Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jaaa, men jag vet inte om det känns bättre för det...
:cautious:

Välkommen tillbaka mammas :). Men vad mutade LL dig med för att du skulle vara med? Själv försökte jag m både tjuv å Nakor å gick bet ;)

Ser ut som de flesta förutom Habina och bumpo hittat hit, men trots den obligatoriska frågan så känns det inte riktigt som om leken dragit igång än. Mycket frågor/funderingar om de olika rollerna och speciellt mammas hemliga roll, som nu inte är aktuell längre...

Hmmm, undrar om LL kastade in det bara för att förvirra oss mer å vi skulle få ngt att diskutera ;)

Dom blir förvandlade till lite allt möjligt i filmerna men det brukar bara vara för en stund så smurfarna hinner smita undan. En gång slutade det med att Gargamel fick en smurfsvans och en annan gång växte näsan på honom. Gjort lite efterforskningar. Har 8-10 smurffilmer här hemma :idea:

Det var väl ung det jag kommer ihåg från när jag läste smurfarna för ett antal år sedan också.

Evigt liv, tre oskulder och en liten röd sportig sak, vaddårå??? ;) nej, jag bara vart lite sugen, din kampanj startade det. :p

LL, hoho! Vilka olika inforader kan spionen få bland sina två?
:angel:

Nu är jag inte LL för den här leken, men jag skulle gissa att LL kommer att lotta vilka två av nattens händelser den kommer att skicka till spionen. Så det kommer nog att vara olika info varje natt.

Evigt liv, tre oskulder och en liten röd sportig sak, vaddårå??? ;) nej, jag bara vart lite sugen, din kampanj startade det. :p

:D - bra att den gjorde nytta, men var du tvungen att välja en lek som jag är deltagare i? Jag vet ju aldrig var jag har dig! :p ;)

Hahaha! Men ändå har jag inga minnen av att någon kallade mig direkt elak som LL. :angel:

Haha, det kanske är först efter du slutat spela som folk vågat öppet kalla LL ond då! ;)

Information från LL

LindgrenV kan tyvärr inte vara med och spela så mammas kommer överta hennes roll, och den hemliga rollen försvinner. Hänger ni med?

Japp! Men eftersom jag är hopplöst usel på att släppa saker... Får vi veta vad det var för roll hon hade sedan när leken är slut? :D

Nu är jag inte LL för den här leken, men jag skulle gissa att LL kommer att lotta vilka två av nattens händelser den kommer att skicka till spionen. Så det kommer nog att vara olika info varje natt.

Nu tycker jag du verkar hoppa över saker när du läser! :cautious:
Diskussionen gäller vilka olika rader det lottas mellan, för att försöka få grepp om hur mycket info som går förlorad...

och jag svarar: lotta vilka två av nattens händelser den kommer att skicka till spionen

Läs ordentligt :p

vad är nattens händelser?
Siaren siar
Ängeln skyddar
Ulvar förtrollar
Ulvar käkar
Ngn förhäxar
Om vittnet bevittnat ngt

Du ville ju vara med om jag skulle vara med. Och jag har saknat att leka med dig. :bump:

Och ja, jag har som synes hittat leken.

Ja, i lust den leken så visst ulvarna att eremiten skulle stoppa käk så de valde en av de egna.
Gissa om spionen (pekar på mig själv) blev lurad

Okej då, svar på de obligatoriska frågorna.

Jag tror att det blir en jämn och lång kamp, det kommer till sist vara tre spelare kvar dår de goda till sist lyckas få ut den sista onda. Jag hoppas ju att det inte blir så mycket smurfsoppa, men jag tror att det kommer bli en del ändå.

och jag svarar: lotta vilka två av nattens händelser den kommer att skicka till spionen

Siaren siar
Ängeln skyddar
Ulvar förtrollar
Ulvar käkar
Ngn förhäxar
Om vittnet bevittnat ngt

Ja? Jag har läst ordentligt, men frågan är om du har det?
Hela poängen var ju att spionen inte får all info, utan bara två rader. Att då "förklara" att den rollen får två lottade rader förklarar ju ingenting, eller hur? :cautious:

Däremot din lista över händelser är relevant, men tror du alltså att det är de rader som det lottas bland då?

Ja, i lust den leken så visst ulvarna att eremiten skulle stoppa käk så de valde en av de egna.
Gissa om spionen (pekar på mig själv) blev lurad

Wow! Tough break! O_o

Det finns så många jäkla varianter på temat "screwed" i ulvlekar, jag borde aldrig bli förvånad - men ändå blir jag det varje gång! :p

Är kanske feg som erkänner det här, men himla skönt att Mammas inte har en helt okänd roll längre i alla fall - jag har problem nog att väga in hur de existerande rollerna påverkar spelet...

Jasså du var i den leken också?! Hur kom det sig att du tog råd av de onda då?
Vi var i det skedet i leken att om jag imte stoppade käket hade de onda vunnit. Och myrten skrev ett så glödande inlägg om varför saker och ting skulle ske på ett visst sätt. Och cirkus, som var god, tyckte jag verkade mer skum än Niyama och Hedinn som var de andra goda och Myrten är brinnjävlig på ulvlekar. Den leken finns kvar att läsa bland de gamla lekarna. Kan ta fram länk om du vill.

Vi var i det skedet i leken att om jag imte stoppade käket hade de onda vunnit. Och myrten skrev ett så glödande inlägg om varför saker och ting skulle ske på ett visst sätt. Och cirkus, som var god, tyckte jag verkade mer skum än Niyama och Hedinn som var de andra goda och Myrten är brinnjävlig på ulvlekar. Den leken finns kvar att läsa bland de gamla lekarna. Kan ta fram länk om du vill.

Haha, ja jag förstår att det kändes som en bra idé att stoppa käket i det läget!
Ja gärna länk tack, låter väldigt intressant! :D

Siaren siar
Ängeln skyddar
Ulvar förtrollar
Ulvar käkar
Ngn förhäxar
Om vittnet bevittnat ngt

Kan det vara så att alternativet "ulvarna käkas" bara kan lottas fram om den informationen är viktig (dvs om ulvarna inte äter)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar