Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

*kl*

Ville bara tala om (och klaga lite ;) ) att här har fortfarande inte hänt någonting... Nu är jag trött på det här. Skitunge... Vad väntar h*n på?? Nu får h*n komma! Vi längtar ju och jag är trött på att ha ont i händerna, att inte kunna sova ordentligt, att inte orka någonting. Jag vill ut och promenera med hundarna igen ju!

*slut på klagandet* :D

*kl*

Ville bara tala om (och klaga lite ;) ) att här har fortfarande inte hänt någonting... Nu är jag trött på det här. Skitunge... Vad väntar h*n på?? Nu får h*n komma! Vi längtar ju och jag är trött på att ha ont i händerna, att inte kunna sova ordentligt, att inte orka någonting. Jag vill ut och promenera med hundarna igen ju!

*slut på klagandet* :D

Klaga du bara :laugh: Det är det vi finns till för!
Hur länge har du gått över nu?

Jag är beräknad till början av Juli, så jag har ingen 'rätt' att gnälla riktigt än, men gör det ändå :p

:bump:

Jag skulle ha den 3:e så jag har ju egentligen inte gått över så jättemånga dagar men det känns som flera veckor... :D

Jag skulle ha den 3:e så jag har ju egentligen inte gått över så jättemånga dagar men det känns som flera veckor... :D

Kan tänka mig att en dag blir lika lång som en vecka eller två i det läget :D

Jag har i dag 16 dagar kvar till beräknad födsel, och tycker redan att Liten kan komma ut! :bump:

Har du några känningar då? Förvärkar, vatten som sipprar eller slempropp som lossnar?
Spännande.........:)

Ja det är otroligt segt att bara gå och vänta. Jag kan liksom inte bli mer förberedd :D

Jag hade hoppas att mitt lilla Kryp skulle kommit för 2 veckor sedan men tyvärr är det inget jag kan planera... Min sambo tror nu att jag kommer få bli igångsatt. :crazy: Hoppas inte!

Nä, jag har inga känningar alls vilket är mkt irriterande. Förvärkarna har lugnat sig, inget vatten och slemproppen tror jag har släppt lite i omgångar men ingenting sista veckan.
Jag har ju gått hemma sedan början på april (havandeskapspenning) så nu är det segt!

´Har precis varit och inhandlat det sista jag behöver innan knodden kommer. Bla. blev det en urmysig filt och en snutte:love::love:
Nu väntar vi bara på huvudpersonen:grin:
Hur går det för er andra??

´Har precis varit och inhandlat det sista jag behöver innan knodden kommer. Bla. blev det en urmysig filt och en snutte:love::love:
Nu väntar vi bara på huvudpersonen:grin:
Hur går det för er andra??

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh!

Var och hämtade nya vagnen idag! :love:

Den är så himla fin!!!
Håller på och läser broschyrer och bäddar och myser, nu är allt klart, inget mer behövs inhandlas!

Så roligt det ska bli att äntligen få träffa vår älskling snart!!! :love:

Hoppas hoppas den skyndar sig ut :bump:

Har du ont i händerna? Är det för att du har samlat vatten? Är det speciella tider under dagen?

Jag har sjukt ont i händerna på morgonen, otroligt svullen i fingrarna och idag kunde jag knappt knyta händerna.

Fötterna är värst på kvällarna om jag inte har legat stilla hela dan :crazy: vilket jag tydligen skulle behöva, men inte förstår :angel:

Usch jag har massor kvar att göra... Ska flytta ut kontoret så att jag kan göra iordning barnkammaren, men för att kunna göra det måste jag göra tusen andra saker som t ex att göra plats för kontoret nånstans...
Fast jag har ingen lust, det är såååå många saker...

Hade precis en liten blödning i bindan (som jag fått ha de sista dagarna pga mängder med flytningar) och jag har lite ont i magen till och från. Hoppas, hoppas!! :bump:

Ja, jag har karpaltunnelsyndrom och det låter som om du har det med. Det är inte kul och jag fick erbjudande om att opereras men vill inte det för då hade jag varit gipsad när bebisen kommer och hur kul är det. :crazy: Men fingrarna surrar, domnar och det värker som f-n. Nätterna är värst.
Det har med att man samlar vatten att göra. Det är en nerv i handleden som kommer i kläm.
Jag använder skenor på natten och även på dagen om jag behöver. Det hjälper verkligen.

Oj, mina svullna händer blir bättre ju längre dagen går! Och inte har jag stickningar och domningar heller.
Har du fått karpaltunnelsyndrom under grav.? och i så fall kommer det gå över sen?
Då hoppas jag ännu mer på att din bebbe är på gång!

Kl.

Hur mår ni alla väntande blivande sommarmammor?

Jag har jobbat min sista dag :cry: och väntar nu bara på att Liten ska komma sig ut! :love:
Igår var det prick 2 veckor till beräknat datum, och jag hoppas verkligen att det blir förr, snarare än senare!
Som jag längtar :love:

Har bullat upp mig i soffan med täcke och kudde, och tänker tillbringa dagen med att läsa, titta på film och sitta här på buke :D
Med tanke på att min mage är rätt liten och behändig, och egentligen inte stör mig mer än att det börjar kännas tungt och lite ivägen, så tänker jag njuta och vila och bara vara nöjd - samtidigt som jag väntar!

Kram på er alla :)

Kl.

Hur mår ni alla väntande blivande sommarmammor?

Jag har jobbat min sista dagoch väntar nu bara på att Liten ska komma sig ut!
Igår var det prick 2 veckor till beräknat datum, och jag hoppas verkligen att det blir förr, snarare än senare!
Som jag längtar

Har bullat upp mig i soffan med täcke och kudde, och tänker tillbringa dagen med att läsa, titta på film och sitta här på buke :D
Med tanke på att min mage är rätt liten och behändig, och egentligen inte stör mig mer än att det börjar kännas tungt och lite ivägen, så tänker jag njuta och vila och bara vara nöjd - samtidigt som jag väntar!

Kram på er alla :)

Njut av din ledighet och vila mycket, rätt som det är behöver du energin ;)

Jag har haft förvärkar sedan i måndags kväll :eek: :love:

Mensvärk som molar på nätterna, ilningar ner i ljumskarna och det värker och 'brinner' i korsryggen.
Var hos BM idag som sa att det definitivt är förvärkar, men att det också kan avta. Dock sa hon också, att hon har svårt att tro att jag går tiden ut- även om ett sådant uttalande aldrig är säkert.

Så jag vilar. Är oerhört trött då mitt nattsömn är väldigt oregelbunden pga ovanstående. Men lyckan bubblar i mig- för nu är det inte långt kvar :love:

ÅH VAD JAG LÄNGTAR! :love: :bump:

Oj det var värst, men jag förstår att det känns skönt ändå att det ändå händer någonting!
Snart så, snart är det dags! :)

Hur lång tid har du egentligen kvar?

Känner du av förvärkarna?

Ja alltså jag har ju haft förvärkar/sammandragningar väldigt länge, och dom känns mer och mer nu..men ont gör det inte! Dom kommer mest på kvällen, fast egentligen så har jag dom så gott som hela dagarna...
Min barnmorska sa att det var förvärkar i alla fall, men dom är ju inte som du beskriver dina.
Så ja..jag vet inte riktigt..? ;)

Och så är hormonerna lite ostyrliga,
grät okontrollerbart över kvällens avsnitt av Greys Anatomy :cry: :cry:
:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka