Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Grattis till Evelina!

Tackar för gratulationerna, Felix är sååå söt och go. Vi går i en bubbla och bara myser, allt fungerar bra och amningen också. Dock fick jag åka in akut i fredags med feber och smärta i magen, en liten bit av moderkakan kvar som plockades ut och nu äter jag penicillin och mår jättebra igen. Men gynundersökningen var ju inte det roligaste....Gick ju hem direkt från förlossningen men nu fick vi bli inlagda på BB så då fick vi prova på det iallafall och det var helmysigt där med underbar personal!

Dock fick jag åka in akut i fredags med feber och smärta i magen, en liten bit av moderkakan kvar som plockades ut och nu äter jag penicillin och mår jättebra igen. Men gynundersökningen var ju inte det roligaste....Gick ju hem direkt från förlossningen men nu fick vi bli inlagda på BB så då fick vi prova på det iallafall och det var helmysigt där med underbar personal!

Men fy vad otäckt!
Skönt att höra att du mår bra nu!

Grattis till den lilla

Läskigt med moderkakan, den kollar dom noga så den är hel vid förlossningen..

Har läst om hur dom går till väga vid urplockningen, och det verkar inte vara någon agnenäm upplevelse :o

Grattis flisan!!

Babyfoal: Hej, kul att se dig! Har tänkt på dig och hur det går och så...och är nyfiken på hur förlossningen gick, och vad heter din lilla tös? :)

Hej Tillit!
Har tänkt på dig med :)
Här går tiden så fort, och jag bara älskar vår dotter!
Denna kärlek, som bara flödar, och räcker i oändlighet, är så underbar att få känna! Aldrig har jag varit med om något liknande :love:

Förlossningen gick så fort att jag knappt hann förstå vad som hände :eek:
(Dock ligger jag i lä vad gäller Flisan's förlossning ;) )
Jag som hade förväntat mig en 40 timmars förlossning :D

Hur gick det med din?

kl

Hörni sommarmammor som har fått! Gick ni över tiden och i så fall hur mycket?
Hur startade det??

Jag är så nyfiken nu och kan knappt bärga mig! Jag har BF IDAGmen räknar med att gå över.

Min kusin var beräknad till 9 juli och gick över 2 1/2 vecka, sen satte dom igång henne :eek: vill inte vill inte...

Spannande varre! Hoppas det satter igang snart for dig! Igangsattning behover inte vara sa farligt heller, huvudsaken ar ju att den kommer ut! Jag har last manga lyckade igangsattningshistorier. (Och lika manga forlossningar som satt igang av sig sjalv men behovt varkstimulerande efter eda, och det blir ju lite samma sak)

Ah, det kommer sakert ga jattebra ska du se, snart far du ocksa snuffsa bebis!

Jag är inte rädd att bli igångsatt utan vill helst inte gå över så länge. Även om man vet att det kan bli så och ställer in sig på det så vore det ju fantastiskt att slippa :p

Längtar efter att få snuffsa bebis :love:

na det forstar jag, man ar mattligt trott pa det i slutet och saaaa nyfiken pa vem som gommer sig dar inne!

halloj! sitter här med min undebara lilla flicka som äntligen kommit till världen. gick över 18 dagar innan jag blev igångsatt. helt fantastiskt att äntligen vara mamma! förstår att du längtar efter din lilla/e men innan du vet ordet av det så har du en liten i din famn. tiden går så otroligt fort även om det känns som snigelfart när man väntar.
LYCKA TILL!

Hej Tillit!
Har tänkt på dig med :)
Här går tiden så fort, och jag bara älskar vår dotter!
Denna kärlek, som bara flödar, och räcker i oändlighet, är så underbar att få känna! Aldrig har jag varit med om något liknande :love:

Förlossningen gick så fort att jag knappt hann förstå vad som hände :eek:
(Dock ligger jag i lä vad gäller Flisan's förlossning ;) )
Jag som hade förväntat mig en 40 timmars förlossning :D

Hur gick det med din?

Ja visst går tiden fort? Emil är 4 veckor idag, helt otroligt att jag varit mamma så länge redan!

Och denna kärlek, ja den är helt övermäktig! Jag visste inte att man kunde älska så högt! :love:

Dock så har jag råkat ut för mjölkstockning nu för andra gången, och det är verkligen inte en rolig upplevelse kan jag tala om..att vara så dålig med en liten bebis i huset är hemskt, för man måste ju vara någelunda pigg för hans skull, och det är inte kul när man mår pyton!
Plus att jag tappar sugen helt att amma, när det liksom inte fungerar!!

Men men, det går ju över det med!

Förlossningen var inte sådär hemskt rolig, men när han var ute så var det ju värt allt! Ska försöka få ner en förlossningsberättelse snart, men nu ska här ätas och sen gå och lägga oss, så det får bli en annan gång! :)

Till alla: Grattis till er som fått era små mirakel, visst är det underbart?
Förresten, är inte mest små töser som fötts här i tråden? Eller har jag inte hängt med ordentligt?

Visst går det fort.

vi hade en veckas kalas idag för Evelina, helt sjukt att det bara är en vecka sedan hon kom, tiden har gått snorfort.
Snart kör hon moppe känns det som om det ska fortsätta i denna takten :D

Grattis alla till era små.

/Spirit som snuffsar vidare på sin lilla tjej :love:

Till alla: Grattis till er som fått era små mirakel, visst är det underbart?
Förresten, är inte mest små töser som fötts här i tråden? Eller har jag inte hängt med ordentligt?

Vi kan ju göra en lista, och se hur många som anlänt av varje?

babyfoal - flicka

kl

Jaha, jag blev ingen juni-juli mamma. Vilket jag i och för sig inte trodde heller. Blobben kommer komma absolut senast 14 augusti vilket är datum för igångsättning om den inte tittar ut av sig själv. Eller hittar ut för den delen. Den har gjort allvarliga försök att bryta sig ut på sidan av magen hm.

Var hos BM idag och hade högre blodtryck än jag brukar ha och barnets hjärtslag var ngt lägre än vanligt, enligt henne kan det vara ett tecken på att nåt är på gång. Men vi får väl se...
Är det bara jag kvar nu?

Du får kanske hoppa in i höstmammornas tråd istället :D Hoppas att du slipper vintertråden iaf ;)

Peppar bebis lite så hn förstår att det är dags att komma ut :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka