Jultråden 2021

Min sambo har gett mig dispens att ljuvstarta med en vecka så till helgen kommer ljusstakar upp i fönstren :D Jag vet dock faktiskt inte om jag känner mig redo att julpynta i övrigt än, det får nog vänta till december.
Men med lite stakar i fönstren så hoppas jag signalera till grannarna att det är fritt fram. Ser fram emot kvällspromenaderna med hunden med stakar i alla villafönster :love:
Jag gör också en mjukstart. Tänkte sätta upp gardiner och byta ut bordslöparen. Jag behöver gå igenom stakar och stjärnor. Det är första julen som sambos och båda rensade ut slitna och dåliga julgrejer när vi plockade undan i fjol. Det kan nog behövas en tripp till Ikea.

Life goals: Att ha julgran & julbelysning som är så stor att det krävs lyftkran för att dekorera.

GeorgeSq.webp

(dessa scener utspelade sig på torget när jag gick förbi på lunchrasten. It's beginning to look a lot like...)

I helgen så blev det lite julstart med pepparkakor, glögg och inköp av 2 vintergröna buskar till vår entré, julblommor och lite julbelysning. Blev väldigt nöjd med den egenkomponerade julgruppen av grönt ☺️Snart ska nog lite belysning upp, hade det inte varit för regnet idag, hade nog slingan kommit upp framför huset 😍

Funderar på om jag vill ha gran ute (med ljus i) på terrassen och balkongen. Vad känns mest miljövänligt, 2 konstgjorda som vi använder i x antal år eller äkta träd, som då köps in nya varje år? 🤔

I helgen så blev det lite julstart med pepparkakor, glögg och inköp av 2 vintergröna buskar till vår entré, julblommor och lite julbelysning. Blev väldigt nöjd med den egenkomponerade julgruppen av grönt ☺️Snart ska nog lite belysning upp, hade det inte varit för regnet idag, hade nog slingan kommit upp framför huset 😍

Funderar på om jag vill ha gran ute (med ljus i) på terrassen och balkongen. Vad känns mest miljövänligt, 2 konstgjorda som vi använder i x antal år eller äkta träd, som då köps in nya varje år? 🤔

Enligt Naturvårdsverket är det mest miljövänliga lokalt odlad rödgran. Plastgranarna är sämre oavsett hur många år man än använder dem.

Jag har lyssnat på julmusik! 🙈
Jag också 🙈
Sonen ska ha Lucia - konsert så jag gjorde en spellista på Spotify med de 3 låtar han ska lära sig. Om man har en spellista med bara 3 låtar så lägger Spotify tydligen till ett gäng extra har jag nu fått lära mig 🤣

Denna är en av de låtar som Spotify lagt till och den sätter sig bara liite på hjärnan så nu går jag och sonen runt och skrålar JULLOV 🙈

Varit på gekås julavdelning idag 😍 Jag är totalt jultokig. Killen jag träffar inte alls och han var noll intresserad av julpynt hemma hos sig. En dag när jag gick upp stod det en ljusslinga till balkongen på fönsterbrädan 🔌💡 Idag fick jag köpa en (1) adventsljusstake🕯🕯🕯🕯🕯 viktigt att den var röd pga jul! Nu känns det som att det blir julmysigt där också 😁🧑‍🎄

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 374
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
728
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar