Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JamenenaÀjeeUPPDATERING!
Hujambo!
FrÄn jordens kyligaste plats med en medeltemperatur pÄ varma (nej, förlÄt, jag menar kalla ) -44°C Àr vi nu pÄ vÀg mot betydligt varmare breddgrader. Vi byter nu ut det kalla ökenklimatet mot ett varmt tropiskt klimat dÀr medeltemperaturen ligger mellan 18-29°C.
Vi befinner oss nu i ett land som Àr kÀnt för stora nationalparker, vattenfall, vackra strÀnder (faktum Àr att nÄgra av jordens vackraste strÀnder sÀgs finnas just hÀr) och "The Big Five".
Detta Àr ett land dÀr turismen Àr en viktig inkomstkÀlla dÄ turismen utgör nÀrmare 20% av landets totala BNP. Landet Àr hem Ät över 120 olika etniska grupper och jordens mest djurtÀta omrÄde (flest vilda djur per kvadratkilometer).
Detta landet har giraffen som sitt nationaldjur Och sist, men verkligen inte minst, finner vi Àven Afrikas högsta berg hÀr: berget Kilimanjaro.
Vet du vart vi befinner oss?
Japp, Tanzania!
Vi landar tidigt pÄ kvÀllen i Mwanza i norra Tanzania, dÀr vi blir upphÀmtade och skjutsade till hotellet. Resten av kvÀllen Àr det fria aktiviteter, men om man inte fÄtt nog av naturupplevelser Àn sÄ kan vi rekommendera Lake Victoria. Lake Victoria Àr en av Afrikas största sjöar och Àr klassat som vÀrldens största tropiska sjö. Sjön strÀcker sig över hela tre lÀnder (Tanzania, Uganda och Kenya) och Àr definitivt nÄgot att se för den som vill spendera lite tid pÄ stranden.
Tidigt pÄ morgonen blir vi upphÀmtade och pÄbörjar den knappt 6h lÄngs bilfÀrden mot Serengeti National Park dÀr vi ska pÄ safari. Serengeti National Park Àr Tanzanias bÄde Àldsta och största nationalpark och Àr bland annat kÀnd för sitt rika djurliv och djurmigration (hur djur förflyttar sig i jakt pÄ grönare betesmarker och vatten). Serengeti National Park Àr hem till över 500 olika djurarter och samtliga djur som ingÄr i The Big Five Game (lejon, leopard, noshörning, elefant och afrikansk buffel) finns hÀr. SÄ, med lite tur sÄ fÄr vi se The Big Five
Efter flera timmar pÄ safari-bilen var det dags för en mat- och toalettpaus. Chauffören stannar bilen och hoppar ner pÄ marken för att börja förbereda en brasa. Samtidigt berÀttar och visar den andra guiden vart de som behöver kan göra sina behov. PÄ en sÄdan hÀr plats finns det inte sÄ mÄnga moderna toalettfaciliteter, sÄ "toaletten" bestÄr av en spade och ett buskage ca 300 m frÄn bilen. En efter en hoppar resenÀrerna ner pÄ marken, gÄr och utrÀttar sina behov i anslutning till buskaget och kommer tillbaka⊠tills det var cirkus tur. cirkus tar spaden och gÄr mot buskaget, försvinner in bakom buskaget⊠men kommer inte tillbaka. De andra deltagarna vÀntar pÄ henne, men hon kommer inte tillbaka, sÄ nÄgon ropar hennes namn. Fortfarande inget svar. Efter ytterligare en stund tar en av guiderna fram ett vapen och gÄr för att titta efter cirkus, och mitt i buskaget gör han gör den fasansfulla upptÀckten att cirkus har blivit kvÀvd och halvt uppÀten av ett lejon.
cirkus var psykopat
fio var siarlÀrling 2
Kommande DLs:
NattDL kl 10.00
DagDL kl 21.00
Hur gÄr det med benet?Jag ska uppenbarligen alltid spela pÄ moffe.
- Psykopat: Om denne Äker ut blir personen tokig och drar med sig en slumpvis vald god in i döden (LL lottar).
Fio Àr dödJaaaa och neeej! Visst har jag fattat rÀtt att Fio borde fÄtt sia nÄgon nu?
Haha, men nu godförklarade du ju dig sjÀlvSÄ nu kommer jag var otroligt misstÀnksam mot alla som försöker sig pÄ att godförklara mig
... eller du eller LenaH?LenaH
Harrysen
Snurrfian
Blacksmithfarm
Niyama
BM, Àngel och en ond kvar
Med tanke pÄ dagens röstning bör Harrysen eller BSF vara den onda? Eller Snurris? GÄr nog att reda ut oavsett vem som dör.
Tror du pÄ det efter dagens röstning?... eller du eller LenaH?
Fast med tanke pÄ cirkus misstankar mot dig sÄ kanske du snarare Àr Ät det goda hÄllet?LenaH
Harrysen
Snurrfian
Blacksmithfarm
Niyama
BM, Àngel och en ond kvar
Med tanke pÄ dagens röstning bör Harrysen eller BSF vara den onda? Eller Snurris? GÄr nog att reda ut oavsett vem som dör.
Jag mÄste fundera lite lÀngre Àn er andra pÄ alla röster och hur de kan komma sig och varför D Men jag misstÀnker nog att Cirkus försökte utmÄla dig som ond med det du citerade kanske! Jag blev lite lurad av Cirkus och höll nog henne Ät goda hÄllet sÄ mÄste kolla igenom leken igen i morgon om jag lever.Tror du pÄ det efter dagens röstning?
Moffe is da shit.Hur gÄr det med benet?
Fick det efter en operation och ringde min man och sa att han skulle hÀmta mig bakom ett skynke i Göteborg (jag var inte i Göteborg och jag var inte klar att hÀmtas )Moffe is da shit.
Du Àr död. Döda Àter inte.