Jämställdhet och sambo..

Och du köper förstås inga varor från Asien heller.;)
Jag undviker att handla i vissa butiker, vissa produkter och vissa material där det framkommit att det inte har gått rätt till/ har för stor påverkan på miljön/ farligt för människor som arbetar med det. Ja.
Har även jobbat för ett litet företag som hade sin huvudproduktion i Kina, där vi förbättra arbetsmiljön för de anställda. Såklart.
Kommer inget av det jag handlar från Asien? Nej. Men jag personligen försöker ha ett visst etiktänk när jag handlar.

Har du fortfarande en sunkig syn och en stor möjlighet att påverka? Ja.
 
Fast det kan nog många tycka är bra. Bli jagad som någon slags trofé är inte eftersträvansvärt. Och dom här bästa männen. Går dom på strippklubbar och kan prata idrott?

Det är de männen du får om du inte är attraktiv på äktenskapsmarknaden.

De bra männen är övre medelklass alternativt överklass. Högutbildade och har bra jobb. Har haft stabila hemförhållanden och är sociala, mentalt mogna och ansvarsfulla.
 
Jag undviker att handla i vissa butiker, vissa produkter och vissa material där det framkommit att det inte har gått rätt till/ har för stor påverkan på miljön/ farligt för människor som arbetar med det. Ja.
Har även jobbat för ett litet företag som hade sin huvudproduktion i Kina, där vi förbättra arbetsmiljön för de anställda. Såklart.
Kommer inget av det jag handlar från Asien? Nej. Men jag personligen försöker ha ett visst etiktänk när jag handlar.

Har du fortfarande en sunkig syn och en stor möjlighet att påverka? Ja.
Vi har alltså det ;)
 
Det är de männen du får om du inte är attraktiv på äktenskapsmarknaden.

De bra männen är övre medelklass alternativt överklass. Högutbildade och har bra jobb. Har haft stabila hemförhållanden och är sociala, mentalt mogna och ansvarsfulla.
Sorry då har du ett rätt futtigt liv. De bästa kvinnorna jag mött är dem man skratta ihop med, lita på och ha så mycket gemensamt med som möjligt, oavsett klasstillhörighet.. Skulle tro att kriterierna är de samma för kvinnor.

Många av de verkliga skitstövlarna jag lärt känna är från de grupper du nämner och många av de verkligt fina människorna är från grupperna du föraktar..
 
Sorry då har du ett rätt futtigt liv. De bästa kvinnorna jag mött är dem man skratta ihop med, lita på och ha så mycket gemensamt med som möjligt, oavsett klasstillhörighet.. Skulle tro att kriterierna är de samma för kvinnor.

Många av de verkliga skitstövlarna jag lärt känna är från de grupper du nämner och många av de verkligt fina människorna är från grupperna du föraktar..

Jag föraktar inte de från de lägre klasserna. Däremot vill kvinnor helst inte ha män från de klasserna.
 
Om man vill maximera sin sociala kompetens som kvinna, vad ska man då intressera sig för?
Och kan man då alltså bara umgås med andra kvinnor IOM att vi nu har så skilda intressen och bör ha det?
Kvinnor och män kan då alltså inte ha givande samtal ihop?
Om man vill maximera sin sociala kompetens bör man nog vara lite som en renässans- människa. Kunna lite om mycket, ha vett att föra sig och kunna lyssna. Stå för sina åsikter och respektera andras oberoende av deras kön.
Naturligtvis kan man föra givande samtal med en kvinna, likväl som dödligt tråkiga. Detsamma gäller väl samtal med män.
 
Om man vill maximera sin sociala kompetens bör man nog vara lite som en renässans- människa. Kunna lite om mycket, ha vett att föra sig och kunna lyssna. Stå för sina åsikter och respektera andras oberoende av deras kön.
Naturligtvis kan man föra givande samtal med en kvinna, likväl som dödligt tråkiga. Detsamma gäller väl samtal med män.

Håller helt med dig. Men var intresserad av svar från den jag ställde frågan till. Varför tror jag du fattar. :p
 
Du menar att tjejer läser harlekin och drömmer om prinsen som ska lyfta dem från misären?
Och ändå så får vanliga killar tag i vanliga tjejer...hur kommer det sig?

Fast det är inte vidare märkligt då det råder underskott på kvalitativa män. Det håller förövrigt på att bli ett samhällsproblem då allt fler lågkvalitativa kvinnor väljer att leva som singlar istället för med de lågkvalitativa män som de har chans att få.

Vanliga killar får dock i regel familj om de är skapligt trevliga och har hyffsat stabil ekonomi.
 
Fast det är inte vidare märkligt då det råder underskott på kvalitativa män. Det håller förövrigt på att bli ett samhällsproblem då allt fler lågkvalitativa kvinnor väljer att leva som singlar istället för med de lågkvalitativa män som de har chans att få.

Vanliga killar får dock i regel familj om de är skapligt trevliga och har hyffsat stabil ekonomi.
Räknar du dig till den kvalitativa gruppen? I så fall. Vilken grupp hör "din" kvinna till? Harlequinläsare eller optimist? Eller har du ingen kvinna!?!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 088
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp