Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Joo tack, det känner jag igen :o ;)

Men visst VAR det super sorgligt ikväll då? :cry:;)

Musik på radion i bilen kan också få mig att gråta floder, en fin slinga i låten eller några vackra sångtexter. Oftast just som man ska parkera upp och in och handla eller något annat roligt, så maskaran rinner runt i hela ansiktet! :p

Nu har jag och knodden varit hos barnmorskan =) Lillan (en) är numera helt fixerad och inte ruckbar.:):banana::banana:
Nu börjar det verkligen dra ihop sig. Men hur är det med det där med fixerad. Jag är i v 36+4. Är det tidigt att barnet är fixerat nu eller normalt??
:bump:

Kl.

Hur mår ni alla väntande blivande sommarmammor?

Jag har jobbat min sista dag :cry: och väntar nu bara på att Liten ska komma sig ut! :love:
Igår var det prick 2 veckor till beräknat datum, och jag hoppas verkligen att det blir förr, snarare än senare!
Som jag längtar :love:

Har bullat upp mig i soffan med täcke och kudde, och tänker tillbringa dagen med att läsa, titta på film och sitta här på buke :D
Med tanke på att min mage är rätt liten och behändig, och egentligen inte stör mig mer än att det börjar kännas tungt och lite ivägen, så tänker jag njuta och vila och bara vara nöjd - samtidigt som jag väntar!

Kram på er alla :)

Så skönt för dig, passa på att göra ingenting!

Själv sover jag galet mycket varje natt, sååå skönt att man kan sova på nätterna och gör smågrejjer på dagarna. Måste vila mycket annars får jag så ont i fötterna.

Och så är hormonerna lite ostyrliga,
grät okontrollerbart över kvällens avsnitt av Greys Anatomy :cry: :cry:
:angel:

Jag (och min man :D) har gråtit hejdlöst de tre senaste avsnitten av Greys. Det är ju fruktansvärt.

Vi var på föräldragruppsträff första gången i onsdags oxå och fick se en film där två barn föds. När mammor och pappor satt och berättade kunde jag få tårar i ögonen. Jösses :cool: däremot var det rätt så äckligt att se själva förlossningarna, tycker jag.

Delvis kl:

Hörrni, vad sägs om att göra en lista, som vinter-mammorna gjort?
Så kan man se vem som ligger på tur, och vem som eventuellt tränger sig :p

Jag börjar här jag..Så kopierar man listan och skriver in sig själv, ja, you know the drill :)

Tillit - 23/6

Fortsätter på listan! Har gått över tiden 4 dar nu.

Pirat 9/6
Tillit - 23/6

Ella fixerade sig redan i vecka 33 om jag minns rätt, hade planerat snitt vecka 39+0 ( och inte kom hon innan, så att dom fixerar sig tidigt behöver inte betyda något )

Hihi kanske inte det svar du vill ha nu ;)

--------------------------------------------------------------------------------
Pirat 9/6
Tillit - 23/6
Minamigo 5/7
Flisan 12/7

kl

Jag hoppade före några i kön, då min lilla son kom till världen den 11:e, :love:
Hade ju inte datum förren den 29:e.
Har nyss kommit hem, å vi mår så bra allihopa :laugh:
Återkommer mera sen.. nu väntar Edwin :love::love:

kl

Jag hoppade före några i kön, då min lilla son kom till världen den 11:e, :love:

Oj det var som sjutton, stort grattis till Edwin!! :)

kl

Åh så underbart!
Jättegrattis till lillkillen! :bump:

*kl*

Ville bara tala om att den 10 juni kom äntligen Victor! :love: Exakt en vecka över tiden alltså... Han vägde 3195 och var 50 lång. Förlossningen tog från första värken ungefär 12 timmar och jag klarade det med bara lustgas! Är otroligt stolt över mig själv även om det var det jävligaste jag någonsin gjort! :D
Vi låg inne i 2 dygn och nu försöker vi mest att hitta rutiner och få vardagen att funka med amning och sömn... Men vi mår bra och han är världens sötaste unge... :love:

kl

Åhhh den här tråden är ju mycket mer spännande än vintertråden, jag får nog börja häcka här inne också och heja på alla bebisar som är färdigbakade! (räknar med stöd tillbaka i december när min plutt vägrar komma ut :p)

Heja heja alla bebisar :banana: och grattis till Victor (hette min första kärlek) och Edwin!

*kl*

Ville bara tala om att den 10 juni kom äntligen Victor! :love: Exakt en vecka över tiden alltså... Han vägde 3195 och var 50 lång. Förlossningen tog från första värken ungefär 12 timmar och jag klarade det med bara lustgas! Är otroligt stolt över mig själv även om det var det jävligaste jag någonsin gjort! :D
Vi låg inne i 2 dygn och nu försöker vi mest att hitta rutiner och få vardagen att funka med amning och sömn... Men vi mår bra och han är världens sötaste unge... :love:

Åh grattis till Victor! :) Vad underbart!

kl

Åhhh den här tråden är ju mycket mer spännande än vintertråden, jag får nog börja häcka här inne också och heja på alla bebisar som är färdigbakade! (räknar med stöd tillbaka i december när min plutt vägrar komma ut :p)

Heja heja alla bebisar :banana: och grattis till Victor (hette min första kärlek) och Edwin!

Haha ja visst är det spännande här i denna tråden, plötsligt så har det bara sagt plupp och ut kom ett gäng bebbar! :D

Dock så verkar min lilla skrutt ha det ypperligt i magen, har inga som helst känningar som att det skulle vara dags snart...
Så jag tar tacksamt emot allt hejja som går att få!! :)

Tillit - 8 dagar till beräknat datum :banana:

*kl*

ÅÅÅÅÅÅÅh supergrattis till lillgrabben :laugh:

Så många pojkar det föds :laugh:

Ser fram emot bilder på era små underverk! :bump:

Haha ja visst är det spännande här i denna tråden, plötsligt så har det bara sagt plupp och ut kom ett gäng bebbar! :D

Dock så verkar min lilla skrutt ha det ypperligt i magen, har inga som helst känningar som att det skulle vara dags snart...
Så jag tar tacksamt emot allt hejja som går att få!! :)

Tillit - 8 dagar till beräknat datum :banana:

Kan bara instämma, mina förvärkar har helt avtagit. Snopet.
Lillfisen trivs gott i magen även om diverse 'drum sesions' gör ont som f*n!

2 veckor kvar till BF... :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2