåt.

Funderar fortfarande.
Osäker på om det kommer kännas positivt eller negativt efteråt att lämna ut den storyn för att få er synvinkel 😅.
Inte likt mig att vela så, och så måste jag ju formulera mig vettigt i så fall också 🙈.
@Nytant För att klarlägga. Jag är lite rädd att jag liksom vältrar mig i problemet. Inte rädd för eventuella obekväma synvinklar tror jag.

Nu har jag funderat klart om tråden.
Funderar istället på när jag borde höra av mig till jobbet nästa gång. Var inte så sammanhängande när jag släppte bomben i tisdags. Eller om jag bara ska vänta och se om de hör av sig närmaste veckorna 😇.

Fast nu började jag fundera på vad jag kan fundera på som är roligare.

Vet inte. Fanns boende på billigare hotell, men kanske om det är något mer högklassigt event så att de bokat upp de större, finare hotellen och lämnat 3-stjärniga hotellen ifred, samt då lämnat fina B&B ifred för att de inte har tillräckligt många rum för att boka många på en gång, eller nåt.
Delar man toalett på B&B? Folk vill inte dela toa/dusch...

Delar man toalett på B&B? Folk vill inte dela toa/dusch...
Nej, alltså anledningen till min fundering är ju för att dessa B&B är EXAKT som 4-5 stjärniga hotell; lyxig inredning, fancy badrum, alla bekvämligheter en kan önska sig, fin restaurang med frukost, lunch, middag. Enda skillnaden är att de är lite mindre (5-15 rum istället för typ 50+) och husen är därmed inte lika stora. Alla ligger i centrum, precis som hotellen. För mig känns det ju som att det är B&B som borde bli fullbokade först då, eftersom de har färre rum.

Nej, alltså anledningen till min fundering är ju för att dessa B&B är EXAKT som 4-5 stjärniga hotell; lyxig inredning, fancy badrum, alla bekvämligheter en kan önska sig, fin restaurang med frukost, lunch, middag. Enda skillnaden är att de är lite mindre (5-15 rum istället för typ 50+) och husen är därmed inte lika stora. Alla ligger i centrum, precis som hotellen. För mig känns det ju som att det är B&B som borde bli fullbokade först då, eftersom de har färre rum.
Spännande att de har allt du beskriver och ändå kallar sig BnB. I mina öron låter det som mindre hotell bara 😅 särskilt om de har restaurang!

Spännande att de har allt du beskriver och ändå kallar sig BnB. I mina öron låter det som mindre hotell bara 😅 särskilt om de har restaurang!
Tror det kan bero typen av byggnad? Oftast ligger de i före detta villor istället för större byggnader. Plus att restaurangen liksom är huvudverksamhet med boendet som extra typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V