Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Här är en till, jag har BF den 9 juni, om åtta dagar. Det är mitt första barn och jag har haft en rätt enkel graviditet. Känner mig fortfarande ganska rörlig och pigg. Har inga problem med foglossning, känner inte av några sammandragningar, har inte ont någonstans. Sover hela nätterna och har inte gått upp särskilt mycket i vikt (10 kg ungefär).

Vi vet att det är en flicka och jag tror att hon kommer att få heta Juni.

Jag tycker också att det är overkligt att vi ska få barn. Känner mig förvånansvärt lugn inför förlossningen, men funderar mycket på hur livet ska bli sen. Om jag kommer att trivas i rollen som hemmamamma, jag som är van att jobba och resa mycket. Om jag är av rätta virket.

Nu är jag ledig sen en vecka och har lite för mycket tid för mig själv. Folk säger att jag ska njuta av den här sista ensamma tiden, men det är svårt. Jag känner mig uttråkad och rastlös och saknar mitt hektiska liv. Fånigt men sant.

Här är en till! :laugh: Är beräknad till den 31 Juli. Väntar ivrigt på att mitt första barn ska titta ut. Bara 9 veckor kvar!!!!

Har haft lite besvärlig graviditet med illamående, kräkningar, foglossningar. Blev sjukskriven 1 ½ månad innan jag skulle gå på ledighet med havandeskapspenning. Har gått hemma sedan april och det har gått snabbt ändå. Fick då gå med kryckor när det var som värst.
Men nu känns alla de besvären som ett minne blott. Nu njuter jag av varenda spark och rörelse i magen. Magen går i vågor och ibland får lillen in en spark på revbenen eller på blåsan! :o

Har gått upp ca 15 kg totalt. Men syns inte direkt, då kilona satt sig på de rätta ställena.
Dock börjar jag känna mig otymplig med stora magen! Knyta skor och ta på sig sockar är inte en självklarhet. Man kan väl inte klämma bebisen?

Senast ändrad:

*kl*

Bf idag! Bebis verkar inte ha fattat det... :( Lite segt att vänta men det är inte mkt att göra. Ut kommer h*n ju, förr eller senare :D

*kl*

3:e lediga dan... Hm något uttråkad... Det är vädrets fel :angel: Jag kan göra massor härinne, men det är inte lika kul som att vara ute i vackert väder.

Fast å andra sidan är det nog bra att jag vilar. Fötterna har inte varit svullna på två dagar nu, vilket är väldigt skönt. Jag har inte haft sammandragningar på ett par dagar. Jag mår helt enkelt ganska bra och börjar väl känna att det känns helt ok nu! Tänk att det skulle ta drygt sju månader :grin:

Vi har troligen bestämt ett namn, men bara om det blir en tjej; Agnes Viktoria, Agnes som tilltalsnamn och Viktoria efter makens mormor.
Om det blir en kille finns det risk att han får heta Blobben hela livet :D
Usch det är så svårt. Jag kommer antagligen hinna ändra tjejnamnet flera gånger oxå!

Ja, alla andra vet och nu är det mkt sms och telefonsamtal om hur jag mår osv men bebis lyser med sin frånvaro. H*n leker fotboll med mina revben och borrar ner huvudet i bäckenet som en galning men annars ingenting... :( Dags för vräkning... :D

Åh, jättefint :love: Jag har oxå fastnat för det namnet, men ett barn som kanske kommer i juli som får heta juni...:D

Vad kul att du tycker om det! Vi sa för länge sen att om hon kommer i juni får hon heta Juni. Men sen började vi tycka att hon kan väl få heta Juni vilken månad hon än är född i. Och det tycker jag fortfarande. (Juli är i och för sig också fint! En av mina arbetskamrater döpte sin dotter till Julie och det tycker jag låter som ett riktigt hjärtekrossarnamn.)

Nu måste det hur som helst bli en junibebis. Jag kommer att bli igångsatt i v 41+0 så senast 17 juni är hon född.

(Juli är i och för sig också fint! En av mina arbetskamrater döpte sin dotter till Julie och det tycker jag låter som ett riktigt hjärtekrossarnamn.)

Har inte funderat så mycket över det, men jag håller med! Stackars mansfolk som kommer ivägen för henne!

Hej hej..

Vårt lilla hjärtegryn har som sagt fixerat sig :love:
Det kanske inte är en så stor grej, men för mig är det- känns som att nu är vi ännu närmare att träffas :love:

Jag undrar ifall ni andra får sånna där 'ljuvliga' (läs INTE LJUVLIGA :D ) ilningar, knivhugg, blixtar- ja, hur jag nu ska beskriva dom, nere i underlivet - fast inifrån? Jösses vad det hugger emellanåt!

Har börjat bli jättetrött med, så jag sover så fort kroppen ber om det.

Min mage har även sjunkit, det tyckte BM med.

SHIT! DET ÄR SÅ JÄKLA SPÄNNANDE! SNART SKA JAG FÅ FÖDA! :love:

Det är så skumt, men jag ser verkligen fram emot det som komma skall!
Jag har ju ingen aning om vad det är :p
Kommer förmodligen undra vad fan jag yrade om, när jag väl ligger där och har superont- men just nu- känns det rent av spännande!

Hur känner ni andra? :bump:

Hej! :)
Kul att er lille fixerat sig, sist jag var och kollade så hade Liten inte fixerat sig riktigt, utan huvudet var fortfarande ruckbart.
Men jag hoppas att det är fixerat nu!

Jag känner igen det du skriver om ilningar!
Har så jätteofta, speciellt när jag går på hundpromenader av någon märklig anledning! Iiiisch vad ont det gör!

Det känns också som det trycker/tynger neråt mycket, så det börjar väl förhoppningsvis bli dags snart, både för mig och dig hoppas hoppas!

Faktiskt så börjar jag, mitt i all rädsla och skräck för förlossningen, känna mig lugn och säker, som att "det här fixar vi!"
Och jag ser också fram emot det, även om jag tror det kommer göra riktigt ont :crazy:

Sen undrar jag...känner ni andra också hur det liksom, hm, hur ska jag förklara, som att det skrapar mot bäckenet innifrån ibland? Funderar på om det är Liten som gör något därinne?

Oj vad jag ser fram emot att träffa vårt lilla Mirakel måste jag bara få säga :love: Ska bli så spännande!!

Men jag undrar verkligen hur SF-måttet kommer se ut på Tisdag när jag ska till barnmorskan, för sista hade det inte växt alls, låg på 32 som 3 veckor innan..det är ju inte så stort för att vara i vecka 36 vad jag förstått, och dessutom hade jag knappt ökat i vikt!

Edit: Ber om ursäkt för rörigt inlägg, men jag har lite svårt att samla tankarna av någon anledning..

Senast ändrad:

Men jag undrar verkligen hur SF-måttet kommer se ut på Tisdag när jag ska till barnmorskan, för sista hade det inte växt alls, låg på 32 som 3 veckor innan..det är ju inte så stort för att vara i vecka 36 vad jag förstått, och dessutom hade jag knappt ökat i vikt!

Edit: Ber om ursäkt för rörigt inlägg, men jag har lite svårt att samla tankarna av någon anledning..

Jag hade också samma mått och exakt samma vikt i två veckor, vilket jag blev hur nojjig som helst över, men som BM inte alls var oroad för.
Och då får man faktiskt lita på dom ;) Dom har nog sett en och annan gravid genom åren :p
Försök att inte oroa dig, hon kommer såklart att säga ifrån om något inte stämmer, och då hon inget sagt, så ska du inte oroa och stressa upp dig :)
Jag var ju tom på tillväxt ul, och allt så bra ut.

Sen, ska du inte oroa dig över vikten heller, jag svimmade nästan igår, har gått upp 1,9kg !!! sen förra veckan :eek:
Och hon kunde ju hålla med om att det var väl en del, men det jämnade ut de veckorna jag inte gick upp sist, plus att jag var väldigt smal när jag skrev in mig och har totalt gått upp 15kg med gårdagens vikt, så det var ingen fara.
Och för några veckor sedan, ja, då gick jag inte upp ett gram på två veckor, så det kan snabbt ändra sig.

Det är lätt att man sätter nojjor, ideer och spöken i sitt huvud, men man måste försöka lita på proffsen som tar hand om oss. :idea:

Nu har vi ju inte långt kvar :love: Hoppas jag iallafall :love:
Ja, även om jag skulle gå över två veckor, så är det ju ändå betydligt närmare än när jag fick beskedet genom graviditetstestet för 7 månader sedan :love:

Senast ändrad av en moderator:

låg på 32 som 3 veckor innan..det är ju inte så stort för att vara i vecka 36 vad jag förstått, och dessutom hade jag knappt ökat i vikt!

Vart har du hört att inte det skulle vara stort nog för den veckan? :confused:
Jag var 33 igår i v.37 (36+0) och jag följer kurvan mitt i prick.

"huggen" känner jag också igen! shit vad ont det gör!
ja visst nu börjar det bi spännande på riktigt. jag fattar inte var tiden blir av. jag bara längtar efter att äntligen få hålla i den lilla/e, men det dröjer väl någon vecka till här.
är det fler än jag som har problem med att sova? jag bara vänder och vrider och får aldrig ro hur trött jag än är. somnade vid 2 inatt och vaknade halv 6 sen var det bara att gå upp.. suck. men som sagt det är ju int långt kvar så jag överlever nog.
jag kan ligga vaken i timmar och undra hur det här älskade lilla knytet i magen ser ut och hur han/hon kommer vara.
däremot böjar jag bli ordentligt orolig inför förlossningen trots att jag varit lugn inför den fram tills nyligen. men trots oron så längtar man ju :love:

"huggen" känner jag också igen! shit vad ont det gör!
ja visst nu börjar det bi spännande på riktigt. jag fattar inte var tiden blir av. jag bara längtar efter att äntligen få hålla i den lilla/e, men det dröjer väl någon vecka till här.
är det fler än jag som har problem med att sova? jag bara vänder och vrider och får aldrig ro hur trött jag än är. somnade vid 2 inatt och vaknade halv 6 sen var det bara att gå upp.. suck. men som sagt det är ju int långt kvar så jag överlever nog.
jag kan ligga vaken i timmar och undra hur det här älskade lilla knytet i magen ser ut och hur han/hon kommer vara.
däremot böjar jag bli ordentligt orolig inför förlossningen trots att jag varit lugn inför den fram tills nyligen. men trots oron så längtar man ju :love:

Jag känner igen det du skriver ang sömnen.
Jag är trött hela tiden, men kan inte sova 'länge' utan några timmar, sen ska jag upp och kissa, sen kan jag inte somna om, sen somnar jag efter några timmar, sover ett par timmar, vaknar ett par timmar, sover ett par timmar.
Mycket märkligt.

Brukar vakna runt 03,00 för att gå och kissa, sen kan jag ligga vaken till 04-05,00, sen sover jag till 07-08,00. fixar med hästarna, sen kan jag somna igen vid 12 och vakna vid 15.. så håller jag på. :crazy:

Vart har du hört att inte det skulle vara stort nog för den veckan? :confused:
Jag var 33 igår i v.37 (36+0) och jag följer kurvan mitt i prick.

Nej det är väl inte för litet direkt, men det är ju inte stort heller, och eftersom det inte växt på så länge...
Min kurva går upp och ner som en berg och dalbana, så jag vette sjutton!
Men med det måttet hamnade jag under normalkurvan i alla fall.

Jag oroar mig inte så galet mycket som det kanske låter ;) men lite fundersam blir man ju...min barnmorska var inte ett dugg orolig, hon sa bara att om det fortsätter att vara litet så kanske man får kolla upp det.
Sen var både jag och mina båda syskon små när vi föddes, så det vore ju inte så konstigt om även jag får små barn.
Sambon var inte heller stor.

Men som du säger så såklart får man lita på att barnmorskan vet och gör rätt, och det gör jag också :)

Jag har gått upp strax över 12 kg i dagens läge, och då vägde jag inte mycket till att börja med heller.
Men det känns i kroppen att man blir tyngre!

Minamigo: Jag sover faktiskt oförskämt bra kan jag tycka, det är lite knöligt att lägga sig tillrätta, och jag har 5 kuddar under huvudet :D men sover gör jag, och att jag måste springa på toa ett par gånger stör mig inte ett dugg, jag somnar som en stock igen.
Hade förberett mig på att sova dåligt faktiskt, men det verkar som det var i onödan :banana:

Jag har gått upp strax över 12 kg i dagens läge, och då vägde jag inte mycket till att börja med heller.
Men det känns i kroppen att man blir tyngre!

hihihhi, ja visst känns det i kroppen att man gått upp!
Du ska se vilken cirkus det är för mig att tar mig ur sängen eller soffan! :D

Ser ut som jag är hundra år och sitter fast!
Skulle behöva en sån där triangel som hänger ovanför sjukhussängarna så jag kan dra mig upp :D

Jag får helt enkelt rulla ut för kanten :angel:

Jag undrar ifall ni andra får sånna där 'ljuvliga' (läs INTE LJUVLIGA :D ) ilningar, knivhugg, blixtar- ja, hur jag nu ska beskriva dom, nere i underlivet - fast inifrån? Jösses vad det hugger emellanåt!

Hur känner ni andra? :bump:

Nej, känner inte av nåt sånt! Ligger förvisso några veckor efter dig. Däremot sparkar (?) mot bäckenet på högra sidan ganska ofta. Blobben vill ju gärna vara på högra sidan, så det är där man får mest stryk :D

Hej, här en till juli mamma to be! (3:e barnet). Känner precis igen dessa ilningar, knivhugg o blixtar trots att jag har en månad kvar för det känns ju som att det beror på att det snart är dags.Känslan man får är att det liksom öppnar sig lite? Har gått över med de andra två men känns nu som att det blir tidigare, men vem vet, bara bebis vet när han/hon är redo. med mina två killar kändes det inte alls så här, hade bara lite icke smärtsamma sammandragningar då och då.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd