Juni - Juli Mammor..

Sv: Juni - Juli Mammor..

Jo visst är det det, men det verkar inte som Liten har koll på det riktigt, trots att jag talat om det både en och två gånger!!
Men annars går det ju bra, mår ju bra för att vara så pass gravid som jag är :D

Hur mår du då? Jag trodde nästan du var inne på förlossningen när du inte skrev här på ett tag ;)

/Tillit - beräknat datum IDAG :banana:

Heheh, önskar att det var så, att jag varit inne på förlossningen :love:
Men den som väntar på något gott ;)

Har haft fullt upp att bli färdig med stallet. Har dock fått stränga order på att hålla mig helt still tills min sambo kommer hem från jobb. Ingen repris av röjningen av ladan, som jag gjorde för några veckor sedan :o

Ibland känns det som om att jag kommer att vara gravid resten av mitt liv. En ganska mysig känsla på ett sätt, men samtidigt tar såklart suget över att få träffa den lilla krabaten som bökar i min mage :love:
Min kompis fick för två veckor sedan- det var ganska så ofattbart att se hennes lilla tös och försöka föreställa mig, att en sådan liten människa, får plats och ligger inne i min mage :love:

Har du haft några rejäla förvärkar ännu?

Heheh, önskar att det var så, att jag varit inne på förlossningen :love:
Men den som väntar på något gott ;)

Har haft fullt upp att bli färdig med stallet. Har dock fått stränga order på att hålla mig helt still tills min sambo kommer hem från jobb. Ingen repris av röjningen av ladan, som jag gjorde för några veckor sedan :o

Ibland känns det som om att jag kommer att vara gravid resten av mitt liv. En ganska mysig känsla på ett sätt, men samtidigt tar såklart suget över att få träffa den lilla krabaten som bökar i min mage :love:
Min kompis fick för två veckor sedan- det var ganska så ofattbart att se hennes lilla tös och försöka föreställa mig, att en sådan liten människa, får plats och ligger inne i min mage :love:

Har du haft några rejäla förvärkar ännu?

Jag träffade också en liten tös på drygt en vecka i våras, och jag blev alldeles tårögd.
Som du skriver så är det så ofattbart att det ligger en sån liten filur därinne, helt färdig och klar och redo att klara av livet härute hos oss..:love:

Känslan av att vara gravid resten av livet har jag också, har ju varit det så länge nu så det är ju så det är bara.
Minns knappt hur det kändes att kunna ha vanliga kläder, smidigt resa sig eller sätta sig på golvet, springa och leka med hunden, gå i rask takt...

Egentligen har jag det ju inte dåligt, sover ju bra och har inte ont...det är mer så att jag nu längtar så efter att få träffa lill-skrutten, det är liksom det som är jobbigt! :D

Nej, inga rejäla förvärkar, inga som gjort ont i alla fall! Men dom kommer ofta, och ibland relativt regelbundet...
Har du många sånna, onda förvärkar? Kan tänka mig att det är jobbigt i så fall...

Äntligen fler som oxå lider i denna värmen.
Jag har alla fönster öppna i sovrummet & AC:n igång & ligger & flämtar utan täcke.
Sambon ligger under sitt vintertäcke & håller på att frysa ihjäl. :rofl:

"bara" 4 veckor till *lääääängtar*

Har ganska mycket sammandragningar. Ibland får jag väldigt ont i ryggen, då är vetekudden en räddare i nöden!
Sen kan allt ont lägga sig och bli helt bortblåst i flera dagar!
En sån liten lurig filur som får mig att hoppas ;)

Värmen är jag oerhört dålig på att hantera i vanliga fall, så att vara gravid i detta vädret är ingen dans på rosor :crazy:

9 dagar kvar, känns som nio nya månader :p

Samtidigt njuter jag varje gång jag känner vår lilla älskling böka runt i magen. Även om det oftast gör ont, så är det oerhört glädjande att känna den lille :love: Jag kan fortfarande inte förstå, att jag, JAG, ska bli mamma...
Och min sambo är så fantastiskt underbar, han säger så underbara saker att jag blir alldeles gråtfärdig. Bara tanken att se honom med vårt barn i famnen, ja, jag kan knappt andas...... :love:

Har ganska mycket sammandragningar. Ibland får jag väldigt ont i ryggen, då är vetekudden en räddare i nöden!
Sen kan allt ont lägga sig och bli helt bortblåst i flera dagar!
En sån liten lurig filur som får mig att hoppas ;)

Värmen är jag oerhört dålig på att hantera i vanliga fall, så att vara gravid i detta vädret är ingen dans på rosor :crazy:

9 dagar kvar, känns som nio nya månader :p

Samtidigt njuter jag varje gång jag känner vår lilla älskling böka runt i magen. Även om det oftast gör ont, så är det oerhört glädjande att känna den lille :love: Jag kan fortfarande inte förstå, att jag, JAG, ska bli mamma...
Och min sambo är så fantastiskt underbar, han säger så underbara saker att jag blir alldeles gråtfärdig. Bara tanken att se honom med vårt barn i famnen, ja, jag kan knappt andas...... :love:

Ja visst är det underbart, fortfarande efter 9 månader, att känna hur en liten häl eller fot eller hand eller rumpa eller ja vad som helst rör sig därinne :love:

Och ja, känner verkligen igen det, tanken på sambon med vårt lilla Kärleksbarn i famnen...oj, känslorna svallar! Måste vara total lycka :love:

Spirit: Känner igen det där, så är det på nätterna för mig med! Skillnaden är väl att vi inte kan öppna våra fönster (huset är ganska så nytt, och vi har inte fått satt in några handtag på fönstrerna, gissa om jag lider?!) och att sambon har det minst lika jobbigt som jag!

Jag har så sjuukt svullna fötter... och händer oxå... Och blev jättenervös när min ena syster frågade om jag hade havandeskapsförgiftning. "Nej" pep jag. Jag har inte behövt lämna nåt urinprov sen inskrivningen så jag antar att bm inte är oroad för det. Jag har inte haft nåt högre blodtryck heller, så jag borde väl inte vara orolig, men dumma syster som säger allt hon tänker på :mad: nu kan ju inte jag sluta tänka på det! Bara för att hon hade det när hon väntade sin första.
Svullnaden går ner under natten, men om jag sitter med fötterna neråt på morgonen så blir dom svullna direkt.
Idag är det värre än nånsin.
Jag kanske inte skulle ha oljat altanen i gassande solsken igår hela dan :angel:

Jag har så sjuukt svullna fötter... och händer oxå... Och blev jättenervös när min ena syster frågade om jag hade havandeskapsförgiftning. "Nej" pep jag. Jag har inte behövt lämna nåt urinprov sen inskrivningen så jag antar att bm inte är oroad för det. Jag har inte haft nåt högre blodtryck heller, så jag borde väl inte vara orolig, men dumma syster som säger allt hon tänker på :mad: nu kan ju inte jag sluta tänka på det! Bara för att hon hade det när hon väntade sin första.
Svullnaden går ner under natten, men om jag sitter med fötterna neråt på morgonen så blir dom svullna direkt.
Idag är det värre än nånsin.
Jag kanske inte skulle ha oljat altanen i gassande solsken igår hela dan :angel:

Svullnaden är förmodligen pga värmen, jag är också svullen, har inte högt blodtryck, och har lämnat urinprov vid varje BM besök de senaste månaderna, och har inte havandeskapsförgiftning.
Är du orolig ska du givetvis ringa förlossningen när din BM har stängt, men jag tror inte du ska behöva oroa dig, så länge allt annat stämmer :)

Och så givetvis vara rädd om dig i denna värmen ;)

Grattis till din systerson! :bump:

Jag måste helt enkelt bara sitta stilla... :cool: men det är såå svårt! Har väl en släng av damp eller nåt :angel:

Åh, tänk att det snart är dags för dig nu!! (och ni andra i tråden :) ) Är glad för din skull att väntan snart är slut :) Rätt vad det är så är bebisen här!

När jag läser här så inser jag hur snabbt veckorna gått sen min egen förlossning (snart 6 veckor :eek: ), och jag kan lova er att det är precis så underbart som ni tror att få se sin älskade sambo och sitt älskade kärleksbarn tillsammans :love:

LYCKA TILL ALLIHOP!!!

Jag måste helt enkelt bara sitta stilla... :cool: men det är såå svårt! Har väl en släng av damp eller nåt :angel:

Jag går under benämningen duracell kanin av vännerna, sambon kallar min slavdrivare ;)
Alla tycker jag ska bara sätta mig & ta det lugnt tills BF, men det kryper i hela kroppen juh. :(

Jag går under benämningen duracell kanin av vännerna, sambon kallar min slavdrivare ;)
Alla tycker jag ska bara sätta mig & ta det lugnt tills BF, men det kryper i hela kroppen juh. :(

Jag vet, det är helt hopplöst! Min stackars make jobbar hela dagarna och hela kvällarna och när han väl är ledig, så vill jag hitta på en massa saker, när allt han vill är att vila! :crazy:
Hoppas all den här energin är kvar efter förlossningen oxå :p

Åh ljuvliga 'mensvärk'.
Den har hållt i sig sedan igår natt, och hållt mig halvvaken hela natten i natt. Och magen spänner sig för jämnan..

Men det är väl falsk alarm denna gången med... :D

Hur mår ni andra? :bump:

Här är det lugnt än men jag klantade mig lite i förrgår i min optimism:crazy:

Ponnyn smet ur hagen med sin fölis o jag hoppade upp på en av de andre hästarna för att få hem de små smitarna igen. Jo, det gick ju bra, ponnyerna kom hem o jag var glad MEN när jag hoppade av hade jag noll funktion på benen:( ONT i höger ljumske o bäcken så jag var o hämtade mig kryckor igår. Jaja, hoppade runt på de där igår men idag går det redan att försiktigt halta utan igen. INTE försöka rida mer nu alltså! *haha* jag har ju inte ridit, bara kört hästarna sen i vintras pga vissa anledningar.:grin:

Jaja, då är man väl värd att skällas på av mamma o sambo när man hoppar upp mot alla odds NU:angel:

Åh ljuvliga 'mensvärk'.
Den har hållt i sig sedan igår natt, och hållt mig halvvaken hela natten i natt. Och magen spänner sig för jämnan..

Men det är väl falsk alarm denna gången med... :D

Hur mår ni andra? :bump:

Jag har inte sovit så bra inatt, men annars är allt som vanligt! Inte ens minsta lilla förvärk!
Väntar och väntar och väntar och väntar och väntar................

/Tillit - BF + 3 :eek:

Jag har inte sovit så bra inatt, men annars är allt som vanligt! Inte ens minsta lilla förvärk!
Väntar och väntar och väntar och väntar och väntar................

/Tillit - BF + 3 :eek:

Nu får det snart hända något ju ;) Du börjar närma dig mitt BF datum :p

Vi får väl räkna med 14 dagar över tiden, vi förstföderskor :angel:

Här är det lugnt än men jag klantade mig lite i förrgår i min optimism:crazy:

Ponnyn smet ur hagen med sin fölis o jag hoppade upp på en av de andre hästarna för att få hem de små smitarna igen. Jo, det gick ju bra, ponnyerna kom hem o jag var glad MEN när jag hoppade av hade jag noll funktion på benen:( ONT i höger ljumske o bäcken så jag var o hämtade mig kryckor igår. Jaja, hoppade runt på de där igår men idag går det redan att försiktigt halta utan igen. INTE försöka rida mer nu alltså! *haha* jag har ju inte ridit, bara kört hästarna sen i vintras pga vissa anledningar.:grin:

Jaja, då är man väl värd att skällas på av mamma o sambo när man hoppar upp mot alla odds NU:angel:

Men så härligt med en ridtur :p
Jag är SÅÅÅÅ sugen på att få rida mina hästar!!!!

Nu får det snart hända något ju ;) Du börjar närma dig mitt BF datum :p

Vi får väl räkna med 14 dagar över tiden, vi förstföderskor :angel:

Ja det tycker jag med! Jo det verkar så va, undrar vem som får först...känns som alla får barn just nu, UTOM JAG!!
Eller alla och alla, men några i alla fall..:p

Åh suck, 14 dagar...UT NU LILLA BEBIS!! :bump::banana::bump:

Svanhild: Låter ju nästan mysigt med en ridtur, men tror även jag skulle få hiskeligt ont just nu...men vad sugen man är!! :bump:

Ja det tycker jag med! Jo det verkar så va, undrar vem som får först...känns som alla får barn just nu, UTOM JAG!!
Eller alla och alla, men några i alla fall..:p

Åh suck, 14 dagar...UT NU LILLA BEBIS!! :bump::banana::bump:

Svanhild: Låter ju nästan mysigt med en ridtur, men tror även jag skulle få hiskeligt ont just nu...men vad sugen man är!! :bump:

Det är verkligen många som ska ha nu, och iår över huvud taget.
På midsommar var vi tre höggravida och två som hade nyfödda, på samma fest! :eek:
Finanskrisen har satt sitt spår, folk valde att stanna hemma och 'mysa', hehe, istället för att gå ut och spendera pengar.
Att det sen tydligen ska kosta 1 miljon kronor :eek: att ha ett barn till 18 års ålder, är en annan historia :angel:

Har du också häst/ar?

Det är verkligen många som ska ha nu, och iår över huvud taget.
På midsommar var vi tre höggravida och två som hade nyfödda, på samma fest! :eek:
Finanskrisen har satt sitt spår, folk valde att stanna hemma och 'mysa', hehe, istället för att gå ut och spendera pengar.
Att det sen tydligen ska kosta 1 miljon kronor :eek: att ha ett barn till 18 års ålder, är en annan historia :angel:

Har du också häst/ar?

Haha jo det är nog så, läste i tidningen att det nu i början av Juli skulle bli världens babyboom i Stockholms-trakterna, så man får vara beredd på att det kan vara fullt på sjukhuset och man blir omplacerad när man ska in..

Nej inga hästar i nuläget, men så snart jag har tid och möjlighet ska det utan tvekan skaffas på stört! Är uppvuxen på bondgård med djur och egna hästar precis utanför dörren, gissa om det känns tråkigt att "bara" ha hund nu :p

Vad är det för hästar du har? Själv drömmer jag om en stoor smäcker dressyr-häst, eller en ståtlig frieser :love:
Haha inga billiga drömmar :angel:
Men jag vill ju också ha en shettis, till barnet! Får väl se vad det blir :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd