Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Grattis, och grattis till alla ni andra som fått era små underverk! Visst är det underbart? :love:

Psst...bilder på Emil finns i skrutt-tråden ;)

Jag finns oxå, imorgon är det 2 veckor kvar. :D

Aha, två veckor, går i ett nafs, va? :p
Själv har jag tre veckor kvar, räknar med fem...:grin: önskar mig en :angel:

Å hur mår du?
Själv har jag varit sjuk i några dagar, sprängförkyld (alltså värre än vanligt, har varit förkyld i 9 mån snart) och ont i halsen! Värdelöst!

Trodde jag skulle ha bebis i famnen nu, bf på söndag men fick regelbundna värkar 20.00 igår som höll i sig till 04.00 men de eskalerade aldrig utan höll sig och till slut försvann dom....Nu är det hur lugnt som helst i magen.

Jaha, typiskt, hoppas det sätter igång igen snart då!

jag är också kvar... har gått över tre dagar nu och ännu verkar det inte som att liten i magen har en tanke på att titta ut.
varje morgon samma tanke.... idag kanske den kommer ???:idea:
men det är väl som dom säger... den som väntar på något gott....:)

Jag har ju inte bf förrän 30 juli, jag är hyfsat övertygad om att jag kommer bli en augustimamma, men vill inte, vill inte :mad:

Nå sommarmammor, hur mår ni därute?

Själv blir jag mer och mer nyfiken på det lilla livet i magen, som försöker med alla möjliga utbrytningsförsök (känns det som) dock på helt fel ställe :p

Jag längtar så enormt nu :love:

Har ni förberett allt därhemma?
Vi har endel småsaker kvar, ska till Ikea på fredag.

Ska sysselsätta mig denna veckan med att baka, så frysen är laddad!

Hur får ni dagarna att gå?

här håller jag på att bli galen! 8 dagar över tiden kanske inte låter så farligt men det känns som en evighet!
allt är färdigfixat. bara huvudpersonen kvar !
längtar efter att få träffa vår lilla busunge! :love:

här håller jag på att bli galen! 8 dagar över tiden kanske inte låter så farligt men det känns som en evighet!
allt är färdigfixat. bara huvudpersonen kvar !
längtar efter att få träffa vår lilla busunge! :love:

Usch jag förstår att det känns som en evighet! Jag är redan nojjig att gå över tiden.
Hoppas den kommer snart då :bump: jag hejjar på!

Vet precis hur det kanns, jag gick over 9 dagar och det kandes ungefar som 9 ar :D Men jag lovar att snart kommer 9 dagar kannas som 9 minuter och helt plotsligt har du en ettaring! :love:

Jaha, Ikea överstökat, jag höll på att falla ihop i enhög när jag kom hem, så trött var jag. Sover ganska dåligt om nätterna och har jättesvårt att sova mitt på dan :( men nu är allt färdigfixat härhemma så nu kan ju den lilla lika gärna komma :angel:

Minamigo hur går det för dig?

Och hur mår ni andra?

Har ni några bra tips på vad man kan sysselsätta sig med för lugna aktiviteter?

Jag köpte en ny ogräshackare, sån där som man skyfflar med. Så nu är alla plattorna & uteplatsen ogräsfria.

Nu roar jag mig med att slipa & olja in köksbänkarna i trä, diverse trämöbler får en omgång olja.

Slappa kan jag, har en 16 kubik stor pool som sambon köpt, men jag gillar inte stegen som jag måste klättra upp & ned för.

ingen bebis här ännu... 12 dagar över idag :cry:
på måndag har jag fått tid för bedömning av igångsättning... men jag hoppas att liten kommer innan dess.
känner igen det där om att inte kunna sova ... ush vad det är jobbigt. lite bättre här nu när det inte är lika tryckande värme längre.
mina dagar går mest åt till att käka iskall vattenmelon och kolla tv. inte så kul men jag orkar inget annat för tillfället. har hela tiden tyckt att jag har haft eneri men nu på slutet har den tagit slut....

Spirit, gud vad härligt med pool!! det ligger högt på önskelistan här.... :d

Jag köpte en ny ogräshackare, sån där som man skyfflar med. Så nu är alla plattorna & uteplatsen ogräsfria.

Nu roar jag mig med att slipa & olja in köksbänkarna i trä, diverse trämöbler får en omgång olja.

Slappa kan jag, har en 16 kubik stor pool som sambon köpt, men jag gillar inte stegen som jag måste klättra upp & ned för.

Det var väldigt vad ligger i :eek:
Vad gäller stegen i poolen; måste du klättra i och ur? Varför inte bara ligga kvar :D

ingen bebis här ännu... 12 dagar över idag :cry:
på måndag har jag fått tid för bedömning av igångsättning... men jag hoppas att liten kommer innan dess.
känner igen det där om att inte kunna sova ... ush vad det är jobbigt. lite bättre här nu när det inte är lika tryckande värme längre.
mina dagar går mest åt till att käka iskall vattenmelon och kolla tv. inte så kul men jag orkar inget annat för tillfället. har hela tiden tyckt att jag har haft eneri men nu på slutet har den tagit slut....

Spirit, gud vad härligt med pool!! det ligger högt på önskelistan här.... :d

Åh, vad seeegt! Men käka iskall vattenmelon är väl inte fy skam?!

Stegen är ganska vrickig & ostabil därmed rejält obehaglig att klättra upp & ned för :crazy: Badar ganska lite i den pga av det.

Sambon har erbjudit sig att lyfta mig i & ur med traktorn :rofl:

Det är den 23:e dvs nu på torsdag, som jag blir snittad, ska in på onsdag eftermiddag & få tagit alla prover, få mina hygien svampar plus få info om det blir på för eller eftermiddag.

Är jättenervös nu. :crazy:

Hur går det för er andra nu?

Allt kommer gå toppenbra. Jag är säker på att hela buke kommer hålla tummarna för er, och då kan det ju bara gå bra eller hur! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka