Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Skönt för dig att äntligen få ta det lugnt. Här är det ju tvärtom, har varit lugnt länge pga min sjukdom, så jag börjar klättra på väggarna!

Jag förstår det!
Jag har laddat med böcker och tänkte inta ryggläge från och med måndag, men jag har också planerat att olja in altanen, plantera växter, baka, putsa fönster... :angel:
Så jo, jag kan tänka mig att du börjat klättra, jag räknar med att göra det själv ganska snart som sagt :cool: Jag kanske har damp :grin:

Hej och hoj, trevligt med ännu en! Kanske tråden borde hetat Sommar-mammorna istället :D

Vad roligt att vi alla har "pojkmage"! Fast min mage är nog i dagsläget varken eller, för midjan är helt väck!! :p
Jag har just nu en känsla av att det blir en liten flicka, men å andra sidan kan det ha ändrats tills imorgon så jag vette sjutton om det går att lita på den.....:)

Sommar-mammorna låter bra tycker jag :laugh: Det är ju tydligen baby boom i sommar! Vi får väl se om det finns plats att föda nånstans :crazy:
Vad komiskt ifall vi alla fick pojkar!

Senast ändrad:

hej hej.. hoppar in på ett hörn :) är beräknad till 22juni

precis..man måste ju ha nånting att fundera över :)
Har oxå en så kallad pojkmage.. som står rakt ut :rofl:
Så vi får väl se hur bra det stämmer!!

Haha jaa varför kan man inte förstå att man e halft rörelsehandikappad när man e höggravid :angel:
Man tror stenhårt på att man orkar miinst lika mkt som innan.. om inte ännu mer nu när man är hemma och väntar! ;)

Hej hej :)
Det verkar som att vi är en hel bunt som ska ha snart.. va roligt :bump:

Halla,

Ar beraknad till 14:juli, kommer att jobba tom den 19:juni. Sedan forsvinner ju all min inkomst, da de inte har betald mammaledighet har nere.
Har ingen aning om CJ ar en pojke eller flicka, det far val vi se nar h-n kommer ut. Ar val lite orolig infor fodseln, med tanke pa spraket etc. Men min forlossningslakare ar valdigt bra och vi bor bara 2 kvarter fran sjukhuset.

Har i ovrigt haft en valdigt bra graviditet, inga problem men nu kanns man lite otymplig, svart att komma ur soffan etc. Ett plus ar val att kroppstemperaturen ar mycket hogre nu, sa jag fryser inte lika mycket om fotterna langre (det ar vinter har nere).

Ha det// Krusan

Hur kallt är det då?

Undrar jag med. Jag tycker här är alldeles för varmt- jag kokar för minsta lilla :D
Jag brukar gå ut och sätta mig i stallet, det är en gammal stenlänga, så den håller sig så go och kall :p

Kallt och kallt... man blir lite miljoskadad av att bo har nere. Vi hade idag ca 16 plusgrader och sol, men temperaturen faller till ca 9-10 pa natterna. Jag vet att det inte later kallt men nar man vant sig med klimatet har nere och de osiolerade husen sa kanns aven +20 kallt. Men hemma i Sverige hade jag aldrig problem med kylan, det var ju alltid varmt inne och man kunde kla sig efter temperaturen.

Jag har inga problem pa sommaren har nere nar medel temperaturen kan ligga pa ca +30, vi anvande bara luftkonditoneringen 3 ggr under hela sommaren, de dagarna var det ca + 43 och sjonk till +27 under natterna.

//Krusan

Oj, lite skillnad, men det är klart att man vänjer sig! Man måste ju, det är väl så vi överlever!

Jag tycker vi har hysteriskt varmt nu, det blir väl varmare, men om en månad har man vant sig och då är det midsommar och kallt igen :p

Undrar jag med. Jag tycker här är alldeles för varmt- jag kokar för minsta lilla :D
Jag brukar gå ut och sätta mig i stallet, det är en gammal stenlänga, så den håller sig så go och kall :p

Kommer sakna jobbet av den enkla anledningen att vi har ac där jag sitter...
.. och kollegorna (några i alla fall).

Jag finns oxå:) Enligt UL beräknad till 31 juli men det känns inte som det stämmer enligt mina egna beräkningar:crazy: jaja det märks när det ploppar ut en liten:) Grabbens BF hade jag rätt om o tösen kom 2 veckor tidigt så nu blir det spännande... jag tror det blir runt mitten av juli.

O hur jag mår? Jo, jag mår bra men det börjar gå tungt. Sammandragningar mer eller mindre varje dag så farten är inte den högsta här längre.

Jag säger bara TUR att jag har körda hästar då jag sen i vintras inte klarat av att rida pga bäckenet:cry: men men, så är det...

Slutade jobba för ca 2 veckor sedan pga sammandragningarna så nu har jag sköna lediga sommardagar att avnjuta med mig, familjen, magen o djuren. Jag går mest o njuter faktiskt:)

BB väskan... inte packad än... har börjat snegla på grejjerna men mer har inte hänt:grin:

Är just nu på jakt efter en "riktig" säng till dottern. Bra om hon är van annan säng innan den nye krabaten vill ha hennes spjälis:)

O så en vagn, den gamle hemmavagnen skrotades så nu behövs en ny endera ny finvagn eller "ny" hemmavagn...

En till blivande Junimamma här. BF 13 Juni, så det börjar närma sig nu.

Tycker det känns som en oändlighet kvar samtidigt som ingen tid alls. Ska jag bli mamma :eek: Det måste vara ett skämt:confused::D

Längtar med skräckblandad förtjusning. Har inte känt av något än, har lite sammandragningar, men det är allt. Antar att bebis har det bra där h n är och inte har bråttom ut.

Annars har jag haft en nästan oförskämt lätt graviditet utan krämpor. Det enda jag märkt av är trötthet, men nu det sista är jag piggare igen.

En till blivande Junimamma här. BF 13 Juni, så det börjar närma sig nu.

Tycker det känns som en oändlighet kvar samtidigt som ingen tid alls. Ska jag bli mamma :eek: Det måste vara ett skämt:confused::D

Längtar med skräckblandad förtjusning. Har inte känt av något än, har lite sammandragningar, men det är allt. Antar att bebis har det bra där h n är och inte har bråttom ut.

Annars har jag haft en nästan oförskämt lätt graviditet utan krämpor. Det enda jag märkt av är trötthet, men nu det sista är jag piggare igen.

Oj, men det är ju nära :banana:

Jag känner likadant. Ska jag bli mamma? :eek: Ibland tror jag inte på det, det känns så overkligt. Undrar om jag får en chock när Blobben kommer? "oj, ett barn, var kom det ifrån?" :p

*kl*

Ja, här sitter jag nu med 2 dagar kvar till bf, det är så varmt så jag smälter och inte minsta antydan till att det ska sätta igång... Det börjar bli segt nu... :crazy:

HJÄLP!
Säger jag!

Jag sväller så jag trodde att fingret med förlovningsringen skulle kapas av!
AJ!
Låren har också bara svällt upp helt hysteriskt?!?!

Och magen har sjunkit sen igår!?!?!!

Jag har fyra veckor kvar tack! :o

När börjar magen sjunka?
Sväller ni också i denna värmen?
Jag har en känsla av att bristningarna står på tur nu?

HJÄLP!
Säger jag!

Jag sväller så jag trodde att fingret med förlovningsringen skulle kapas av!
AJ!
Låren har också bara svällt upp helt hysteriskt?!?!

Och magen har sjunkit sen igår!?!?!!

Jag har fyra veckor kvar tack! :o

När börjar magen sjunka?
Sväller ni också i denna värmen?
Jag har en känsla av att bristningarna står på tur nu?

Jag svullnar lite, mest på kvällarna och som idag när jag skulle hem från jobbet. Säkert en blandning av värmen och att jag sprungit runt rätt duktigt...nu är jag helt slut i hela kroppen kan jag meddela, men jag får skylla mig själv som envist ska fortsätta jobba!!

Sen tyckte jag mig se att även min mage sjunkit lite...spännande :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka