Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag kan komma på någon som skulle passa bättre in på mitt jobb än jag pch på vad jag själv skulle kunna syssla med istället.

Jag har lyckats med det förstnämnda för drygt två år sedan, men kommer inte på om jag vet någon som skulle vara lika bra som den personen.

Och en massa annat.

Just nu funderar jag på om det finns någon annan sida än Wattpad där jag kan publicera mina engelska storys. :) Vet att det finns flera för fanfiction, men inte hittat andra för egna originalstorys. :P

Funderar på...
Varför katten alltid är ovillig att ligga sked/på min arm när jag vänder mig på höger sida. När jag vänder mig på vänster sida går det bra.
Varför jag somnar lättare när jag ligger på höger sida än när jag ligger på vänster sida.
Vem av oss jag ska ta mest hänsyn till just nu.

Varför skulle det inte vara det :confused: ? Man skulle väl kunna åka på semester i några veckor och bo på bed & breakfast? Stället är väl förhoppningsvis glada för sina bokningar.
Ja, det tänker jag också, men jag blev fundersam efter att jag kollade runt på hotell i en stad. Alla hotellen var fullbokade men inte bed & breakfast som är minst lika lyxiga.

Ja, det tänker jag också, men jag blev fundersam efter att jag kollade runt på hotell i en stad. Alla hotellen var fullbokade men inte bed & breakfast som är minst lika lyxiga.

Det vanliga är väl att man väljer B&B för kortare vistelse. Men det säger ju inte att man inte kan bo längre på ett B&B om man trivs med det. De som äger det blir nog bara tacksamma om en skötsam och trevlig person väljer att bo längre i deras B&B.

Det vanliga är väl att man väljer B&B för kortare vistelse. Men det säger ju inte att man inte kan bo längre på ett B&B om man trivs med det. De som äger det blir nog bara tacksamma om en skötsam och trevlig person väljer att bo längre i deras B&B.
Men vad är skillnaden som gör att folk främst väljer hotell för längre vistelser? Är det att det är jobbigt att bli för personlig med ägaren/personalen på en liten inrättelse? Eller något i skillnad i själva boendeformen? (du behöver inte ha svar, jag funderar mest vidare)

Men vad är skillnaden som gör att folk främst väljer hotell för längre vistelser? Är det att det är jobbigt att bli för personlig med ägaren/personalen på en liten inrättelse? Eller något i skillnad i själva boendeformen? (du behöver inte ha svar, jag funderar mest vidare)

För min del så är det för att jag föredrar det opersonliga i ett hotell. Jag föredrar dessutom hotell som tillhör kedjor där man vet vad man får. Jag har bott på ett B&B en natt och det var helt gräsligt. Smutsigt och sunkigt var bara förnamnet! Dessutom vill jag helst bo någonstans med en stor fin frukostbuffé!! Jag vet att man får frukost på B&B men jag gillar de där stora hotellfrukostbufféerna.

Jag tror det finns gott om personer som bor ofta på samma BnB när de väl hittat ett de trivs med och har behov längre perioder. Jag tänker att hotell är mer av en unifierande standard, särskilt kedjorna, så om man bokar i helt ny stad för många nätter känns det nog tryggare.

...varför jag inte tog ut hunden direkt efter rapport. Jaja, tar oss väl ut nu istället.

Funderar på om det är sommaren jag längtar efter eller något annat. Solen går upp sent och ner tidigt nu. Jag undrar om det kommer bli jobbigt att vara vaken efter åtta när vi ställt om till normaltid.

Jag tror att affärsresenärer oftast bor på hotell, eventuellt på grund av att de använder resebyråer som har avtal med stora hotellkedjor, och dom utgör en stor del av all som bor på hotell under veckorna.

Jag tror att affärsresenärer oftast bor på hotell, eventuellt på grund av att de använder resebyråer som har avtal med stora hotellkedjor, och dom utgör en stor del av all som bor på hotell under veckorna.
Men brukar de bo 4- och 5-stjärnigt? När jag rest med jobbet har det varit ganska sunkiga eller åtminstone basic hotell.

Det kanske bara är något lokalt med orten jag ska till, att de har så bra hotell att de bokas långt i förväg, och B&B som då är riktigt bra (alltså motsvarande 4-stjärnigt) blir typ snäppet under den standarden som de flesta vill ha där?

Men brukar de bo 4- och 5-stjärnigt? När jag rest med jobbet har det varit ganska sunkiga eller åtminstone basic hotell.

Det kanske bara är något lokalt med orten jag ska till, att de har så bra hotell att de bokas långt i förväg, och B&B som då är riktigt bra (alltså motsvarande 4-stjärnigt) blir typ snäppet under den standarden som de flesta vill ha där?

Är det nåt större event på orten just då? Då kan det ju vara uppbokat långt i förväg.

Är det nåt större event på orten just då? Då kan det ju vara uppbokat långt i förväg.
Eller någon större service på fabrik. På större ställen kan det tas in flera TUSEN arbetare under typ en månad för att göra service på allt. Då är precis alla hotell fullbokade. Dessutom brukar många använda en viss kedja för att samla gratisnätter och kuponger att använda på fritiden. Plus att oftast har företagen någon preferens för vilken kedja de använder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar