Ja, jag tänker direkt på stranger things...Du menar som i… morse kod
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tänker direkt på stranger things...Du menar som i… morse kod
Tror inte det handlar om rekryterare?Hur alla som säger att de fått jobb genom sitt nätverk gör. Eller hur man skaffar ett sånt nätverk som kan ge det .,
Många bör veta vem jag är, men jag känner inga rekryterare.
Men funkar det ens så längre? Att man ringer upp nån så?Tror inte det handlar om rekryterare?
Mer att Kalles jobb behöver en extra, och Kalle känner Ella som skulle passa. Så de ringer Ella och hon får jobbet.
Jag har fått jobb så...flera stycken. Beror kanske på bransch.Men funkar det ens så längre? Att man ringer upp nån så?
Enligt min erfarenhet får man skicka in en ansökan som vanligt, och "tävla" med andra kandidater. Däremot kan ju Kalle mig tipsa om att de söker. Och nämna för chefen att han känner en som sökt som han tror på. I bästa fall har det viss betydelse, men i konkurrens med någon med tex bättre erfarenhet av just det så känns inte det som det avgörande.
Men det är min upplevelse .
Gick precis in på Lagerhaus och hade detta i åtanke, yes, det går att köpa bara enstaka på plats i butikenJag funderar på ifall man kan köpa dessa och de liknande klubborna från Lagerhaus styckevis i butik?
På hemsidan kan man bara köpa 10-pack...
Visa bifogad fil 100903
Haha, bilden blev visst jättestor, men då får ni alla en stor puss
Tycker också det är en brist på respekt för dem som håller det som en central del av sitt kulturarv.Reportage om tävling i att äta surströmming på P1, med hintar om spyhinkar och likbleka uppsyner.
Jag blev osedvanligt nedslagen kanske inte mest om den låga nivån på reportaget, men på att det fortfarande förekommer den här typen av total avsaknad av respekt för de djur som ingår i livsmedelsproduktionen och värdesättandet av de livsmedel vi producerar och som både människor och djur bidrar till. I en situation där stora delar av världen har svältande befolkningar i olika utsträckning.
Borde inte den typen av tävlingar vara något som tillhör en primitiv historia som vi kan lämna därhän?
Jag har fått jobb för att platschefen kände til mig sedan förut, Avkomman samma sak. Välkänd av chefen.Men funkar det ens så längre? Att man ringer upp nån så?
Enligt min erfarenhet får man skicka in en ansökan som vanligt, och "tävla" med andra kandidater. Däremot kan ju Kalle mig tipsa om att de söker. Och nämna för chefen att han känner en som sökt som han tror på. I bästa fall har det viss betydelse, men i konkurrens med någon med tex bättre erfarenhet av just det så känns inte det som det avgörande.
Jag lyckades få jobb via LinkedIn. Helt otroligt. Är inte där så extremt ofta, men en chef skrev till mig där, vi tog en digital fika och sen fick jag anställningskontraktet mailat...hahahahaha.Men funkar det ens så längre? Att man ringer upp nån så?
Haha, så det finns de som lyckats alltså.. Jag är inte jätteaktiv, men försöker hålla mig lite uppdaterad iafJag lyckades få jobb via LinkedIn. Helt otroligt. Är inte där så extremt ofta, men en chef skrev till mig där, vi tog en digital fika och sen fick jag anställningskontraktet mailat...hahahahaha.
Jag blev mycket överraskad måste jag erkänna.Haha, så det finns de som lyckats alltså.. Jag är inte jätteaktiv, men försöker hålla mig lite uppdaterad iaf
Kul att höra faktiskt.Jag blev mycket överraskad måste jag erkänna.
För att du inte har somnat änVarför är jag fortfarande vaken?
Ungdomsfinne... du är ung och vacker.Varför jag över en natt fått acne som om om jag vore fjorton