Jultråden 2021

Nej, saknar tyvärr sommarhus! :( Men belysningen hemma går att styra via telefonen vart jag än befinner mig (har den dock på schema, så behöver inte tända varje dag liksom! 😅 ), så det skulle kunna fungera lika bra i ett sommarhus.
Ah ok men det kan jag köpa :)! Tänkte mer att du styrde belysningen från en fastighet till en annan :nailbiting:

Nej, saknar tyvärr sommarhus! :( Men belysningen hemma går att styra via telefonen vart jag än befinner mig (har den dock på schema, så behöver inte tända varje dag liksom! 😅 ), så det skulle kunna fungera lika bra i ett sommarhus.
Jag är ju teknisk idiot men har funderat på att köpa ett par sådana där "pluggar" :confused: och försöka lära mig appen, kanske är dags nu då,då kan jag i alla fall styra några lampor/slingor/stjärnor själv o grannarna får antagligen spader.

Sådär, då var julbelysningen ute på plats :up:
Dock sjunger ena slingan på sista versen så det blir sista julen för den. Jag har också planterat och fixat i två stora krukor vid entrén och ställt ut en lykta.
I morgon tänkte jag börja med städningen inne och sen börja så smått med att byta ut dukar och gardiner.

Jag har varit ute och satt upp lite fler ljusslingor. Jag får ju ta allting pö om pö nuförtiden pga värdelös kropp, men eftersom jag har anammat No-vent så är det ju heeeelt ok :up:
(och nej, jag tänker inte säga åt maken att sätta upp dom pga kontrollbehov och precisions-facist :angel::o) :D
Och efter allt detta jobb i gråvädret så måste man dricka glögg! Kopp på er!

7 ljusslingor och en lykta senare och jag är färdig med vinterns utebelysning. Det blev så mycket bättre nu med belysning på bägge sidor om huset.

Tankarna gick dock direkt till "är det inte lite tråkigt på husets andra långsida där vi inte har ngn belysning alls" 🤔🙈😁

Blir lite att fundera på till nästa jul helt enkelt.

Kunde inte hålla mig längre:

_20211114_200207.webp

Läser alla jultidningar jag kommer över i min tidningsapp 🎄😍 så mycket fint pynt folk gör 👌🌟 men en sak som jag har varit på jakt efter ett tag är bra och fina band till kransar etc. Vill gärna ha tjock sammet eller lite glansigt band i juliga färger och med ståltråd på sidorna så det håller formen. Någon som har bra tips på var man kan hitta sådant?

Läser alla jultidningar jag kommer över i min tidningsapp 🎄😍 så mycket fint pynt folk gör 👌🌟 men en sak som jag har varit på jakt efter ett tag är bra och fina band till kransar etc. Vill gärna ha tjock sammet eller lite glansigt band i juliga färger och med ståltråd på sidorna så det håller formen. Någon som har bra tips på var man kan hitta sådant?
myhollydecco.se har massvis av dekorband, även med ståltrådskant :)

Min sambo har gett mig dispens att ljuvstarta med en vecka så till helgen kommer ljusstakar upp i fönstren :D Jag vet dock faktiskt inte om jag känner mig redo att julpynta i övrigt än, det får nog vänta till december.
Men med lite stakar i fönstren så hoppas jag signalera till grannarna att det är fritt fram. Ser fram emot kvällspromenaderna med hunden med stakar i alla villafönster :love:

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 374
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar