Sv: Jakthundstråden
Då förstår jag! Har jagats rådjur häromkring ett bra tag (men vet inte om det har varit med hund då det är en jaktform vår hund ska hålla sig borta från
) så därför kopplade jag inte ihop det. Vi har inga planer på älg då (men en stövare i närheten har det skjutits älg för av misstag, nästa jakt tillfälle fick den käken avsparkad) men vildsvin finns det planer på, om de nu skulle komma. De är bara några mil bort nu.
Sambon kör inte med horn, brukar bli att han får springa ikapp hunden
Men på nästa vore det bra att träna in med horn från början.
AraSleia:
Grattis till grisarna! Vi får hålla tummarna för er i helgen då! Är alltid roligt att få bevis på att man har gjort ett bra arbete. Så er går på älg också?
Det går verkligen nästan att göra allt med både wachtel och weimaran, förutom de långa dreven som favoriseras i detta huset. Om man nu inte har en som var med förra året på en rådjursjakt, drev i två timmar! Inte direkt optimalt.
*kl*
Var inne hos svärisarna och pratade, tydligen så beter sig hunden konstigt där med (vi trodde att det hade att göra med mig/bebis och ny hund) och att i hundgården att han hade blivit skrämd i sin innerdel. Funderar på om det kanske är någon sorts tumör? Eller vad som nu ger extremt ändrat beteende utan smärta. Han är alldeles för ung för att vara dement, annars hade jag gissat på det. För ena stunden är han gosig och snäll (går tom. att klippa klorna på) för att i andra morra och resa ragg.
Men om man ska avsluta gladare funderar vi på att skaffa en grythund, sambon har länge velat ha en men jag har varit mer skeptisk för han är inne på en tyskterrier. Var väl tänkt att den och stövaren skulle bo tillsammans ute, men tror inte den skulle överleva länge då. Men en fox vore inte fel!