Jorden runt! - Ulvlek

Röstlista DL4 kl 21.00
20.30 LenaH röstar på cirkus
20.47 cirkus röstar på LenaH
20.49 Snurrfian röstar på Niyama
20.51 Niyama röstar på cirkus
20.52 Harrysen röstar på Niyama
20.53 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20.58 fio röstar på cirkus
20.59 Snurrfian ändrar röst till Harrysen
21.00 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus

cirkus 4
Niyama 1
LenaH 1
Harrysen 1

Är alla röster med korrekt på denna listan?

Nu är jag väldigt nyfiken på resulatatet! Sitter på laptop men kan tyvärr inte se de exakta rösttiderna, ser bara "alldeles nyss" osv

2
Röstlista DL4 kl 21.00

cirkus 4
Niyama 1
LenaH 1
Harrysen 1

Nej jag ändrar en gång till - till Cirkus

Röstlista DL4 kl 21.00

cirkus 4
Niyama 1
LenaH 1
Harrysen 1

Snurrfian ändrade en gång till, till cirkus

2

Nej jag ändrar en gång till - till Cirkus
Ah, det var därför jag inte fick ihop det först!

Stämmer detta då? :)

Röstlista DL4 kl 21.00
20.57 Snurrfian ändrar röst till Harrysen

20.59 Snurrfian ändrar röst till cirkus

cirkus 5
Niyama 1
LenaH 1

UPPDATERING!

Hujambo!

Från jordens kyligaste plats med en medeltemperatur på varma (nej, förlåt, jag menar kalla 🥶) -44°C är vi nu på väg mot betydligt varmare breddgrader. Vi byter nu ut det kalla ökenklimatet mot ett varmt tropiskt klimat där medeltemperaturen ligger mellan 18-29°C.

Vi befinner oss nu i ett land som är känt för stora nationalparker, vattenfall, vackra stränder (faktum är att några av jordens vackraste stränder sägs finnas just här) och "The Big Five".

Detta är ett land där turismen är en viktig inkomstkälla då turismen utgör närmare 20% av landets totala BNP. Landet är hem åt över 120 olika etniska grupper och jordens mest djurtäta område (flest vilda djur per kvadratkilometer).

Detta landet har giraffen som sitt nationaldjur 🦒 Och sist, men verkligen inte minst, finner vi även Afrikas högsta berg här: berget Kilimanjaro.

Vet du vart vi befinner oss?
Japp, Tanzania! 🇹🇿

Vi landar tidigt på kvällen i Mwanza i norra Tanzania, där vi blir upphämtade och skjutsade till hotellet. Resten av kvällen är det fria aktiviteter, men om man inte fått nog av naturupplevelser än så kan vi rekommendera Lake Victoria. Lake Victoria är en av Afrikas största sjöar och är klassat som världens största tropiska sjö. Sjön sträcker sig över hela tre länder (Tanzania, Uganda och Kenya) och är definitivt något att se för den som vill spendera lite tid på stranden.

Tidigt på morgonen blir vi upphämtade och påbörjar den knappt 6h långs bilfärden mot Serengeti National Park där vi ska på safari. Serengeti National Park är Tanzanias både äldsta och största nationalpark och är bland annat känd för sitt rika djurliv och djurmigration (hur djur förflyttar sig i jakt på grönare betesmarker och vatten). Serengeti National Park är hem till över 500 olika djurarter och samtliga djur som ingår i The Big Five Game (lejon, leopard, noshörning, elefant och afrikansk buffel) finns här. Så, med lite tur så får vi se The Big Five 🐘

Efter flera timmar på safari-bilen var det dags för en mat- och toalettpaus. Chauffören stannar bilen och hoppar ner på marken för att börja förbereda en brasa. Samtidigt berättar och visar den andra guiden vart de som behöver kan göra sina behov. På en sådan här plats finns det inte så många moderna toalettfaciliteter, så "toaletten" består av en spade och ett buskage ca 300 m från bilen. En efter en hoppar resenärerna ner på marken, går och uträttar sina behov i anslutning till buskaget och kommer tillbaka… tills det var cirkus tur. cirkus tar spaden och går mot buskaget, försvinner in bakom buskaget… men kommer inte tillbaka. De andra deltagarna väntar på henne, men hon kommer inte tillbaka, så någon ropar hennes namn. Fortfarande inget svar. Efter ytterligare en stund tar en av guiderna fram ett vapen och går för att titta efter cirkus, och mitt i buskaget gör han gör den fasansfulla upptäckten att cirkus har blivit kvävd och halvt uppäten av ett lejon.

cirkus var psykopat
fio var siarlärling 2

Kommande DLs:
NattDL kl 10.00
DagDL kl 21.00

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar