Jämställdhet och sambo..

Fast det är inte vidare märkligt då det råder underskott på kvalitativa män. Det håller förövrigt på att bli ett samhällsproblem då allt fler lågkvalitativa kvinnor väljer att leva som singlar istället för med de lågkvalitativa män som de har chans att få.

Vanliga killar får dock i regel familj om de är skapligt trevliga och har hyffsat stabil ekonomi.

Jag tycker att du uttrycker dig vidrigt när du kallar människor hög- resp låg-kvalitativa.
Och det säger jag inte pga att jag själv enligt dina kriterier är låg-kvalitativ. Jag skulle klassas som högkvalitativ.
Men jag tycker det är ett fruktansvärt äckligt sätt att uttrycka sig om människor och saker inte alla kan påverka.
 
Fast det är inte vidare märkligt då det råder underskott på kvalitativa män. Det håller förövrigt på att bli ett samhällsproblem då allt fler lågkvalitativa kvinnor väljer att leva som singlar istället för med de lågkvalitativa män som de har chans att få.

Vanliga killar får dock i regel familj om de är skapligt trevliga och har hyffsat stabil ekonomi.
Har du problem att få tag på en partner, du låter så bitter? Håller du inte tillräckligt hög kvalitet? ;)
 
M.m. i vissas ögon, liksom det att köpa billiga varor från asien, men det gör väl inte du? ;)
Jag undviker att köpa saker som kommer från ställen som innebär alltför hemska förhållanden för människor, ja.
Du undviker ju inte prostitution. Dessutom tycker jag fortfarande att ett samlag (och andra sexuella handlingar) mot nåns vilja (för nä, jag tror inte att nån större andel egentligen vill vara prostituerade) är bland det värsta man kan göra, därav är det vidrigt att du bidrar till att det kan fortsätta.
 
Jag undviker att köpa saker som kommer från ställen som innebär alltför hemska förhållanden för människor, ja.
Du undviker ju inte prostitution. Dessutom tycker jag fortfarande att ett samlag (och andra sexuella handlingar) mot nåns vilja (för nä, jag tror inte att nån större andel egentligen vill vara prostituerade) är bland det värsta man kan göra, därav är det vidrigt att du bidrar till att det kan fortsätta.
Jag undviker inte prostitution, jag negligerar den. Den är ett samhällsfenomen som existerar men inte behöver brukas. Antingen dolt eller på vissa gator som i Sverige eller offentligt och accepterat som i ett flertal Europeiska länder.
Du undviker att köpa varor från Asien men som sagt, bara din presens här visar ju att du inte avstår från att köpa varor från Asien ;)
 
Jag undviker inte prostitution, jag negligerar den. Den är ett samhällsfenomen som existerar men inte behöver brukas. Antingen dolt eller på vissa gator som i Sverige eller offentligt och accepterat som i ett flertal Europeiska länder.
Du undviker att köpa varor från Asien men som sagt, bara din presens här visar ju att du inte avstår från att köpa varor från Asien ;)
Nej jag avstår inte att köpa varor från Asien. Däremot försöker vi här hemma bli så självhushållande vi kan. Om nu det har med saken att göra.
Det jag tycker om din inställning till prostitution är att det är ok, i och med att du bidrar till att det kan fortgå. Du gör liksom inget för att förhindra det. Oavsett hur många gånger du tjatar om varor från Asien :banghead:.
 
Fast det är inte vidare märkligt då det råder underskott på kvalitativa män. Det håller förövrigt på att bli ett samhällsproblem då allt fler lågkvalitativa kvinnor väljer att leva som singlar istället för med de lågkvalitativa män som de har chans att få.

Vanliga killar får dock i regel familj om de är skapligt trevliga och har hyffsat stabil ekonomi.
Samma visa ...

http://www.bukefalos.com/threads/idiotiska-man.1397325/page-3#post-17516386
 
Jag undviker inte prostitution, jag negligerar den. Den är ett samhällsfenomen som existerar men inte behöver brukas. Antingen dolt eller på vissa gator som i Sverige eller offentligt och accepterat som i ett flertal Europeiska länder.
Du undviker att köpa varor från Asien men som sagt, bara din presens här visar ju att du inte avstår från att köpa varor från Asien ;)
Varför anser du att två fel gör att ett (eller båda) blir rätt?

OM det går att välja att stödja prostitution och/eller dåliga arbetsvillkor, måste en person då välja att stödja båda eller inget? Kan inte en person få välja bort den ena delen (i det här fallet prostitution) och försöka att inte överdrivet stödja det andra dåliga trots att det kanske inte väljs bort helt (dvs, kanske köpa nödvändiga prylar/kläder som är tillverkade på dåligt sätt, men i möjligaste mån välja sådant som kommer från bra ställen)?

Själv tycker jag att det är svårt att göra allt rätt hela tiden, att alltid välja det som är bäst för hela jorden och alla som lever på den här planeten. Det betyder inte att jag skiter i allt. Tvärt om. Jag tror att om alla gjorde sitt bästa för att stödja "rätt saker" så skulle världen vara mycket trevligare.
 
Jag föraktar inte de från de lägre klasserna. Däremot vill kvinnor helst inte ha män från de klasserna.
Vill de eller vill du?
Jag jobbade i yngre dagar i 14 år inom hotell och restaurangbranchen och vi tjejer blev ofta taskigt bemötta av dessa män i övre klassen. Taffsade på, flirtade med, tillstoppade pengar för lite "extra vänligt bemötande" osv.
Det var extremt ovanligt att medelsvensson betedde sig så. Och ska vi prata mindre bemedlade män/människor så var de de raraste och tacksammaste.

Jag har tyvärr så dåliga erfarenheter att jag undvikigt den samhällsklassen i val av partner. Vilket givetvis inte heller är rätt, att dömma ut människor för att de har för stor plånbok.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 088
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp