Delvis kl:
Hej i värmen alla väntande blivande mammor
Idag govänner har jag gått över tiden med en hel vecka
och har fortfarande inga som helst känningar...
Imorgon ska jag till överburenhetskontroll, så får vi se vad dom säger.
Liten har ju varit väldigt lugn ett par dagar nu, men barnmorskan sa att jag absolut inte behövde oroa mig, då h*n reagerade bara hon la handen på magen
Tydligen har jag en hjärtformad livmoder, som gör att det blir ännu lite trängre i magen, dvs. ännu mindre plats att röra sig på.
Hur som så ligger h*n långt ner, rejält fixerad, så det är bara att vänta tills h*n är redo!
Men annars mår jag faktiskt riktigt bra, njuter av att bada och sola och vila nu, medans jag väntar!
Som jag sa till en vän igår, fram till det beräknade datumet så bara stressar man på något vis, räknar ner dagar och längtar.
Nu när man gått över så befinner man sig liksom i ett ingenmansland, man kan inte göra annat än ha tålamod och ta det som det kommer
Jag är också så tacksam att jag får må så bra som jag gör nu, för början och mitten av graviditeten var riktigt jobbig med illamående, foglossningar, trötthet, sammandragningar, humörsvängningar osv...
Och som du säger Babyfoal, jag förstår bebis! Måste vara jobbigt att komma till världen i den här värmen, så man kan ju lika gärna vänta tills vädret blir lite sämre..någon som vet när det kan tänkas bli?
/Tillit - en vecka över tiden!