Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jag antar att LL bestämmer huruvida "vem blir äten" är en spionrad eller inte.

Om spionen får all info så är det ju en sak. Men med bara två rader hoppas jag att spionen inte får den infon om det blir käk - för då vet ju ALLA det liksom. Men om det inte blir käk kan det vara av värde för spionen att veta varför det inte blev käk. Eller tänker jag alldeles galet nu?

Om inte annat kan vem som var vald som käk vara intressant då, isf får ju spionen en sia, i princip. Så kanske för "stor" info att ge spionen?

Jag tror inte riktigt jag hänger med här... (Känns som den oftast upprepade raden från mig i ulvlekar... :o)

Om det är en rad som ska räknas bland spionens rader så måste den väl alltid vara det? Eller skulle LL kunna specialbehandla info så den bara är med under vissa förhållanden?

Och som jag fattar vad ni säger (om jag alls fattar, som sagt) så menar Cirkus att infon är för värdelös och Mammas att den är för värdefull? I så fall torde det väga upp till en neutral balans då, eller tänker jag fel?

Pfft, jag var på en 3,5 h lång träning ikväll, jag BEHÖVER inte vara klartänkt!

Det är ALDRIG för tidigt att börja kalla LL ond. :D Men med tanke på att det är LL som bestämmer allt, så bruakr jag föredra att bara förklara det för min dator. ;)

Herregud, om du gett dig iväg på en 3,5h lång träning så var du nog inte klartänkt innan du for heller! :p

Och ulvspelsutvecklingen händer tydligen även när du inte spelar, oh legendariska Mammas! Vi har nog öppet konstaterat LL ond i alla de senaste lekarna. ;)

Det är väl en smaksak, LL kan ju specialvälja om hon vill. Men ja, om det är en som käkats är infon vem ulvarna valt värdo, om den som valts inte käkats är den tokbra, typ. :D

Alltså. OM någon käkas så tycker jag att infon är rätt kass eftersom det fr ju alla veta i NattDL uppdateringen.

Om nån inte käkas så blir det ju som en sia. Då får spionen veta åtminstone en som med rätt så stor säkerhet är god (såvida inte ulv-jäklarna väljer att äta en av sina egna...och ja, det HAR hänt (då var jag spionen som då förstås trodde att den som var utvald var god, det var den inte))

Babysmurfen. Men oavsett, om någon blir vald men inte käkad (och man vet vem denna någon är), så är ju det i så gott som alla fall en god spelare. :)

Det är väl en smaksak, LL kan ju specialvälja om hon vill. Men ja, om det är en som käkats är infon vem ulvarna valt värdo, om den som valts inte käkats är den tokbra, typ. :D

Och vad säger det om sannolikheten att det faktiskt är en spionrad då, skulle du tro? Anledningen att jag började kika på rader var ju för att se hur mycket info som kanske går förlorat när spionen bara får två rader...

Ja de kan ha råkat välja den välsignade.

I vissa lekar - tex. den leken jag refererade till så fanns eremiten som kunde stoppa ett käk.

Babysmurfen. Men oavsett, om någon blir vald men inte käkad (och man vet vem denna någon är), så är ju det i så gott som alla fall en god spelare. :)

Jajustja! Jag kan fanken inte hålla alla roller i huvudet samtidigt, klämmer jag in en så ramlar en annan ut! :banghead:

Hmm, jag hade inte tagit med det om jag vore LL. Men så har jag inte ens spelat med matmissbrukaren, så jag har absolut NOLL KOLL på vad hon väljer. Har du frågat, sådär officiellt med fetat och så hon ser? :D Hon kanske svarar? :D

Alltså. OM någon käkas så tycker jag att infon är rätt kass eftersom det fr ju alla veta i NattDL uppdateringen.

Om nån inte käkas så blir det ju som en sia. Då får spionen veta åtminstone en som med rätt så stor säkerhet är god (såvida inte ulv-jäklarna väljer att äta en av sina egna...och ja, det HAR hänt (då var jag spionen som då förstås trodde att den som var utvald var god, det var den inte))

Hm? Visste ulvarna då att ängeln av någon anledning valt att skydda en av dem, och låtsades därför käka upp den, eller vaddå?

Skulle du allt vilja veta va :p

Tanken var att göra det lite svårt för er :sneaky:

Jajustja! Jag kan fanken inte hålla alla roller i huvudet samtidigt, klämmer jag in en så ramlar en annan ut! :banghead:

Haha, känner jag igen känslan eller känner jag igen känslan? :D

Kolla här Mammas... Kan det ha varit så att på din tid var LL inte fullt så här elak? :meh:

Eh, alltså, jag var LL och kastade in en god person som förrädare i lyan som konsekvent ändrade nattkäksPMen till sina "kollegor" i lyan. De andra hade ingen aning om varför den person de valde inte blev käkad utan ulvar istället ulvar plockades av... Så det där var ju inte speciellt elakt? ;)

Haha, känner jag igen känslan eller känner jag igen känslan? :D

Eh, alltså, jag var LL och kastade in en god person som förrädare i lyan som konsekvent ändrade nattkäksPMen till sina "kollegor" i lyan. De andra hade ingen aning om varför den person de valde inte blev käkad utan ulvar istället ulvar plockades av... Så det där var ju inte speciellt elakt? ;)

OK... Du kan... Möjligen... Ha en poäng där. :laugh:

Hahaha! Men ändå har jag inga minnen av att någon kallade mig direkt elak som LL. :angel:

Information från LL

LindgrenV kan tyvärr inte vara med och spela så mammas kommer överta hennes roll, och den hemliga rollen försvinner. Hänger ni med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 423
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar