Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Jo, det var skönt, lite förvånande bara, jag hade inte känt en enda förvärk eller sammandragning innan jag vaknade en lördagmorgon med regelbundna värkar. Men sen tog förlossningen lång tid så jag hann att förbereda mig mentalt då :)

Ville bara ge lite hopp om att bebisen kan komma före bf också :)

Delvis kl:

Hej i värmen alla väntande blivande mammor :)

Idag govänner har jag gått över tiden med en hel vecka :eek: och har fortfarande inga som helst känningar...
Imorgon ska jag till överburenhetskontroll, så får vi se vad dom säger.
Liten har ju varit väldigt lugn ett par dagar nu, men barnmorskan sa att jag absolut inte behövde oroa mig, då h*n reagerade bara hon la handen på magen :love:
Tydligen har jag en hjärtformad livmoder, som gör att det blir ännu lite trängre i magen, dvs. ännu mindre plats att röra sig på.
Hur som så ligger h*n långt ner, rejält fixerad, så det är bara att vänta tills h*n är redo!

Men annars mår jag faktiskt riktigt bra, njuter av att bada och sola och vila nu, medans jag väntar!
Som jag sa till en vän igår, fram till det beräknade datumet så bara stressar man på något vis, räknar ner dagar och längtar.
Nu när man gått över så befinner man sig liksom i ett ingenmansland, man kan inte göra annat än ha tålamod och ta det som det kommer :)

Jag är också så tacksam att jag får må så bra som jag gör nu, för början och mitten av graviditeten var riktigt jobbig med illamående, foglossningar, trötthet, sammandragningar, humörsvängningar osv...

Och som du säger Babyfoal, jag förstår bebis! Måste vara jobbigt att komma till världen i den här värmen, så man kan ju lika gärna vänta tills vädret blir lite sämre..någon som vet när det kan tänkas bli? ;)

/Tillit - en vecka över tiden!

Delvis kl:

Hej i värmen alla väntande blivande mammor :)

Idag govänner har jag gått över tiden med en hel vecka :eek: och har fortfarande inga som helst känningar...
Imorgon ska jag till överburenhetskontroll, så får vi se vad dom säger.
Liten har ju varit väldigt lugn ett par dagar nu, men barnmorskan sa att jag absolut inte behövde oroa mig, då h*n reagerade bara hon la handen på magen :love:
Tydligen har jag en hjärtformad livmoder, som gör att det blir ännu lite trängre i magen, dvs. ännu mindre plats att röra sig på.
Hur som så ligger h*n långt ner, rejält fixerad, så det är bara att vänta tills h*n är redo!

Men annars mår jag faktiskt riktigt bra, njuter av att bada och sola och vila nu, medans jag väntar!
Som jag sa till en vän igår, fram till det beräknade datumet så bara stressar man på något vis, räknar ner dagar och längtar.
Nu när man gått över så befinner man sig liksom i ett ingenmansland, man kan inte göra annat än ha tålamod och ta det som det kommer :)

Jag är också så tacksam att jag får må så bra som jag gör nu, för början och mitten av graviditeten var riktigt jobbig med illamående, foglossningar, trötthet, sammandragningar, humörsvängningar osv...

Och som du säger Babyfoal, jag förstår bebis! Måste vara jobbigt att komma till världen i den här värmen, så man kan ju lika gärna vänta tills vädret blir lite sämre..någon som vet när det kan tänkas bli? ;)

/Tillit - en vecka över tiden!

Då är det bara att vänta på våra små underverk, som båda verkar ha krypit LÅNGT ner.. :love:

Och så har jag hört att onsdag, torsdag skulle det kunna komma åska och regn :love: Men det är nog önsketänkande, både vad gäller väder och barnafödande............ :D

Då är det bara att vänta på våra små underverk, som båda verkar ha krypit LÅNGT ner.. :love:

Och så har jag hört att onsdag, torsdag skulle det kunna komma åska och regn :love: Men det är nog önsketänkande, både vad gäller väder och barnafödande............ :D

Ja det verkar så :)

Men då tror jag att jag satsar på det, onsdag eller torsdag..blir jättebra :D

Jag tycker onsdag eller torsdag verkar vara jättebra dagar för er att föda barn!

Tillit de kanske gör en hinnsvepning på dig imorrn om du är mogen! Hoppas det sätter igång för er allihop, jag hejar lite på bebisarna! :bump:

Tack för hejjet! :) Blev dock ingen hinnsvepning, och det kanske var tur det, har läst att det inte är allt för behagligt :crazy:

Till alla:

Nu har jag varit på kontroll, och allt såg så bra ut så :love:
Liten väger uppskattningsvis 3651 kg, -3% i tillväxt och hade gott om fostervatten därinne!
Andningsövade, hjärtat slog fint, rörde sig - allt var så bra så!

På lördag ska jag ringa till förlossningen om inget hänt tills dess, och komma in under dagen och göra ctg och kolla livmodertappen och sånt.
Sen ska dom bedöma om jag ska sättas igång där och då, eller dagen efter.
Så som det ser ut nu så blir jag mamma senast på söndag! :eek: :banana:

Dock har jag haft rätt kraftiga förvärkar tror jag hela morgonen, så man vet ju aldrig, kanske det sätter igång snart?

Hjälp, plötsligt blev det så verkligt...!

Tack för hejjet! :) Blev dock ingen hinnsvepning, och det kanske var tur det, har läst att det inte är allt för behagligt :crazy:

Till alla:

Nu har jag varit på kontroll, och allt såg så bra ut så :love:
Liten väger uppskattningsvis 3651 kg, -3% i tillväxt och hade gott om fostervatten därinne!
Andningsövade, hjärtat slog fint, rörde sig - allt var så bra så!

På lördag ska jag ringa till förlossningen om inget hänt tills dess, och komma in under dagen och göra ctg och kolla livmodertappen och sånt.
Sen ska dom bedöma om jag ska sättas igång där och då, eller dagen efter.
Så som det ser ut nu så blir jag mamma senast på söndag! :eek: :banana:

Dock har jag haft rätt kraftiga förvärkar tror jag hela morgonen, så man vet ju aldrig, kanske det sätter igång snart?

Hjälp, plötsligt blev det så verkligt...!

Iiih vad spännande, jag hejjar också på :bump:

Visst känns det lite overkligt på nåt sätt innan. Som om man liksom kommer gå omkring såhär typ resten av livet utan att bebisen kommer?

Iiih vad spännande, jag hejjar också på :bump:

Visst känns det lite overkligt på nåt sätt innan. Som om man liksom kommer gå omkring såhär typ resten av livet utan att bebisen kommer?

Jaa precis så känns det! Jag är så van nu, så jag kan lika gärna fortsätta såhär ett tag till :D

Jajjemän hos Tillit händer det grejer :D

Fick ett meddelande kl 08.57 och då hade dom kommit till Danderyds förlossning, öppen 3 cm då och tappen var helt utplånad..

Värkarna gjorde jäkligt ont då hälsade hon..

Sedan har jag inte hört något mer så nu har hon väl fullt upp med att föda :D

/C

Åh så spännande! Det var ju verkligen dags för henne nu! Hoppas du snart får uppdatering! Heja tillitbebisen!

Här har det varit en VARM dag med massa sammandragningar hela dagen... som mest var 5:e minut men de gör inte så värst ont än så... vi får se vad som händer (om nåt händer) än är det ju lite kvar till BF...

Väskorna är i alla fall klara o jag är less på magen, eller främst mitt onda bäcken så jag gråter väl inte OM det nu skulle va allvar o bebis vill ut.

Nu får ni hälsa lilla Emil välkommen till världen :)

Vaknade nu och kikade på mobilen, där var ett sms från Tillit skickat kl 07.51.

Lilla Emil kom till världen igår kl 19.39 alla mår nu bra, men Tillit skriver att förlossningen inte var helt lätt.

Men ut kom han, 3345 gram och 51 cm lång.

9 dagar över tiden.

STORT GRATTIS TILLIT

/C

Då lämnar jag denna tråden :love:

I tisdags kväll gick det undan och vi fick äntligen träffa vår helt underbart vackra dotter :love:

Kom hem igår förmiddag och jag kan bara inte slita mig ifrån henne.

Jag gråter bara jag tittar på henne.... :love:

Lycka till alla sommar-mammor!

Ni har något obeskrivligt framför er!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka