Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur alla som säger att de fått jobb genom sitt nätverk gör. Eller hur man skaffar ett sånt nätverk som kan ge det 🙈.,
Många bör veta vem jag är, men jag känner inga rekryterare.

Tror inte det handlar om rekryterare?
Mer att Kalles jobb behöver en extra, och Kalle känner Ella som skulle passa. Så de ringer Ella och hon får jobbet.
Men funkar det ens så längre? Att man ringer upp nån så?
Enligt min erfarenhet får man skicka in en ansökan som vanligt, och "tävla" med andra kandidater. Däremot kan ju Kalle mig tipsa om att de söker. Och nämna för chefen att han känner en som sökt som han tror på. I bästa fall har det viss betydelse, men i konkurrens med någon med tex bättre erfarenhet av just det så känns inte det som det avgörande.

Men det är min upplevelse 😅.

Enligt min erfarenhet får man skicka in en ansökan som vanligt, och "tävla" med andra kandidater. Däremot kan ju Kalle mig tipsa om att de söker. Och nämna för chefen att han känner en som sökt som han tror på. I bästa fall har det viss betydelse, men i konkurrens med någon med tex bättre erfarenhet av just det så känns inte det som det avgörande.

Jag har fått jobb så...flera stycken. Beror kanske på bransch.

Om jag ska ta en promenad eller kanske ta tag i disken. Eller om jag kanske ska fortsätta ligga i sängen och surfa på telefonen.

Det blir mörkt så tidigt så måste promenera ganska snart om jag ska hinna ta en lång promenad. Men jag är frusen och har lite dåligt batteri på telefonen.

Reportage om tävling i att äta surströmming på P1, med hintar om spyhinkar och likbleka uppsyner.

Jag blev osedvanligt nedslagen kanske inte mest om den låga nivån på reportaget, men på att det fortfarande förekommer den här typen av total avsaknad av respekt för de djur som ingår i livsmedelsproduktionen och värdesättandet av de livsmedel vi producerar och som både människor och djur bidrar till. I en situation där stora delar av världen har svältande befolkningar i olika utsträckning.

Borde inte den typen av tävlingar vara något som tillhör en primitiv historia som vi kan lämna därhän?

Reportage om tävling i att äta surströmming på P1, med hintar om spyhinkar och likbleka uppsyner.

Jag blev osedvanligt nedslagen kanske inte mest om den låga nivån på reportaget, men på att det fortfarande förekommer den här typen av total avsaknad av respekt för de djur som ingår i livsmedelsproduktionen och värdesättandet av de livsmedel vi producerar och som både människor och djur bidrar till. I en situation där stora delar av världen har svältande befolkningar i olika utsträckning.

Borde inte den typen av tävlingar vara något som tillhör en primitiv historia som vi kan lämna därhän?
Tycker också det är en brist på respekt för dem som håller det som en central del av sitt kulturarv.
Speciellt i ljuset av situationen i dagsläget där det är oklart om traditionen ens kommer kunna överleva.

Jag har fått jobb för att platschefen kände til mig sedan förut, Avkomman samma sak. Välkänd av chefen.

Provanställning eller projekt. Som efter angiven tid gick över i fast.

Vet ett större industriföretag som helst anställer barn, makar eller grannar. För att man då lätt kan få en uppfattning av personen.

Jag lyckades få jobb via LinkedIn. Helt otroligt. Är inte där så extremt ofta, men en chef skrev till mig där, vi tog en digital fika och sen fick jag anställningskontraktet mailat...hahahahaha.

Jag lyckades få jobb via LinkedIn. Helt otroligt. Är inte där så extremt ofta, men en chef skrev till mig där, vi tog en digital fika och sen fick jag anställningskontraktet mailat...hahahahaha.
Haha, så det finns de som lyckats alltså.. Jag är inte jätteaktiv, men försöker hålla mig lite uppdaterad iaf 😇

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar