Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Går det ens att bara följa magkänsla? Det är svårt att motivera ens röster med att "min magkänsla säger att hen är ond".

Det händer att spelare motiverar sig så. Det hjälper ju inte direkt till att hitta onda om man ger ifrån sig några teorier för andra att ta avstamp i.

Du har inte missat något, jag gick just igenom vilka som svarat eller inte och kom fram till samma sak. :p

Det händer att spelare motiverar sig så. Det hjälper ju inte direkt till att hitta onda om man ger ifrån sig några teorier för andra att ta avstamp i.

Får man ens motivera sig så? Jag tänker på regeln som säger att det är förbjudet att hinta. Dvs att god eller ondförklara någon utan teorier?

Den regeln borde väl gälla vare sig man vet något (pågrund av specialroll) eller om man bara misstänker något?

Här är en sammanställning på de som har svarat på frågan. Jag har klippt bort det ur svaren som inte handlade specifikt om frågan. Mest för att det ska bli lätt överskådligt.

Hur som helst, jag tror det kommer att sluta bra för smurfarna, det finns en del starka specialroller (fast kan nån förklara Klantsmurfen för mig?) och jag tror de kommer att gå segrande ur striden! Däremot tror jag de kommer att komma ganska nära grytan emellanåt, och om jag inte minns fel lär Azrael komma ruskigt nära att knipa en smurf ett par gånger! Men då är det bara att klämma svansen i nån behändig dörr och springa för livet! :D
Så med andra ord kommer det bli en hög paddor (ooooh, jag har en tanke! Visst är Paddan med i den här leken? :cautious::cautious::cautious:) i slutet av leken, när smurfarna knipit dem en efter en!

Jag tror att några av smurfarna kommer att fastna i de ondas klor och det krävs att hela byn går samman (och håller sams) för att överlista de onda. Det kommer att bli tufft, men de onda kommer under lekens gång att fördrivas från byn och smurfarna kan avsluta med att festa på hallonsaft!

Med tanke på vilket oflyt Gargamel alltid verkar ha så tror jag nog att smurfarna kommer klara sig denna gången också! Det kommer nog vara ett par nagelbitar-close-calls för smurfarna, men de kommer lyckas undkomma de ondas klor till slut! :D

Jag tror att möjligtvis en eller två kan råka hamna i en av Gargamels fällor men att man med gemensamma krafter och Gammelsmurfens klokhet kan vända Gargamels fällor mot honom så att det i slutänden enbart är han själv och hans kumpaner som råkar illa ut :D

Jag tror det kommer bli en jämn kamp men att de goda lyckas till slut. Jag tror de onda råkar hamna i soppan själva så någon grodifiering behövs inte :)

Jag tror att smurfarna med sitt goda lynne kommer att gå segrande ur striden, även om nån stackars smurf lär nog hamna i soppan. Jag tror att det kommer att vara avgörande att smurfarna lyssnar på varandra och inte blir förda bakom ljuset av de fula typerna i Gargamels håla.

Jag tror att Gargamel kommer att vara farligt nära att lyckas med sin smurfsoppa, men godheten segrar i slutändan tack vare bra samarbetsförmåga.:)

Tror att smurfarna springer runt glada och bekymmerslösa lite hit och dit i skogen och letar bär och sjunger, så det kommer bli lite tufft för dem i början, men när de inser faran så kommer de gå samman och vara påhittiga som bara smurfar kan och i slutändan vinner de över gargamel och co

Jag tror att det blir en jämn och lång kamp, det kommer till sist vara tre spelare kvar dår de goda till sist lyckas få ut den sista onda. Jag hoppas ju att det inte blir så mycket smurfsoppa, men jag tror att det kommer bli en del ändå.

Vi har ju ett ganska starkt goda-lag. Däremot så blir det nog knepigt med förhäxningar och förtrollningar hit och dit. Jag tror att vi kommer bli hyfsat förvirrade längs vägen men så klart hoppas jag på att smurfarna går segrande ur striden.

Smurfsoppa borde inte vara så gott ändå, kanske smakar blåmögelost? :yuck:

Edit: Glömde mig själv :p

Och ja, ju mer jag tänker på det desto mer förvirrande inser jag att denna lek kommer vara. :crazy:

Gargamel kan förhäxa folk, så man får ha ögonen öppna efter spelare som kanske lägger en väldigt udda röst i förhållande till vem/vilka de misstänkt innan, och kanske inte bara basera sin röst dagen därpå med "Hens röst var helt off, förstår den inte." osv...

Det betyder också att man inte heller kan ta fasta på att någon som verkar säker på sin sak är siare, Gargamel skulle i princip kunna försöka starta ett drev mot en god spelare utan att säga ett ord själv, det blir ju kanske svårt för den goda spelaren att försvara sin röst när hen var tvingad att lägga en röst på någon hen kanske inte alls misstänkte. Så ryker kanske den i nästa lynch pga det...

Och det är heller inte säkert att Spionen hittar siaren, för det är inte säkert spionen ens får veta vem som siats. Detsamma gäller ängeln, det är inte säkert spionen får veta vilka som skyddats och på så sätt försöka räkna ut vem som är ängel.

Det känns lite som att de godas specialroller bara kommer fungera bra på chans, typ. :p

Släng in Borgmästaren som kan stoppa en lynch och avlägga 2 röster, den goda rollen som kan förhäxa så en spelares röst inte räknas, en välsignad och ett vittne så har vi en redig härva att försöka reda ut kan jag lova.

Vi får verkligen step up our game, känns det som, men det blir nog kul. :D

Obligatorisk fråga från LL.

Hur kommer det att sluta för smurfarna? Kommer alla hamna i Gargamels smurfsoppa eller blir dom onda förvandlade till paddor?

Hittat hit. :) Som jag varnade i anmälningstråden kommer jag tyvärr inte ha lika mycket tid att leka som innan, men jag kanske bli lynchad första dagen i alla fall. :p

Jag tror att smurfarna vinner, de är många och med hjälp av gammelsmurfen kan de klura sig förbi Gargamel och hans kompanjoner.

Okej. Jag tänkte för både Mammas och Lorden var ju ganska aktiva igårkväll men ingen av dom svarade på frågan... :cautious:

Mjo, Mammas har väl aldrig varit med sen de obligatoriska frågorna uppfanns? Men att missa dem är svårt, och att inte förstå "Obligatoriska frågor" känns också lite långsökt... :p
Lorden däremot skrev 2 inlägg igår, så sådär jätteaktiv var hon inte. ;)

Här är en sammanställning på de som har svarat på frågan. Jag har klippt bort det ur svaren som inte handlade specifikt om frågan. Mest för att det ska bli lätt överskådligt.

Edit: Glömde mig själv :p

Hur gjorde du det där?! När jag försökte citera så många inlägg valde den ut typ 5 på random av de jag markerat och tyckte det räckte. :cautious:

Mjo, Mammas har väl aldrig varit med sen de obligatoriska frågorna uppfanns? Men att missa dem är svårt, och att inte förstå "Obligatoriska frågor" känns också lite långsökt... :p
Lorden däremot skrev 2 inlägg igår, så sådär jätteaktiv var hon inte. ;)

Ja alltså nu ser jag väl inget misstänkt i just det, det kanske ska räknas som ett pet på Mammas och Lorden att besvara frågan :angel:

KL..

Tycker att det ska bli läskigt med Gargamels förtrollningar,, förstå hur lätt det även kan bli för ulvarna att slinka igenom med grunda teorier när man vet att någon tvingas rösta som Gargamel vill. Men första röstningen så borde väl alla få rösta som de vill?

Nu fattar jag varför du inte fattar.

Jag hade glömt ett INTE ...sorri. Såhär borde det stått:

Det hjälper ju inte direkt till att hitta onda om man INTE ger ifrån sig några teorier för andra att ta avstamp i.

Och sen kan man också tänka att det är ulvigt att bara säga något på magkänsla utan någon teori...därav mitt inlägg #125

Och ja, ju mer jag tänker på det desto mer förvirrande inser jag att denna lek kommer vara. :crazy:

Gargamel kan förhäxa folk, så man får ha ögonen öppna efter spelare som kanske lägger en väldigt udda röst i förhållande till vem/vilka de misstänkt innan, och kanske inte bara basera sin röst dagen därpå med "Hens röst var helt off, förstår den inte." osv...

Det betyder också att man inte heller kan ta fasta på att någon som verkar säker på sin sak är siare, Gargamel skulle i princip kunna försöka starta ett drev mot en god spelare utan att säga ett ord själv, det blir ju kanske svårt för den goda spelaren att försvara sin röst när hen var tvingad att lägga en röst på någon hen kanske inte alls misstänkte. Så ryker kanske den i nästa lynch pga det...

Och det är heller inte säkert att Spionen hittar siaren, för det är inte säkert spionen ens får veta vem som siats. Detsamma gäller ängeln, det är inte säkert spionen får veta vilka som skyddats och på så sätt försöka räkna ut vem som är ängel.

Det känns lite som att de godas specialroller bara kommer fungera bra på chans, typ. :p

Släng in Borgmästaren som kan stoppa en lynch och avlägga 2 röster, den goda rollen som kan förhäxa så en spelares röst inte räknas, en välsignad och ett vittne så har vi en redig härva att försöka reda ut kan jag lova.

Vi får verkligen step up our game, känns det som, men det blir nog kul. :D

Alltså ja hjälp, när man får det uppradat såhär så känns ju denna lek ännu mer omöjlig än vad de brukar göra. Alltså jag tycker att det brukar vara svårt nog ändå, men detta är ju nästan en lek på expertnivå skulle jag vilja säga:nailbiting::p

Haha, det kanske är först efter du slutat spela som folk vågat öppet kalla LL ond då! ;)

Japp! Men eftersom jag är hopplöst usel på att släppa saker... Får vi veta vad det var för roll hon hade sedan när leken är slut? :D

Nu tycker jag du verkar hoppa över saker när du läser! :cautious:
Diskussionen gäller vilka olika rader det lottas mellan, för att försöka få grepp om hur mycket info som går förlorad...

Ja, det får ni veta sen :)

Ja jag går på magkänsla. Men jag tror inte det är hållbart.

Aha! Då fattar jag hur du menar! :)

Å andra sidan lite märkligt att säga att jag tänker för mycket, om du tycker det inte är hållbart att spela på magkänsla? :cautious:

Får man ens motivera sig så? Jag tänker på regeln som säger att det är förbjudet att hinta. Dvs att god eller ondförklara någon utan teorier?

Den regeln borde väl gälla vare sig man vet något (pågrund av specialroll) eller om man bara misstänker något?

Ja, det här har jag funderat på apropå Gargamel... Den som får Gargamel på sig måste alltså rösta på angiven spelare, och motivera det. Och hintar är förbjudna (antar jag gäller även detta?). Men samtidigt röstar man (förmodligen) på någon man inte egentligen tror är misstänkt, så det borde väl märkas i motiveringen? Frågan är väl då kanske hur mycket man "kommer undan" med att göra motiveringen konstig avsiktligt...? Eller är det "fulspel"? :o

Och ja, ju mer jag tänker på det desto mer förvirrande inser jag att denna lek kommer vara.

Det känns lite som att de godas specialroller bara kommer fungera bra på chans, typ.

Vi får verkligen step up our game, känns det som, men det blir nog kul.

Haha, det är rätta takter! Jag tenderar att bli lite negativ, så det är bra att du ser det från den ljusa sidan! :p

(Å andra sidan är du kanske lite suspekt munter? :cautious: Jäkla ulvspelsparanoia...)

Hittat hit. :) Som jag varnade i anmälningstråden kommer jag tyvärr inte ha lika mycket tid att leka som innan, men jag kanske bli lynchad första dagen i alla fall.

Jag tror att smurfarna vinner, de är många och med hjälp av gammelsmurfen kan de klura sig förbi Gargamel och hans kompanjoner.

Hm, hur bra koll på fördelningen onda/goda har du egentligen? :cautious:

Ja, det får ni veta sen :)

Vad bra! :D
Liiiite godhetstecken från LL i alla fall då!

(Jag har tagit bort smileysar från citerade inlägg, inte för att ändra tonen utan för den där jäkla "du har för många bilder i ditt inlägg"-regeln!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar