Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

*kl*

Ville bara tala om att den 10 juni kom äntligen Victor! :love: Exakt en vecka över tiden alltså... Han vägde 3195 och var 50 lång. Förlossningen tog från första värken ungefär 12 timmar och jag klarade det med bara lustgas! Är otroligt stolt över mig själv även om det var det jävligaste jag någonsin gjort! :D
Vi låg inne i 2 dygn och nu försöker vi mest att hitta rutiner och få vardagen att funka med amning och sömn... Men vi mår bra och han är världens sötaste unge... :love:

Jösses, vad det händer grejer här! Grattis :banana:

Delvis kl.

Hej på er alla! Hur går det för er? Fler bebisar som har kommit ut? Har ni känningar? Det är ju så spännande :bump:

Jag var nyss hos barnmorskan, och tadaa, som jag misstänkt så har Liten fixerat sig, och sjunkit ner i bäckenet :banana:
Men förutom några något kraftigare sammandragningar under kvällen igår så har jag inga som helst ovanligheter att komma med, tror han eller hon trivs bra i min mage!
Men vi läängtar här hemma nu, till och med jag som är väldigt nervös inför förlossningen vill gärna att det sätter igång nu! :p

Kram på er alla / Tillit - 7 dagar till beräknat datum :love:

Åh det börjar verkligen dra ihop sig nu Tillit, har du fixat någon bukerapportör? :D

/C som är lite avundsjuk på vad ni har framför er genom förlossningen ( vill vara med om förlossningen flera gånger för det var så underbart att träffa sitt barn för första gången ).

Åh det börjar verkligen dra ihop sig nu Tillit, har du fixat någon bukerapportör? :D

/C som är lite avundsjuk på vad ni har framför er genom förlossningen ( vill vara med om förlossningen flera gånger för det var så underbart att träffa sitt barn för första gången ).

Ja det är helt galet otroligt nära nu, längtar mycket :love:

Och det värmer verkligen när du skriver så om förlossningen, ger lite hopp till en nervös förstföderska ;)

Nope, ingen rapportör faktiskt! Kanske du kan tänka dig att ställa upp? :)

Jaaa jag ställer gärna upp som rapportör :D

Pm:ar mitt mobilnr :) ...

Återigen tusen tack, vad bra det känns att ha en alldeles egen bukerapportör! :D

Kom igen nu lilla bebis, ut med dig! :bump: :love:

(..jo jag vet, jag missbrukar smileysarna lite, men dom är ju så söta!)

Åh, vad nära nu!

Själv kan jag inte sova. Riktigt jobbigt för jag är hysteriskt trött... Jag har ingen lust att vända på dygnet. Maken stack vid 05 och jag har varit vaken sen dess. Innan sov jag med ett öga öppet känns det som...

Jag har jätte svårt att ligga på vänster sida, det är oftast då som det känns konstigt i magen. Vet inte om det är en sammandragning eller nåt annat, det är bara höger sidan som blir spänd och stenhård, pulsen känns som om den rusar och jag måste koncentrera mig på att andas. Magen blir sne och man känner Blobben. Jag har också känt av mensvärk från och till ett par dagar. Varför?

Någon som känner igen sig??

Åh, vad nära nu!

Själv kan jag inte sova. Riktigt jobbigt för jag är hysteriskt trött... Jag har ingen lust att vända på dygnet. Maken stack vid 05 och jag har varit vaken sen dess. Innan sov jag med ett öga öppet känns det som...

Jag har jätte svårt att ligga på vänster sida, det är oftast då som det känns konstigt i magen. Vet inte om det är en sammandragning eller nåt annat, det är bara höger sidan som blir spänd och stenhård, pulsen känns som om den rusar och jag måste koncentrera mig på att andas. Magen blir sne och man känner Blobben. Jag har också känt av mensvärk från och till ett par dagar. Varför?

Någon som känner igen sig??

Låter som förvärkar?
Det har jag iallafall.
Jag har haft mycket mensvärk igen sedan igår, och ilningar ner i benen och spänningar i korsryggen. Även kraftiga ilningar ner i underlivet. Riktigt obekvämt.
Sammandragningar som kommer näst intill hela tiden.
Fast jag har ju två veckor kvar till BF så h*n kommer nog inte riktigt ännu :p

Min sömn har blivit oändlig. Är trött mest hela tiden och somnar så fort jag inte gör något. Antar att kroppen samlar på sig krafter? Vaknar dock konstiga tider på morgonen och kan inte somna om direkt, men somnar efter ett par timmar, och sen sover jag i intervaller under dagens lopp :angel:

Låter som förvärkar?
Det har jag iallafall.
Jag har haft mycket mensvärk igen sedan igår, och ilningar ner i benen och spänningar i korsryggen. Även kraftiga ilningar ner i underlivet. Riktigt obekvämt.

Min sömn har blivit oändlig. Är trött mest hela tiden och somnar så fort jag inte gör något. Antar att kroppen samlar på sig krafter? Vaknar dock konstiga tider på morgonen och kan inte somna om direkt, men somnar efter ett par timmar, och sen sover jag i intervaller under dagens lopp :angel:

Det låter som om du iallafall ska vara förberedd att få åka in innan beräknat BF. Alla är vi ju olika, men de känningar du har hade jag med de andra två bara precis innan förlossningen, så vila och ladda med kolhydrater. Lycka till!

Låter som förvärkar?
Det har jag iallafall.

Hm... Jag har ju iaf 6 veckor kvar till BF :cool: Fast så mycket mensvärk som du beskriver har inte jag. Men jag har misstänkt förvärkar, glömde såklart fråga bm om det idag. Jag var där utan maken första gången och såklart glömde jag bort hälften av det jag skulle fråga om.

Vad gäller sömnen så tänkte jag satsa på att hålla igång hela dagen, så jag somnar utmattad ikväll. Jag har pausat mycket och läst i solen. Magen har blivit lite röd :angel:

Kl.

Hur går det för er alla blivande sommar-mammor? Här händer ingenting, precis inget nytt alls faktiskt!
Och vi väntar och väntar och är så otåliga!
Men jag har nog börjat förlika mig med tanken att jag får vara gravid ett par veckor till, för som sagt, INGET HÄNDER! :p

/Tillit - 2 dagar till beräknat datum

Kl.

Hur går det för er alla blivande sommar-mammor? Här händer ingenting, precis inget nytt alls faktiskt!
Men jag har nog börjat förlika mig med tanken att jag får vara gravid ett par veckor till, för som sagt, INGET HÄNDER! :p

Trots 3 veckor kvar till BF trodde jag det var dags inatt. Hade först sammansdragningar mellan 21 -01 därefter vaknade från och till av att de började göra riktigt ont och det höll i sig till 05 då det blev mildare för att avstanna helt vid 8 tiden, inte många timmars sömn. Har aldrig haft detta med de andra två, det var ett par milda sammandragningar då och då och när det satte igång så visste man direkt att det var dags. Detta gjorde mig mycket rådvill. Dagen har varit lugn men nu börjar det med sammandragningar igen. Undrar om detta betyder att det blir tidigare än BF.

Pirat 9/6
Tillit - 23/6
Minamigo 5/7
Flisan 12/7
Spirit 23/7 blir jag snittad är egentligen beräknad till 2/8
Gnarpis 30/7

Hoppar in här.. är beräknad till den 30/6. bara 9 dagar kvar.. om man jag inte går över vill säga.. men längtar som en tok tills lillen tänker titta ut:)
jag börjar bli lite otålig nu:-D

Vääldigt svullna, händer och fötter efter midsommarhelgen, fastän jag mest har suttit och pekat med hela handen. Drömmer hemska drömmar om förlossningen som jag nog inte vill delge er... Ni kommer tro att jag är helt galen!

Sitter just nu och väntar på att få höra av min syster som skulle snittas nu på morgonen!

Kl.

Hur går det nu? Idag är väl din BF dag?

Här är det lugnt igen. Lillen verkar trivas bra i min mage :love: Medans jag lider i denna klibbiga värme :crazy:

Hur går det nu? Idag är väl din BF dag?

Här är det lugnt igen. Lillen verkar trivas bra i min mage :love: Medans jag lider i denna klibbiga värme :crazy:

Jo visst är det det, men det verkar inte som Liten har koll på det riktigt, trots att jag talat om det både en och två gånger!!
Men annars går det ju bra, mår ju bra för att vara så pass gravid som jag är :D

Hur mår du då? Jag trodde nästan du var inne på förlossningen när du inte skrev här på ett tag ;)

/Tillit - beräknat datum IDAG :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 666
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023