Jorden runt! - Ulvlek

Intresset att tidigarelägga DL för att eventuellt få plats med fler DLs ikväll, om det skulle behövas, känns inte jättestort. Så då kör vi på som vanligt med dagDL kl 21.00 ikväll 😊

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
FioLenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis
qitis
röstar på Niyama
Snurrfian röstar på Kilauea
Niyama röstar på qitis
Harrysen röstar på qitis
Cirkus
röstar på LenaH

qitis ulv
Kilauea siarlärling1

Röstlista DL4 kl 21.00
20.30 LenaH röstar på cirkus
20.47 cirkus röstar på LenaH
20.49 Snurrfian röstar på Niyama
20.51 Niyama röstar på cirkus
20.52 Harrysen röstar på Niyama
20.53 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20.57 Snurrfian ändrar röst till Harrysen

20.58 fio röstar på cirkus
20.59 Snurrfian ändrar röst till cirkus
21.00 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus

Cirkus psykopat

Fio siarlärling2
LenaH borgmästare

Intresset att tidigarelägga DL för att eventuellt få plats med fler DLs ikväll, om det skulle behövas, känns inte jättestort. Så då kör vi på som vanligt med dagDL kl 21.00 ikväll😊
Fast BSF har ju redan röstat och Harrysen kunde väl ikväll och Snurris har inte varit inne än?

Jag kör gärna 21, jag vet inte om jag hinner rösta så mycket tidigare.
Jag vet inte var jag har någon av er, BSF röstrad är sjukt bra och det skulle kunna tala för att hon sitter med facit. Harrysen glider mest med och det får mig att fundera på ulv och jag är livrädd att Niyama blåste mig igår även om vi blev av med en ulv.

BSF röstrad är sjukt bra och det skulle kunna tala för att hon sitter med facit
Hur är den sjukt bra? Om hon är ond är ju Harrysen god (dag 1). Bollen dag 2 visste hon antagligen inte att det var en ond hon röstade på. Dag 3 röstade hon på Q när Q var outad. Dag 4 på mig först (som ju är god om BSF är ond) och sen bytte till cirkus när det såg ganska dåligt ut för cirkus.

Men apropå röstrader blir jag lite nervös över Snurris. Kila dag 3 när Q var outad och sen röständringarna igår. Möjlig alibiröst på cirkus dag 1.

Fast BSF har ju redan röstat och Harrysen kunde väl ikväll och Snurris har inte varit inne än?
Jag gick mer efter att ingen har sagt att de ville göra ändringar i DL tiderna/tidigarelägga DL, vilket jag tolkar som att intresset för det inte var så stort.

Uppfattade Harrysen mer som att hon menade "blir det ändringar så får det lösa sig på något sätt", men kan så klart ha missuppfattat och då ber jag om ursäkt.

Nu har ju dock Snurrfian varit inne och sagt att hon helst har DL vid 21.00. Så jag ser ingen anledning att ändra nu :)

Jag gick mer efter att ingen har sagt att de ville göra ändringar i DL tiderna/tidigarelägga DL, vilket jag tolkar som att intresset för det inte var så stort.

Uppfattade Harrysen mer som att hon menade "blir det ändringar så får det lösa sig på något sätt", men kan så klart ha missuppfattat och då ber jag om ursäkt.

Nu har ju dock Snurrfian varit inne och sagt att hon helst har DL vid 21.00. Så jag ser ingen anledning att ändra nu :)
Tillägger: Sedan var en aspekt i det hela också att jag kände att jag ville ta ett beslut ganska snabbt så att alla vet vad som gäller och får möjlighet att planera sin tid. Tyvärr blir det ju så med snabba beslut att man ofta inte hinner vänta in allas åsikter och då ansåg jag att den bästa lösningen var att stå fast vid samma DL tider som varit tidigare i leken, eftersom det blir "business as usual" och vad jag antar att de flesta ändå "förväntar sig".

Jag hoppas att detta inte rört till det allt för mycket och att beslutet om att fortsätta med dagDL kl 21.00 ändå känns okej för alla :)

Inga onda extraröster, vad jag kan se i trådstarten.
Vi är 4 levande kvar. Högst troligt är fördelningen 1 ulv, 1 ängel och 2 bybor.
Jag tycker att det låter som en bra idé att låta goda lyan avgöra dagens lynch.

Jag är inte 10000% på att Harrysen skulle vara den sista ulven. Det slog mig att möjligheten finns att Niyama lyckades vända lynchen mot son kollega cirkus iom att cirkus var psykopaten så vann ju lyan på det.
Lynchar vi en god idag och käket lyckas så står det 1-1 imorgon. Goda har då två röster iom goda lyan. Så om jag inte missar något i vinstvillkoren så ser jag ingen anledning att inte låta goda lyan avgöra - eller?

Inga onda extraröster, vad jag kan se i trådstarten.
Vi är 4 levande kvar. Högst troligt är fördelningen 1 ulv, 1 ängel och 2 bybor.
Jag tycker att det låter som en bra idé att låta goda lyan avgöra dagens lynch.

Jag är inte 10000% på att Harrysen skulle vara den sista ulven. Det slog mig att möjligheten finns att Niyama lyckades vända lynchen mot son kollega cirkus iom att cirkus var psykopaten så vann ju lyan på det.
Lynchar vi en god idag och käket lyckas så står det 1-1 imorgon. Goda har då två röster iom goda lyan. Så om jag inte missar något i vinstvillkoren så ser jag ingen anledning att inte låta goda lyan avgöra - eller?
Fast läste du vad cirkus skrev om mitt spel innan?

Men jag är helt ok med att lyncha mig idag och så står det 1-1 imorgon och goda lyan får avgöra då.

Fast läste du vad cirkus skrev om mitt spel innan?

Men jag är helt ok med att lyncha mig idag och så står det 1-1 imorgon och goda lyan får avgöra då.
Jag har inte läst om så mycket nej. Min logik säger att Harrysen bör vara den sista ulven, som jag kom fram till i mitt röstinlägg.
Jag nojar bara och tänker på alla möjliga scenarion om det nu skulle vara så att Harrysen skulle visa sig vara god ändå.

Men jag börjar helst med att syna Harrysen.

En risk med att låta det stå 2-2 idag är om ulven ändrar röst i sista sekund 🤔 men då röjer den sig ju garanterat till imorgon och den kan ändå inte vinna idag.

Fast det spelar väl ingen roll? För det blir ändå två röster på ulven + förhoppningsvis goda lyans?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar