Och ja, ju mer jag tänker på det desto mer förvirrande inser jag att denna lek kommer vara.
Gargamel kan förhäxa folk, så man får ha ögonen öppna efter spelare som kanske lägger en väldigt udda röst i förhållande till vem/vilka de misstänkt innan, och kanske inte bara basera sin röst dagen därpå med "Hens röst var helt off, förstår den inte." osv...
Det betyder också att man inte heller kan ta fasta på att någon som verkar säker på sin sak är siare, Gargamel skulle i princip kunna försöka starta ett drev mot en god spelare utan att säga ett ord själv, det blir ju kanske svårt för den goda spelaren att försvara sin röst när hen var tvingad att lägga en röst på någon hen kanske inte alls misstänkte. Så ryker kanske den i nästa lynch pga det...
Och det är heller inte säkert att Spionen hittar siaren, för det är inte säkert spionen ens får veta vem som siats. Detsamma gäller ängeln, det är inte säkert spionen får veta vilka som skyddats och på så sätt försöka räkna ut vem som är ängel.
Det känns lite som att de godas specialroller bara kommer fungera bra på chans, typ.
Släng in Borgmästaren som kan stoppa en lynch och avlägga 2 röster, den goda rollen som kan förhäxa så en spelares röst inte räknas, en välsignad och ett vittne så har vi en redig härva att försöka reda ut kan jag lova.
Vi får verkligen step up our game, känns det som, men det blir nog kul.