Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Vi har ju ett ganska starkt goda-lag. Däremot så blir det nog knepigt med förhäxningar och förtrollningar hit och dit. Jag tror att vi kommer bli hyfsat förvirrade längs vägen men så klart hoppas jag på att smurfarna går segrande ur striden.

Smurfsoppa borde inte vara så gott ändå, kanske smakar blåmögelost? :yuck:

Smurfar är blå. Försöker Du säga något här? :p

Det här är alltid något som får mig att reagera. Varför inte börja nysta i det, visserligen lilla, som redan finns?

Därför att det kändes orättvist mot de spelare som faktiskt bidragit litegrann, att de som inte skrivit alls skulle helt komma i skymundan - framförallt som det kunde bli något för inaktiva spelare att gömma sig bakom, ifall det skulle bli några större diskussioner kring något jag skrev. Jag kommer såklart gå tillbaka ända till början av leken för att teoria (förmodligen mer än en gång ;) ) så det är inte så att jag kommer att strunta i det som var skrivet då. Men jag tyckte det var viktigt att alla/de flesta synts till innan - jag har ju en del misstankar om ulvar och bakgrunder...

Hm, hur bra koll på fördelningen onda/goda har du egentligen? :cautious:

Haha, ingen koll alls. :p Jag tänkte mer på smurfarna i böckerna, de är väldigt många... Men min förhoppning är att det är max fyra onda, men jag kör samma system som sist (dvs innan jag blev ond), få ut en ond i taget och sedan märker man när de är slut. :D

Aha! Då fattar jag hur du menar! :)

Å andra sidan lite märkligt att säga att jag tänker för mycket, om du tycker det inte är hållbart att spela på magkänsla? :cautious:

Jag kan känna lite med dig ibland att du liksom snurrar in dig i dina egna tankar. Att du (över)analyserar minsta lilla ovidkommande detalj.

Men å andra sidan så är det väldigt skönt att jag slipper göra det. :D

Därför att det kändes orättvist mot de spelare som faktiskt bidragit litegrann, att de som inte skrivit alls skulle helt komma i skymundan - framförallt som det kunde bli något för inaktiva spelare att gömma sig bakom, ifall det skulle bli några större diskussioner kring något jag skrev. Jag kommer såklart gå tillbaka ända till början av leken för att teoria (förmodligen mer än en gång ;) ) så det är inte så att jag kommer att strunta i det som var skrivet då. Men jag tyckte det var viktigt att alla/de flesta synts till innan - jag har ju en del misstankar om ulvar och bakgrunder...

Ja, jo, jag förstår dig på sätt och vis. Att vara den första som teoriar kan skapa efterdyningar som man inte vill vara med om. Men med min förförståelse om ulvlekar så kan det vara ett sätt att som ond få fart på leken eftersom man sas sitter på facit. Det kan vara svårt att hitta teorier om andra eftersom man vet vem som är ond.

Och orättvist? Den biten håller jag inte direkt med om. Visst kan man få misstankar mot sig om man är aktiv, men kan man bara besvara dem på ett relativt vettigt sätt så brukar det inte vara något problem.

ovh vad gäller aktivitetsnivå och ulvighet så brukar (min dator vill skriva brunkar :wtf: ) liten, eller minimal aktivitet skapa misstankar hos alla.

Bumpo har tid för leken idag. :p men nu ska hon gå ut och ta ett bloss och fundera lite mer på det hon har läst. det jag svarat på nu är snabba reflektioner om och över tankar som kommit när jag läst igenom leken.

Jag kan känna lite med dig ibland att du liksom snurrar in dig i dina egna tankar. Att du (över)analyserar minsta lilla ovidkommande detalj.

Men å andra sidan så är det väldigt skönt att jag slipper göra det. :D

Ja det kan jag faktiskt köpa, jag vet att jag låser fast mig lite väl ibland (på något som senare visar sig vara helt oskyldigt), men jag fattar faktiskt inte hur man ska veta vad som är en ovidkommande detalj och vad som faktiskt är ett ulvspår! :o

Å andra sidan har jag onekligen lite samma tankar om dig emellanåt - "vad snöar hon in på nu, verkar helknepigt!? O_o"... (Som i Ankeborgleken, när du röstade på mig med motiveringen "här, här, här och här reagerar jag på något - vet inte vad, men vem bryr sig!", vilket fick mig bergsäkert övertygad att du var ond... Vi var båda goda, för den som inte var med. :banghead:) Kanske är så enkelt att vi tänker väldigt olika? Jag funderade som sagt en split second på att be om hjälp i den här leken att inte bita mig fast så oresonligt i vissa saker, men jag insåg ju att det inte går - jag kan inte lita på att jag rekommenderas att bara släppa något av rätt anledning... :banghead:

Kanske det finns en marknad för ulvspelscoacher, som sitter "utanför" leken och rådgör spelare hur de ska slipa till sitt spel! :p

Jag hittade ingen dl på den och tänkte att dmisstankart kan vara före första dl?

varför den smileyn, vad i att jag inte svarar på frågan omg visar åå att jag är ond? Vad har jag, som ond, att vinna på att inte svara på den?

Och lården skrev typ två inlägg?

muu steg precis många steg upp på min misstankelista (som innan bestod i att alla var lika på den), om hon inte kan förklara varför hon resonerar som hon gör. Känns som en grej för att hon vill få iväg misstankar men skiter i om de har grund eller inte.

Ingenting av det säger att du är ond. Det är en "cautious"-smiley vilket, jag i detta inlägget, la till eftersom att jag funderade på varför du och Lorden valde att inte svara på frågan igår. Alltså om ni valde att vänta till idag för att se vad vi andra svarade för att se vad ni själva skulle svara eller för att ni helt enkelt väntade för att ni inte ides svara igår. Vad vet jag? Därför "cautious".

Ja, jo, jag förstår dig på sätt och vis. Att vara den första som teoriar kan skapa efterdyningar som man inte vill vara med om. Men med min förförståelse om ulvlekar så kan det vara ett sätt att som ond få fart på leken eftersom man sas sitter på facit. Det kan vara svårt att hitta teorier om andra eftersom man vet vem som är ond.

Hur menar du nu? De första som teoriar kan skapa negativa efterdyningar, men onda kan vilja göra det för att få fart på leken? Och därför är det suspekt att jag inte vill göra det?

Jag måste ha fattat nåt fel, va? O_o

Och orättvist? Den biten håller jag inte direkt med om. Visst kan man få misstankar mot sig om man är aktiv, men kan man bara besvara dem på ett relativt vettigt sätt så brukar det inte vara något problem.

Jag kan hålla med om att orättvist kanske inte var det mest precisa ordvalet, framförallt för att man får helt enkelt tåla att bli misstänkt om man ska spela ulvspel! :p

Men jag håller inte med om att om man bara besvarar saker på ett "relativt vettigt sätt" så blir det inga problem, min erfarenhet är tvärt om att det kan leda ganska långt faktiskt. Det finns ju en anledning vi blir påminda så ofta om att goda ofta röstar ut goda... Och vad som är "vettigt" skiljer sig ju åt från person till person, som vi väl märkt emellanåt. ;)

Och även om "orättvist" mot de som blir ifrågasatta inte är helt rätt så står jag nog ändå fast vid poängen, fast kanske från andra hållet: det blir orättvist enkelt för inaktiva spelare istället... :D

ovh vad gäller aktivitetsnivå och ulvighet så brukar (min dator vill skriva brunkar :wtf: ) liten, eller minimal aktivitet skapa misstankar hos alla.

Det är inte vad jag har sett sen jag började spela nu... Jag har tagit upp det som misstankar i flera (alla?) lekar jag spelat, men fått höra om och om igen att det inte är något att fokusera på, folk har irl-anledningar till att vara olika aktiva, man har olika spelstil osv... Men ändå visar det sig ofta att det faktiskt är de mer inaktiva spelarna som har en hög ulvprocent bland sig.

Min erfarenhet är alltså att de inte blir misstänkta pga inaktivitet, definitivt inte i den utsträckning som jag tycker "behövs". Snarare har jag blivit misstänkt för att jag som aktiv spelare är misstänksam mot de inaktiva...

Ja det kan jag faktiskt köpa, jag vet att jag låser fast mig lite väl ibland (på något som senare visar sig vara helt oskyldigt), men jag fattar faktiskt inte hur man ska veta vad som är en ovidkommande detalj och vad som faktiskt är ett ulvspår! :o

Å andra sidan har jag onekligen lite samma tankar om dig emellanåt - "vad snöar hon in på nu, verkar helknepigt!? O_o"... (Som i Ankeborgleken, när du röstade på mig med motiveringen "här, här, här och här reagerar jag på något - vet inte vad, men vem bryr sig!", vilket fick mig bergsäkert övertygad att du var ond... Vi var båda goda, för den som inte var med. :banghead:) Kanske är så enkelt att vi tänker väldigt olika? Jag funderade som sagt en split second på att be om hjälp i den här leken att inte bita mig fast så oresonligt i vissa saker, men jag insåg ju att det inte går - jag kan inte lita på att jag rekommenderas att bara släppa något av rätt anledning... :banghead:

Kanske det finns en marknad för ulvspelscoacher, som sitter "utanför" leken och rådgör spelare hur de ska slipa till sitt spel! :p

Haha, jaa. Det är ett förbannat rotande i detaljer som, lätt, spårar ur. jag fastnar också lätt i ett tänk.

Det var så mycket som jag reagerade på dig för i den leken. men jag kunde verkligen inte sätta fingret på VARFÖR jag gjorde det. det var väldigt frustrerande. :banghead:

Ja, jag tror också att vi tänker på olika sätt. Men jag förstår oftast varifrån du kommer, även om jag inte alltid håller med i det du skriver.

jag vill ha en sån coach också. :D:D

Det är inte vad jag har sett sen jag började spela nu... Jag har tagit upp det som misstankar i flera (alla?) lekar jag spelat, men fått höra om och om igen att det inte är något att fokusera på, folk har irl-anledningar till att vara olika aktiva, man har olika spelstil osv... Men ändå visar det sig ofta att det faktiskt är de mer inaktiva spelarna som har en hög ulvprocent bland sig.

Min erfarenhet är alltså att de inte blir misstänkta pga inaktivitet, definitivt inte i den utsträckning som jag tycker "behövs". Snarare har jag blivit misstänkt för att jag som aktiv spelare är misstänksam mot de inaktiva...

Nu följde inte jag den absolut senaste leken. Men i de andra senaste så har det delvis varit mycket irl-anledningar och sen har ju dessutom vissa av ulvarna funnits bland de inaktiva. Därför har iaf inte ulvarna tryckt på misstankarna ditåt. Det är min uppfattning. Annars tycker jag att inaktiva brukar misstänkas en del, men ingen vågar rösta ut dem därför att man ju faktiskt inte har så mycket att gå på där. Och det är trist, speciellt de gånger de onda faktiskt finns där. Men jag tror inte att någon medvetet har det som taktik att jahapp, nu är jag ulv. Bäst att hålla aktiviteten nere så att jag inte blir lynchad.:p (Fast det vore ju en smart taktik med tanke på hur länge de inaktiva brukar lyckas hänga med ändå:P)

Hur menar du nu? De första som teoriar kan skapa negativa efterdyningar, men onda kan vilja göra det för att få fart på leken? Och därför är det suspekt att jag inte vill göra det?

Jag måste ha fattat nåt fel, va? O_o

jag utgick från ett perspektiv som god. Skulle nog ha preciserat det mer.

Jag kan hålla med om att orättvist kanske inte var det mest precisa ordvalet, framförallt för att man får helt enkelt tåla att bli misstänkt om man ska spela ulvspel! :p

Men jag håller inte med om att om man bara besvarar saker på ett "relativt vettigt sätt" så blir det inga problem, min erfarenhet är tvärt om att det kan leda ganska långt faktiskt. Det finns ju en anledning vi blir påminda så ofta om att goda ofta röstar ut goda... Och vad som är "vettigt" skiljer sig ju åt från person till person, som vi väl märkt emellanåt. ;)

Och även om "orättvist" mot de som blir ifrågasatta inte är helt rätt så står jag nog ändå fast vid poängen, fast kanske från andra hållet: det blir orättvist enkelt för inaktiva spelare istället... :D

nej, alltså, det garanterar ju inte att man blir fri från misstankar om man kan förtydliga vad man menar. Det går ju inte att leka om man inte diskuterar det som skrivs. Men det underlättar för de andra att förstå vad man menar om man, någorlunda vettigt, kan förklara hur man menade eller tänkte. Och om inte annat så driver det leken framåt, det skapar utrymme för teorier från andra och för sig själv, det skapar en kontext för leken och det hjälper till att skapa en bild av spelstilen hos individen i fråga.

Visst spelar irl-livet in, och har en spelare flaggat för låg aktivitet av den ena eller fjärde anledningen som är det, troligen, så. Men om en spelare är aktiv men ändå inte aktiv (förstår du hur jag menar?) så blir de flesta misstänksamma ju längre leken pågår.

Alltså ja hjälp, när man får det uppradat såhär så känns ju denna lek ännu mer omöjlig än vad de brukar göra. Alltså jag tycker att det brukar vara svårt nog ändå, men detta är ju nästan en lek på expertnivå skulle jag vilja säga:nailbiting::p

Haha! Men alla har väl nån gång testat alla spel på expertnivå bara för att veta hur det känns? :D

Haha, det är rätta takter! Jag tenderar att bli lite negativ, så det är bra att du ser det från den ljusa sidan! :p

(Å andra sidan är du kanske lite suspekt munter? :cautious: Jäkla ulvspelsparanoia...)

Haha! :D Nja, jag gillar utmaningar, och även om det troligen kommer vara väldigt frustrerande emellanåt tror jag även att det kommer vara skitkul också! ;)

Okej. Jag tänkte för både Mammas och Lorden var ju ganska aktiva igårkväll men ingen av dom svarade på frågan... :cautious:

Mjo, Mammas har väl aldrig varit med sen de obligatoriska frågorna uppfanns? Men att missa dem är svårt, och att inte förstå "Obligatoriska frågor" känns också lite långsökt... :p
Lorden däremot skrev 2 inlägg igår, så sådär jätteaktiv var hon inte. ;)

Ja alltså nu ser jag väl inget misstänkt i just det, det kanske ska räknas som ett pet på Mammas och Lorden att besvara frågan :angel:

Jag hittade ingen dl på den och tänkte att dmisstankart kan vara före första dl?

varför den smileyn, vad i att jag inte svarar på frågan omg visar åå att jag är ond? Vad har jag, som ond, att vinna på att inte svara på den?

Och lården skrev typ två inlägg?

muu steg precis många steg upp på min misstankelista (som innan bestod i att alla var lika på den), om hon inte kan förklara varför hon resonerar som hon gör. Känns som en grej för att hon vill få iväg misstankar men skiter i om de har grund eller inte.

Poängen med de obligatoriska frågorna har ju (som jag uppfattat det) varit att få igång leken även innan första DL och ge någonting som folk kan teoria kring, tror aldrig någon varit så aktiv som du var igår utan att besvara de frågorna ganska omgående, men hon påpekade också i ett inlägg lite senare att hon inte såg något speciellt misstänkt i det, utan bara ville peta på er... eller tycker du det är misstänkt pga smiley:n? :p
Det med lården var ju kanske lite mystiskt, dock.

Funderar över det översta, lite kärvänligt mot art, som sedan 20 min senare vänds till en helt annan ton. Kan vara att det första är bara typ ot, men tanken slog mig ändå att det kan vara "oh shit, vi kan inte vara raea mog varann när vi är ulvar ihop - haiiiiia!!". Skriver jag så ni fattar?

Någonting fortsatte gnaga i mig från det här, och efter enveten magkänsleanalys (;)) kom jag till slut på vad det var som kändes off: helt plötsligt är jag i position där jag ska försvara mig själv (fine) och Art (inte fine!)... När du framställer misstanken som att det jag skrev var något slags lyabeslut så buntas jag ihop med Art på ett sätt jag inte är bekväm med - jag vill inte argumentera mot att hon skulle kunna vara ulv, och vet inte varför jag ska behöva? :cautious:

När du kommer med misstanken "är ni två månne ulvar ihop" och riktar den specifikt mot vad jag skrivit så landar bevisbördan på mig att försvara oss båda två! Så om jag kan avvisa dina misstankar så har jag också litegrann gått i borgen för Art - möjligen himla smidigt för henne, vilket får mig att undra om det var avsiktligt... Lite långsökt kanske, men det låg kvar och gnagde som sagt...

Haha, ingen koll alls. Jag tänkte mer på smurfarna i böckerna, de är väldigt många... Men min förhoppning är att det är max fyra onda, men jag kör samma system som sist (dvs innan jag blev ond), få ut en ond i taget och sedan märker man när de är slut.

Ville bara säga att jag har sett att du svarat på det här, men jag är inte helt säker på hur jag tänker kring det än... Jag kan å ena sidan förstå vad du menar om att du pratar om de riktiga smurferna, å andra sidan tycker jag fortfarande det du skrev var lite märkligt. Vet inte riktigt vad jag ska tro på alltså...

Ingenting av det säger att du är ond. Det är en "cautious"-smiley vilket, jag i detta inlägget, la till eftersom att jag funderade på varför du och Lorden valde att inte svara på frågan igår. Alltså om ni valde att vänta till idag för att se vad vi andra svarade för att se vad ni själva skulle svara eller för att ni helt enkelt väntade för att ni inte ides svara igår. Vad vet jag? Därför "cautious".

Nu har jag visserligen reagerat en del på Mammas redan, men i det här fallet är jag nog lite på hennes sida (fast för all del vet jag inte vad hon tänker om det här, så jag är väl snarare på min egen sida som anser att det du skriver är lite knepigt :p)... Visst heter smileyn cautious, men den ser ju hyfsat misstänksam ut och det är väl så den brukar användas? Dessutom skriver du ju emot dig själv tycker jag? Du tar ju upp en förklaring på varför det skulle kunna vara ett tecken på ondska ("om ni valde att vänta till idag för att se vad vi andra svarade för att se vad ni själva skulle svara"), samtidigt som du säger att inget tyder på ondska?

Haha, jaa. Det är ett förbannat rotande i detaljer som, lätt, spårar ur. jag fastnar också lätt i ett tänk.

Det var så mycket som jag reagerade på dig för i den leken. men jag kunde verkligen inte sätta fingret på VARFÖR jag gjorde det. det var väldigt frustrerande.

Ja, jag tror också att vi tänker på olika sätt. Men jag förstår oftast varifrån du kommer, även om jag inte alltid håller med i det du skriver.

jag vill ha en sån coach också.

Detsamma, kan jag säga när det gäller "väldigt frustrerande"! Jag var bergsäker på att du var ond när du kom med så väldigt svävande misstankar och vägrade förklara dig till efter lynchen - när det ju redan kunde vara försent. Och till råga på så var förklaringen inte just nån förklaring heller! :p

Det låter ju bra att du oftast förstår varifrån jag kommer i alla fall, jag kan tyvärr inte säga detsamma. :o
Jag trodde att jag kanske förstått mig på dig litegrann förra leken när du gick efter Caisa, eftersom jag tyckte mig känna igen obegripligheten och oresonligheten, typ. Men så var du ond! :banghead:

(Dessutom börjar jag nu känna som jag kände i Isfolketleken, när vi höll med varann lite för mycket - jag blir nervös när vi inte är ovänner! :D)

Nu följde inte jag den absolut senaste leken. Men i de andra senaste så har det delvis varit mycket irl-anledningar och sen har ju dessutom vissa av ulvarna funnits bland de inaktiva. Därför har iaf inte ulvarna tryckt på misstankarna ditåt. Det är min uppfattning. Annars tycker jag att inaktiva brukar misstänkas en del, men ingen vågar rösta ut dem därför att man ju faktiskt inte har så mycket att gå på där. Och det är trist, speciellt de gånger de onda faktiskt finns där. Men jag tror inte att någon medvetet har det som taktik att jahapp, nu är jag ulv. Bäst att hålla aktiviteten nere så att jag inte blir lynchad. (Fast det vore ju en smart taktik med tanke på hur länge de inaktiva brukar lyckas hänga med ändå)

Ja, fast jag tycker inte bara det varit ulvarna som inte velat misstänka åt det hållet, jag har upplevt att allmän samstämmighet rått om att jag varit ute på villovägar, typ... (Vilket jag inte varit! Så. Försökte låta bli att skriva det, men The Told You So Force Is Strong In This One... :o)

Och jag har faktiskt trott att det varit en avsiktlig taktik? I en lek var du ond, och när jag började påpeka misstankar åt det hållet så blev du rätt mycket mer aktiv och dessutom... Hm. Dessutom "pratade du ner mig från kanten" när det gällde det spåret. Där ser man. Onda som inte vill att man ska jaga inaktiva. Kanske du hade rätt där ändå... :D

jag utgick från ett perspektiv som god. Skulle nog ha preciserat det mer.

nej, alltså, det garanterar ju inte att man blir fri från misstankar om man kan förtydliga vad man menar. Det går ju inte att leka om man inte diskuterar det som skrivs. Men det underlättar för de andra att förstå vad man menar om man, någorlunda vettigt, kan förklara hur man menade eller tänkte. Och om inte annat så driver det leken framåt, det skapar utrymme för teorier från andra och för sig själv, det skapar en kontext för leken och det hjälper till att skapa en bild av spelstilen hos individen i fråga.

Visst spelar irl-livet in, och har en spelare flaggat för låg aktivitet av den ena eller fjärde anledningen som är det, troligen, så. Men om en spelare är aktiv men ändå inte aktiv (förstår du hur jag menar?) så blir de flesta misstänksamma ju längre leken pågår.

Fast jag fattar nog fortfarande inte...? Om det är skrivet från perspektivet god, hur passar det in med att onda tjänar på det för att få fart på leken när de har svårt att själva hitta (på) misstankar?

Och när det gäller irl-anledningar så är det ju det som är så väldigt svårt - folk måste få ha ett liv irl såklart, utan att "straffas" för det i leken. Samtidigt verkar det väldigt behändigt för ulvar att vara väldigt irl-upptagna... Det är ju svårt att veta...

Och ja, jag tror jag förstår vad du menar med aktiv fast inte aktiv, det är det här om att "leta onda" igen va? Och som tex TLV gjorde i förra leken när hon lånade teori utan egen ansträngning?

Nu har jag visserligen reagerat en del på Mammas redan, men i det här fallet är jag nog lite på hennes sida (fast för all del vet jag inte vad hon tänker om det här, så jag är väl snarare på min egen sida som anser att det du skriver är lite knepigt :p)

Lite oroväckande att du redan är litegrann på Mammas sida O_o i någon fråga.

Ja, fast jag tycker inte bara det varit ulvarna som inte velat misstänka åt det hållet, jag har upplevt att allmän samstämmighet rått om att jag varit ute på villovägar, typ... (Vilket jag inte varit! Så. Försökte låta bli att skriva det, men The Told You So Force Is Strong In This One... :o)

Och jag har faktiskt trott att det varit en avsiktlig taktik? I en lek var du ond, och när jag började påpeka misstankar åt det hållet så blev du rätt mycket mer aktiv och dessutom... Hm. Dessutom "pratade du ner mig från kanten" när det gällde det spåret. Där ser man. Onda som inte vill att man ska jaga inaktiva. Kanske du hade rätt där ändå... :D

Det tror jag absolut är vanligt, jag håller med om att de som är lite lagom inaktiva ganska ofta är onda

Och när det gäller irl-anledningar så är det ju det som är så väldigt svårt - folk måste få ha ett liv irl såklart, utan att "straffas" för det i leken. Samtidigt verkar det väldigt behändigt för ulvar att vara väldigt irl-upptagna... Det är ju svårt att veta...

Apropå det så blev jag just bortbjuden på middag till min ena dotter, så jag lär bli tvungen att rösta tidigt.

tio små tecken

På vilket vis var det märkligt? De är ju många, både i serien och här i leken. Jag tror inte LL varit så elak att hon lagt in extra många onda, tycker att det är nog förvirrande som det är med alla roller. :)

Fast jag brukar inte vara så oaktiv som i den leken, där hade det ingeting att göra med att jag var ulv, utan jag hade helt enkelt inte tid först. Olyckligt sammanträffande med min dåvarande roll bara. Och aktiviteten steg ju mer tid jag hade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar