Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Jag har inte sovit så bra inatt, men annars är allt som vanligt! Inte ens minsta lilla förvärk!
Väntar och väntar och väntar och väntar och väntar................

/Tillit - BF + 3 :eek:

Åh vad tröttsamt att gå över tiden! Jag räknar oxå med det, men min ena syster tycker att bebben ska komma 4 dagar innan bf för då är hon ledig :p jag skulle ju inte börja gråta om den kommer för tidigt direkt :angel:

Men så härligt med en ridtur :p
Jag är SÅÅÅÅ sugen på att få rida mina hästar!!!!

Jag drömde inatt att jag red, det var jättekul :D

Igår natt drömde jag att jag rökte :angel: (slutade röka i v.6, alltså när jag fick reda på att jag var gravid.)

Jag drömde inatt att jag red, det var jättekul :D

Igår natt drömde jag att jag rökte :angel: (slutade röka i v.6, alltså när jag fick reda på att jag var gravid.)

Jag har också massa skumma drömmar, ofta är det slemproppen som släpper, och ser mer eller mindre skum ut...en gång var den stor som en pannkaka och konsistensen som en manet ungefär...inatt var den som en liten gele-kopp...:p
Drömmer om barnet också, mest att det är en liten flicka, sist var hon några månader och hade bruna ögon och mörkt hår, och vad jag älskade den lilla varelsen! :love:
En gång var det en pojke, som var för stor för barnvagnen! :D

Till alla:
Hur mår ni då? Är ni inne på förlossningen kanske?
Här händer fortfarande precis inget alls!
Inga som helst tecken, förutom kanske att bebis lugnat ner sig lite de senaste dagarna...jaja vi får se hur det går!
På Tisdag ska jag till barnmorskan, och på Onsdag blir det överburenhetskontroll med ultraljud, det är ju lite kul :)

Har badat också nu senaste dagarna, jätteskönt verkligen, rekommenderas starkt :love:

Så ja..jag har det rätt bra faktiskt, trots att jag är lite otålig :D

/Tillit - 5 dagar över tiden

Till alla:
Hur mår ni då? Är ni inne på förlossningen kanske?
Här händer fortfarande precis inget alls!
Inga som helst tecken, förutom kanske att bebis lugnat ner sig lite de senaste dagarna...jaja vi får se hur det går!
På Tisdag ska jag till barnmorskan, och på Onsdag blir det överburenhetskontroll med ultraljud, det är ju lite kul :)

Har badat också nu senaste dagarna, jätteskönt verkligen, rekommenderas starkt :love:

Så ja..jag har det rätt bra faktiskt, trots att jag är lite otålig :D

/Tillit - 5 dagar över tiden

Här är det också lugnt. Och jag är så uttråkad att det inte går att beskriva, ändå har jag 3 dagar kvar och räknar med att gå över- för att inte bli besviken. Dock vaknade jag med väldigt 'vattnig' flytning idag. Men det är väl inget det heller. Ska till BM nu kl.11 på vanligt inbokat besök.

Så man ska på kontroll redan efter en vecka över tiden? :)
Det är ju bra, så har man 'något' att se fram emot :D

Tycker tiden bara kryyyyyyyper. Speciellt kvällarna är långdragna..

Här är det också lugnt. Och jag är så uttråkad att det inte går att beskriva, ändå har jag 3 dagar kvar och räknar med att gå över- för att inte bli besviken. Dock vaknade jag med väldigt 'vattnig' flytning idag. Men det är väl inget det heller. Ska till BM nu kl.11 på vanligt inbokat besök.

Ja det verkar så :) Trodde det var 2 veckor, men jag klagar verkligen inte för att det är tidigare!
Det är så väldans lugnt i magen nu, så jag vill gärna kolla att allt är okej!

Spännande att se vad din barnmorska säger då, hoppas hon har något uppmuntrande att komma med ;)

/Tillit - 6 dagar över tiden

Jag har också massa skumma drömmar, ofta är det slemproppen som släpper, och ser mer eller mindre skum ut...en gång var den stor som en pannkaka och konsistensen som en manet ungefär...inatt var den som en liten gele-kopp...:p
Drömmer om barnet också, mest att det är en liten flicka, sist var hon några månader och hade bruna ögon och mörkt hår, och vad jag älskade den lilla varelsen! :love:
En gång var det en pojke, som var för stor för barnvagnen! :D

Jag har bara drömt om att det blir en flicka, så jag är ganska övertygad om att det blir det, medan alla andra tror att det blir en pojke. Det ska verkligen bli spännande! Jag är så nyfiken på den lilla krabaten i magen!

Åh, herregud. Jag tycker min tid bara kryyyper och då har jag flera veckor kvar. Hur står man ut. Sover dåligt gör jag nu också och jag har så ont i fötterna som bara sväller mer för varje dag i värmen.
Det har gått ganska fort fram till nu, men om jag tycker det känns som om bebisen förmodligen aldrig kommer, så måste det kännas obeskrivligt långsamt för dig och Tillit :cool:

Ja det verkar så :) Trodde det var 2 veckor, men jag klagar verkligen inte för att det är tidigare!
Det är så väldans lugnt i magen nu, så jag vill gärna kolla att allt är okej!

Spännande att se vad din barnmorska säger då, hoppas hon har något uppmuntrande att komma med ;)

/Tillit - 6 dagar över tiden

Nu är jag hemma igen. Det är så roligt att vara hos BM.
Dom är så toppen, kommer verkligen att sakna dom!

Hon sa att lillen har sjunkit mycket, huvudet ligger väldigt långt ner, hon bad tom en annan BM att komma in och känna- för att inte ge mig falska förhoppningar :p, och hon sa det samma, ligger väldigt långt ner med huvudet :love:
Så det BORDE inte vara långt kvar, men man vet ju aldrig. Var iallafall roligt att höra :love:

Ska behålla uppsikt på mina 'vattniga' flytningar under dagen, då jag måste ringa förlossningen ifall jag misstänker att det är fostervatten som läcker.
Urinprov skickades iväg på odling.

Det var riktigt roligt att ha två barnmorskor som stod och klämde på min mage, de sa att det är så skoj när man kan känna barnet så tydligt som man kan på mig, visade vart rumpan var, knä, fot, axlar.. Helt fantastiskt! :love:

Det var iallafall allt för mig idag :bump:

Ska bli kul att höra vad din BM säger imorgon, eller vem vet, imorgon snusar du kanske liten :love:

*kl*

Jag kommer lämna buke för en lång tid nu.
Jag skrev in snittdatumet i tråden, men har hållt den hemlig för bekantskapskretsen.

För någon timme sedan ringde en person som vi umgås med privat som även är bukefalist & berättade för min sambo att hon visste snittdatumet.

Nu har jag en väldigt arg, ledsen & besviken sambo.

Personen i fråga vet att vi ville hålla det för oss själva, men jag kände mig trygg i denna tråden med tanke på den var/är ganska så intim.

Saker som skrivs på nätet stannar inte kvar där det skrivs längre bevisligen.

Återkommer kanske senare med bild på underverket, får se om jag orkar, är ganska knäckt över beteendet. :cry:

Kram på er & ett otroligt stort lycka till.

All lycka till er...

Jag kommer tänka på er mycket under denna dag..

Jag hoppas dock att du återkommer när det känns okej igen.

Kramar

Vad tråkigt :(
Önskar dig all lycka!
Hoppas att du vill komma tillbaka sen och visa bild och berätta om din lilla.

Nej vad synd... :(

Men även jag önskar dig och din lilla familj all lycka till, och hoppas få se er igen när det känns bra! :)

*kl*

Jag kommer lämna buke för en lång tid nu.
Jag skrev in snittdatumet i tråden, men har hållt den hemlig för bekantskapskretsen.

För någon timme sedan ringde en person som vi umgås med privat som även är bukefalist & berättade för min sambo att hon visste snittdatumet.

Nu har jag en väldigt arg, ledsen & besviken sambo.

Personen i fråga vet att vi ville hålla det för oss själva, men jag kände mig trygg i denna tråden med tanke på den var/är ganska så intim.

Saker som skrivs på nätet stannar inte kvar där det skrivs längre bevisligen.

Återkommer kanske senare med bild på underverket, får se om jag orkar, är ganska knäckt över beteendet. :cry:

Kram på er & ett otroligt stort lycka till.

Så jättetråkigt att höra vännen..
Tänker på dig!

Jättekramar i klibbiga sommarvärmen

Hoppas att det snart är på G för dig och Tillit och alla andra som snart ska ha!

My låg väldigt långt ner från ca v 34, och redan då sa de något i stil med att "längre ner än såhär kommer hon inte utan att komma ut" och "du kommer garanterat att föda innan beräknad förlossning"... tjiii fick jag och dom, för My ville inte komma ut förän i v 42! Hoppas att det inte blir så för dig, utan att bebis snart vill ut! Håll koll på flytningarna och blir du osäker så åk in och säg att du tror att du läcker lite vatten, så kanske de kan reta igång livmodertappen lite vid en undersökning :laugh:

Åh, ni har något så fantastiskt framför er!

//Julia

Du får göra som min bästa vän och föda ut barnet lite tidigare (v.35+5 för henne). Utan minsta lilla bekymmer och alla mår hur bra som helst! ;)

Eller hur! Min ena syster har bestämt datum redan för "det är enda dagen jag kan, sen ska jag jobba" sa hon;) och det är 4 dagar innan bf, vi får väl se. Jag skulle inte bli ledsen om bebben kommer lite tidigare :p men det är väl bara att räkna med att gå över tiden :cool:

Jag var helt inställd på att gå över tiden, sen när värkarna startade i v. 39+0 blev jag helt chockad och kände mig inte alls förbered. Jag skulle ju hinna laga massa mat och baka och lägga i frysen när jag gick och väntade :)

Jag var helt inställd på att gå över tiden, sen när värkarna startade i v. 39+0 blev jag helt chockad och kände mig inte alls förbered. Jag skulle ju hinna laga massa mat och baka och lägga i frysen när jag gick och väntade :)

Jag är 39+5 och tror inte jag kommer föda alls på beräknat datum :D
Men jag förstår vårt kära barn, vem vill komma ut i denna äckliga hettan?
H*n är nog som sin mor, för jag AVSKYR värme :angel:

Max 20 grader ska det vara :p

Och baka giter jag inte ens tänka på, men det hade varit gott att ha i frysen till de där svala sommarnätterna hehe...

Senast ändrad av en moderator:

Oops! Fast det måste ändå ha varit ganska skönt?

Jag har varit hemma sen 1 juni och har bakat massor, problemet är väl att det hinner ta slut så jag iaf inte har nåt i frysen när bebben kommer :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka