Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Tack för att du kastade in mig med kort varsel! Fick PM från bump men var på träning så såg inte det förrän efter att leken redan dragit igång. :D

Ptja, det går väl kanske följa en tråd av mystiska och udda röster, i övrigt tror jag det kan bli svårt att vända det emot hen.
Blir nog en ganska svår lek den här gången, spionen får ju inte all info heller utan bara 2 lottade rader osv. Men det ska nog gå vägen den här gången också! :D

Nu ska jag sova dock, så får titta närmare imorgon.

Du får vet att du är förhäxad och vem du ska rösta på, motivering får du klura på själv. Så uppfattade jag det iaf :)

Det tycker jag var en riktigt fiffig lösning på en eftersläntrare!

Det blev genast ännu mer nervöst

Det står ju:
Sprattsmurfen - Förhäxning

Kan varje natt förhäxa en deltagare så dennes röst inte räknas vid nästkommande lynch då han ger bort en av sina exploderande presenter. Om han förtrollar samma person som gargamel så räknas inte Gargamels förtrollning*. Kan bara förhäxa en deltagare en gång. Valet meddelas innan natt-DL.

Eller jaha, ja Gargamenls förtrollining får en ju veta, men inte den vanliga förtrollningen? Eller?

Fråga: Vet man som förhäxad ens om att man varit förhäxad? :)

Hur skulle man kunna missa det menar du? :confused:
Förhäxningen är väl att man tvingas rösta på nån specifik spelare, då måste man väl veta om att man har det tvånget på sig?

Den förhäxade kommer inte veta att den är förhäxad utan spelar på som vanligt, men rösten räknas inte.

Ulvarnas förtrollning så vet ju deltagaren att den blivit förtrollad för den får ett namn som den måste lägga sin röst på.

Ja, de hette ju tom olika saker såg jag nu. Pratar vi om olika saker är det inte så konstigt att det blir förvirrat, haha!

Det står ju:

Eller jaha, ja Gargamenls förtrollining får en ju veta, men inte den vanliga förtrollningen? Eller?

Nej, den får inte veta utan spelar bara på som vanligt.
Gargamels får veta.

Hahaha! Pfft, det var DU som kallade förtrollningen förhäxning såatte....... :angel: ;) :D :D :D

Blir nog en ganska svår lek den här gången, spionen får ju inte all info heller utan bara 2 lottade rader osv. Men det ska nog gå vägen den här gången också! :D

Hm, två av hur många egentligen...?
*Vem blir siad?
*Vem blir äten?
*Vem blir skyddad?
*Vem blir Gargamelad?
*Vem blir spelad ett spratt?
(*Vem/vilka blir vittnade? (en gång))

2 rader info, 3 rader förlorat, stämmer det? Det är ju inte precis jättebra i så fall... Fast är förresten "vem blir äten" en spionrad? Jag hade för mig det var det, men nu ser det lite meningslöst ut när jag radar upp det? Eller?

Hahaha! Pfft, det var DU som kallade förtrollningen förhäxning såatte....... :angel: ;) :D :D :D

*går frenetiskt tillbaka och kollar vad jag skrivit*

Hoppsan! :o
Fast LL kallade det också förhäxning, så jag tänker hävda att jag är den klartänkta och oskyldiga av oss i alla fall! :p

Vad är förresten Sprattsmurfens "exploderande presenter"? Jag måste ha missat den biten när jag läste igenom rollistan först, för jag såg det inte förrän du citerade bara den rollen... Låter ännu mer förvirrande. :cautious:
(Är det för tidigt att börja kalla LL ond redan?)

Jag antar att LL bestämmer huruvida "vem blir äten" är en spionrad eller inte.

Om spionen får all info så är det ju en sak. Men med bara två rader hoppas jag att spionen inte får den infon om det blir käk - för då vet ju ALLA det liksom. Men om det inte blir käk kan det vara av värde för spionen att veta varför det inte blev käk. Eller tänker jag alldeles galet nu?

Pfft, jag var på en 3,5 h lång träning ikväll, jag BEHÖVER inte vara klartänkt!

Det är ALDRIG för tidigt att börja kalla LL ond. :D Men med tanke på att det är LL som bestämmer allt, så bruakr jag föredra att bara förklara det för min dator. ;)

Om inte annat kan vem som var vald som käk vara intressant då, isf får ju spionen en sia, i princip. Så kanske för "stor" info att ge spionen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar