Jultråden 2021

Fick ett litet julpyssel-sug och tillverkade att par glöggmössor. Det smittade av sig på dottern som också gjorde en när hon kom hem från skolan.

20211117_130952.webp

Jag har shoppat orimligt mycket julkläder till mina barn idag 🙈.

Det kommer väl till pass när årets julkort ska tas! ;):D

MVH / Sitter och planerar vårat kort.

Har haft hunden och dottern som motiv två år i rad och året innan hunden och hästen, (katterna är väldigt icke-representerade pga vägrar sitta stilla :cautious:) I år hoppas jag på lite snö en ledig dag i början av december och funderar på dotter på häst som motiv, helst med hunden bredvid, men hon har lite för mycket självbevarelsedrift för att sitta fint vid hästens hovar :p

Funderade lite på mig på min häst, dottern på ponny med maken i tomtedräkt som håller i och hunden på marken. Men bara tanken på två hästar, en hund och ett barn som ska vara stilla på samma plats och samtidigt ska titta i kameran samtidigt som jag blir någorlunda nöjd med mig själv på bild fick mig att stryka den iden innan den ens var påbörjad 🙈

Lättare att bara sätta barnet på (stora) hästen (som inte går att hoppa ned från när hon tröttnar...), då sitter hon i alla fall still! :angel:

Jag lyssnar för tillfället på årets första julmusik. Jag brukar smygstarta lite med John Legends julskiva, som är mer jazzig och bluesig än regelrätt julmusik liksom. Jag har heller aldrig hört den spelas någon annanstans, så risken för att jag ska vara helt utled på den om en månad är liten. Sen vågar jag nog börja med de mer klassiska låtarna och artisterna framåt slutet av nästa vecka nån gång...

Det kommer väl till pass när årets julkort ska tas! ;):D

MVH / Sitter och planerar vårat kort.

Har haft hunden och dottern som motiv två år i rad och året innan hunden och hästen, (katterna är väldigt icke-representerade pga vägrar sitta stilla :cautious:) I år hoppas jag på lite snö en ledig dag i början av december och funderar på dotter på häst som motiv, helst med hunden bredvid, men hon har lite för mycket självbevarelsedrift för att sitta fint vid hästens hovar :p

Funderade lite på mig på min häst, dottern på ponny med maken i tomtedräkt som håller i och hunden på marken. Men bara tanken på två hästar, en hund och ett barn som ska vara stilla på samma plats och samtidigt ska titta i kameran samtidigt som jag blir någorlunda nöjd med mig själv på bild fick mig att stryka den iden innan den ens var påbörjad 🙈

Lättare att bara sätta barnet på (stora) hästen (som inte går att hoppa ned från när hon tröttnar...), då sitter hon i alla fall still! :angel:
Mycket bra idéer! Jag tror på den med barn på stor häst, det kommer bli fint! En liten tomteluva på hästen också så är du hemma.
Förra året var våra barn typ en månad när vi tog julkortet, de somnade under vår utdragna photoshoot och vi arrangerade dem lite som vi ville 😅. Misstänker att det kommer krävas mer jobb med två ettåringar 🙈.

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 374
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
728
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar