Jämställdhet och sambo..

Ja och jag tittar på när du gör det. Skit samma om ett barn far illa. Det rör inte mig.
Glöm inte att broadcasta var mobbingen pågår så fler kan titta på. Det är ju liksom bättre att ett barn blir mobbat i en kontrollerad miljö än att fler blir det överallt. Och barnet kanske faktiskt gillar att bli mobbad.
Det är väl bäst att tillägga att jag liksom övriga är ironisk.
 
Genom att hjälpa dina kunder till prostituerade så stödjer du prostitution!
Genom att säga nej och låta kunden fråga taxichauffören eller hotellportiern så skulle du visa på att du inte tycker det är ok.
Prostitution är ett "yrke" man inte kan jämföra med andra. Det visar bara att kvinnan är mindre värd, att hon bara ska vara till för vissa mäns nöje. Äckligt och motbjudande!
M.m. i vissas ögon, liksom det att köpa billiga varor från asien, men det gör väl inte du? ;)
 
Glöm inte att broadcasta var mobbingen pågår så fler kan titta på. Det är ju liksom bättre att ett barn blir mobbat i en kontrollerad miljö än att fler blir det överallt. Och barnet kanske faktiskt gillar att bli mobbad.
Det är väl bäst att tillägga att jag liksom övriga är ironisk.
:bow:
 
Ja, och där har du ju också gjort ditt ställningstagande - att det är viktigare att ge den servicen till dina kunder, än att låta dem ta reda på informationen själv genom att inte själv aktivt bidra.
Ja där har jag gjort ett val, att tillhandahålla information en kvart tidigare och bibehålla en bra affärskontakt eller en kvart senare och kanske det motsatta...
 
1 Jag köper inga tjänster av detta slaget.
2 Den informationen jag ger mina kunder är information om legala näringsställen med legala verksamheter.
3 Skulle jag inte ge dem det så får de garanterat samma information när de kommer till hotellet eller ut till taxin jag beställer åt dem. Så vad nyttar min tystnad till? Nada absolut nada.

PS har du kollat din garderob än ?
Fast alltså. Inser du inte att du "okejar" deras beteende genom att ge dem informationen?
Hade du sagt "nej fyfan, det strider mot min syn på kvinnor som jämlikar" så ökar ju chansen rätt mycket att de drar sig för att fråga taxichaffisen. Eller nästa person de tror vet var man kan hitta dem som säljer tjänster.
 
Eftersom det ger sociala problem att säga ifrån så väljer män att inte göra det.
V.S.B
Förstår du över hvudtaget vad du skriver? Flera personer har berättat det för dig men du fortsätter med att ihärdigt påstå att det inte är det du säger. Problemet är att om man resonerar som du gör så blir följden just det som beskrivits ovan.
Kortfattat
-Enligt dig innehåller manligt umgänge sexistiska inslag.
-Sexistiska inslag medför automatiskt att normen blir patriarkal.
-En partriarkal norm leder till att kvinnor ses som mindre värda.
-Är kvinnan mindre värd så är det fritt fram at ta för sig av henne genom sexuallatrakasserier, taffsningar och väldtäkt. Det blir även accepterat att tala om 'fittorna' (som är en mycket populär term på nätet numera) för att nervärdera/förlöjliga kvinnors åsikter.

Plötsligt blir den patriarkale mannen pappa till en flicka och då blir han automatiskt pappafeminist= han står inte ut med att tänka på att andra män ska behandla hans dotter (som han mer eller mindre äger) på samma sätt som han betett sig mot kvinnor tidigare.
 
Fast alltså. Inser du inte att du "okejar" deras beteende genom att ge dem informationen?
Hade du sagt "nej fyfan, det strider mot min syn på kvinnor som jämlikar" så ökar ju chansen rätt mycket att de drar sig för att fråga taxichaffisen. Eller nästa person de tror vet var man kan hitta dem som säljer tjänster.
Nej därför att så funkar det inte. av samma anledning som du köper varor tillverkade i Asien så får alla tag i den här typen av information i länder där det hela inte är förbjudet.. Fråga en vuxen svensk vad reperbahn eller Amsterdams glädjekvarter står för så vet de.
 
Nej därför att så funkar det inte. av samma anledning som du köper varor tillverkade i Asien så får alla tag i den här typen av information i länder där det hela inte är förbjudet.. Fråga en vuxen svensk vad reperbahn eller Amsterdams glädjekvarter står för så vet de.
Så du tycker inte att det är viktigt för dig själv att DU tar ett ansvarstagande? Att DU säger att det står jag inte för.
Läser man mellanraderna så har DU inga problem med den typen av tjänster och har en unken syn på kvinnor. DET är ju något DU får stå för.

Alla som har rest mycket, arbetat med människor där det blir kulturkrockar, får sätta ner foten när det kommer upp saker som strider mot ens egen värdegrund.
 
Nej därför att så funkar det inte. av samma anledning som du köper varor tillverkade i Asien så får alla tag i den här typen av information i länder där det hela inte är förbjudet.. Fråga en vuxen svensk vad reperbahn eller Amsterdams glädjekvarter står för så vet de.
Jag tycker det beteendet är väldigt mesigt..
Dvs att inte ha några värderingar eller någon egen moral.
 
Eftersom det ger sociala problem att säga ifrån så väljer män att inte göra det.
För det första, det kommer ju aldrig någonsin bli bättre om ingen säger ifrån. Och för det andra, vad är det för socialt inkompetenta personer du rör dig bland? Går det inte att diskutera frågor eller ha olika åsikter utan att det ger sociala problem, så verkar det oerhört sorgligt. Enligt min erfarenhet går det alldeles utmärkt att lyfta olika diskussioner, känsliga ämnen till trots, på ett bra och konstruktivt sätt så ingen tar illa upp. Jag ställer mig inte upp och skriker "kvinnohatare!" till någon jag för en diskussion med, men jag har inga problem att klargöra min åsikt ändå.
 
Så du tycker inte att det är viktigt för dig själv att DU tar ett ansvarstagande? Att DU säger att det står jag inte för.
Läser man mellanraderna så har DU inga problem med den typen av tjänster och har en unken syn på kvinnor. DET är ju något DU får stå för.

Alla som har rest mycket, arbetat med människor där det blir kulturkrockar, får sätta ner foten när det kommer upp saker som strider mot ens egen värdegrund.
Och du köper förstås inga varor från Asien heller.;)
 
Man kan tycka att det är tragiskt. Samtidigt är det ju inte vidare intressant att prata med någon som inte kan någonting. Så även som kvinna ska du ha kunskap om vissa ämnen även om nu inte detta gäller Idrott.

Och vilka ämnen är okej för mig som kvinna att intressera mig för? Jag brukar anse att sport är mitt största intresse men det förstår jag är felaktigt.
 
Jag tycker det beteendet är väldigt mesigt..
Dvs att inte ha några värderingar eller någon egen moral.
Javisst om du och alla andra slutar köpa varor som är tillverkade med hjälp av slavliknande förhållande så slutar jag att ge den information som är allmänt tillgänglig, tom i telefonkatalogens gula sidor ;)
Ingen jag känner, ingen jag talat med besitter den moral du efterfrågar, bara det faktumet att du ligger online talar ju för att du köper eller nyttjar varor från Asiens lågprismarknader så......välkommen i gänget! Du morallöse..
 
De flesta om än i olika grader. Exempelvis tycker jag att okänsliga kvinnor får mycket större kritik från samhället än okänsliga män.
Som man får du fördelar om du spelar på det maskulina medan du som kvinna får fördelar om du spelar på det feminina.

Förutom det svar du fick från @tanten så är jag otroligt nyfiken på vilka fördelar jag får om jag framhäver det feminina och vad detta feminina är för något.
 
Eftersom det ger sociala problem att säga ifrån så väljer män att inte göra det.

Därför att de tror att det ger sociala problem. Istället löser man sociala problem. Vi som vuxit ifrån den osäkra fasen som 20-åringar inser det.

På köpet får man ett mer framgångsrikt företag som kan samarbeta bättre med alla kunder och alla leverantörer, inte bara de få som lever kvar i den extrema manschauvinismen.
 
Förutom det svar du fick från @tanten så är jag otroligt nyfiken på vilka fördelar jag får om jag framhäver det feminina och vad detta feminina är för något.
Visa BRÖÖÖNA! Då kan ingen man tänka klart och du får precis allt du drömt om..
Män har tydligen lägre tankar om sig själva än vad vi kvinnor har om dom. Eller det kanske vi inte har? Höga tankar om män alltså.
 
Förutom det svar du fick från @tanten så är jag otroligt nyfiken på vilka fördelar jag får om jag framhäver det feminina och vad detta feminina är för något.
Sist företeelsen var uppe så var det sammanlagt två kvinnliga användare som var emot jämställdhet, den ena blandade ideligen bort korten med argument à la lyckliga horan o den andra ville inte bli av med möjligheten att pluta med läpparna, vifta med ögonfransarna o därigenom få män att känna sig manliga när dom utförde saker för henne.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 088
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 019
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp