Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

En liten lättare felskrivning? O_o

Haha, önsketänkande kanske, apropå att ulvar käkar varandra i den andra leken? :D

Kan det vara så att alternativet "ulvarna käkas" bara kan lottas fram om den informationen är viktig (dvs om ulvarna inte äter)?

Ja det verkar ju som det skulle kunna vara så, jag tycker det är lite konstigt sett till spelbalans men det kan vara för att jag inte kan få en överblick över ett balanserat spel utan tänker i micromanagement istället (alltså att en obalans i en detalj kan vägas upp mot en obalans någon helt annan stans, medan jag fokuserar på att varje detalj ska vara balanserad istället)... Men det är ju bara nörderier från min sida ändå, för den eventuella framtid där jag skulle vilja prova vara LL - i den här leken är det ju bara att gå på vad mer erfarna spelare säger, och då verkar det som det skulle kunna funka så?

Förra leken tyckte jag det var ganska lätt att hitta spion och sia (vilket dock var första gången, vet inte varför jag "såg" dem så snabbt för det brukar jag inte göra), men det kan ju bli betydligt svårare här - dels får spionen inte all info (och vi vet inte vilka rader hon fått) och dels har vi Gargamel... Känns väldigt annorlunda faktiskt... :cautious:

Du kanske tänker lite för mycket? Själv är jag glad över att slippa demonen.

Du kanske tänker lite för mycket? Själv är jag glad över att slippa demonen.

Hur menar du att jag tänker för mycket? Poängen är ju att räkna ut vilka som är onda, och jag upplever att det kan hjälpa ganska mycket att försöka reda ut strukturen på leken och hur olika roller påverkar varandra? Om jag inte tänker igenom (så gott jag nu kan...) så reagerar jag ju bara istället? Och jag är inte en person som är bekväm med att "gå på magkänsla".

Och vad menar du med demonen? Håller med om att det är skönt att slippa, men vad har det med hur mycket jag tänker att göra? Menar du egentligen att jag är för negativ, inte tänker för mycket? Eller är det två separata saker?

Hur menar du att jag tänker för mycket? Poängen är ju att räkna ut vilka som är onda, och jag upplever att det kan hjälpa ganska mycket att försöka reda ut strukturen på leken och hur olika roller påverkar varandra? Om jag inte tänker igenom (så gott jag nu kan...) så reagerar jag ju bara istället? Och jag är inte en person som är bekväm med att "gå på magkänsla".

Och vad menar du med demonen? Håller med om att det är skönt att slippa, men vad har det med hur mycket jag tänker att göra? Menar du egentligen att jag är för negativ, inte tänker för mycket? Eller är det två separata saker?

Det kanske är där det krockar. Att jag är en person som går på magkänsla? Dock så kan jag behöva lära mig att bli mer analyserande för att lyckas i ulvlek.

Obligatorisk fråga från LL.

Hur kommer det att sluta för smurfarna? Kommer alla hamna i Gargamels smurfsoppa eller blir dom onda förvandlade till paddor?

Vi har ju ett ganska starkt goda-lag. Däremot så blir det nog knepigt med förhäxningar och förtrollningar hit och dit. Jag tror att vi kommer bli hyfsat förvirrade längs vägen men så klart hoppas jag på att smurfarna går segrande ur striden.

Smurfsoppa borde inte vara så gott ändå, kanske smakar blåmögelost? :yuck:

Det kanske är där det krockar. Att jag är en person som går på magkänsla? Dock så kan jag behöva lära mig att bli mer analyserande för att lyckas i ulvlek.

Ja... Då lär vi krocka skulle jag tro... Men det är bra att du talar om att det är så du fungerar i (mer eller mindre) förväg i alla fall! För jag vill definitivt analysera - inte bara alla andra spelare utan även mig själv... (Som jag pratade om med Myrten för ett par lekar sen - man vet aldrig vilka små bortglömda detaljer som döljer sig i en "magkänsla"...)

Fast nu ska jag ut och analysera vårvädret! :D
Hoppas det blir lite mer aktivitet i tråden under dagen, vet att den drog igång lite plötsligt och att folk är upptagna med "livet" dagtid men jag har verkligen ögonen på spelare som inte vill synas efter erfarenheterna i tidigare lekar... :cautious:

Jag håller med dig Monster. Jag tycker mig ha utvecklats lite i Ulvspelsvärlden och från att ha gått på magkänsla så försöker jag hitta just VAD är det som genererar en känsla och analysera utifrån det. Sen så har jag ansträngt mig en hel del för att lära mig att släppa om jag snöat in och försöka tänka om och tänka nytt.

Går det ens att bara följa magkänsla? Det är svårt att motivera ens röster med att "min magkänsla säger att hen är ond".

För rollspelandets skull :angel:

Smurfigt!

Haha! Smurfar med den enda smurf-smurf jag smurfar till! :D

Smurf!

Jag håller med dig Monster. Jag tycker mig ha utvecklats lite i Ulvspelsvärlden och från att ha gått på magkänsla så försöker jag hitta just VAD är det som genererar en känsla och analysera utifrån det. Sen så har jag ansträngt mig en hel del för att lära mig att släppa om jag snöat in och försöka tänka om och tänka nytt.

Det där att släppa saker jag snöar in på är något jag verkligen behöver bli bättre på! Tänkte komma med en uppmaning att hjälpa mig komma ihåg det, men insåg att det är ju helkört - går inte att lita på att nån gör det av rätt anledning...:cautious:

Dessutom tycker jag verkligen det är jättekonstigt när nån bara rycker på axlarna och säger "jaha, tyck så då" - jag fattar inte när man inte vill reda ut saker...

Och jag har fått en bugg så testar att skriva ett inlägg nu och hoppas att jag får citera lite till :angel:

(OBS! Helt oviktigt inlägg!!)

Går det ens att bara följa magkänsla? Det är svårt att motivera ens röster med att "min magkänsla säger att hen är ond".

Det är det som brukar vara mitt problem. Jag kan liksom inte i pränt få ner det jag tycker är märkligt. Inte utan att alla tycker att jag är sus iaf :crazy:

Det är det som brukar vara mitt problem. Jag kan liksom inte i pränt få ner det jag tycker är märkligt. Inte utan att alla tycker att jag är sus iaf :crazy:

Vi kan bilda klubb du och jag. Jag är fullkomligt värdelös på att få fram vad jag menar. Och då har jag ändå inga problem med det annars.

Har jag missat något eller har varken Habina (inte hittat tråden), Lillelorden och Mammas svarat på den obligatoriska frågan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar