Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jag kan lova dig att hade hon fått behålla den gamla rollen så hade det varit mer än lovligt förvirrande i leken, synd :D

Haha. Jag som trodde att jag skulle bli misstänkt för att jag ALLTID OT:ar rätt friskt i början av lekarna och nu varit väldigt Olordsk igår... :D

Jag har lyckats klanta mig och ta slut på mitt internet den här månaden (Why, netflix, why?) så jag flaggar för lägre aktivitet än vanligt pga telefonlekande till stor del.

Hm, hur bra koll på fördelningen onda/goda har du egentligen? :cautious:

Nu var detta visserligen riktat till Habina. Men hon menade väl på att det var många goda? Och det behöver man väl inte ha särskilt bra koll för att kunna räkna ut? De goda är ju alltid fler än onda = många goda. Så tolkade jag det iaf.:)

Nu var detta visserligen riktat till Habina. Men hon menade väl på att det var många goda? Och det behöver man väl inte ha särskilt bra koll för att kunna räkna ut? De goda är ju alltid fler än onda = många goda. Så tolkade jag det iaf.:)

Men det är ju alltid fler goda än onda? Så hur är det avgörande i den här leken att det är många smurfar? Om man inte vet med sig att det är ovanligt många smurfar?

Jag räknar åtta goda specialroller och en ond specialroll, 13 spelare. Med tanke på de komplicerande saker som tagits upp (Gargamels röstförvirring, spionens begränsade info) tycker jag antalet goda var en märklig sak att ta upp som avgörande...

Fast varför skulle det vara ovanligt många smurfar menar du?

Men det är ju just det jag säger! Varför tar Habina upp antalet smurfar som något anmärkningsvärt? Är man god så har man ju ingen koll på fördelningen? Jag tycker det var en mysko sak att säga...

Haha, önsketänkande kanske, apropå att ulvar käkar varandra i den andra leken? :D

Ja det verkar ju som det skulle kunna vara så, jag tycker det är lite konstigt sett till spelbalans men det kan vara för att jag inte kan få en överblick över ett balanserat spel utan tänker i micromanagement istället (alltså att en obalans i en detalj kan vägas upp mot en obalans någon helt annan stans, medan jag fokuserar på att varje detalj ska vara balanserad istället)... Men det är ju bara nörderier från min sida ändå, för den eventuella framtid där jag skulle vilja prova vara LL - i den här leken är det ju bara att gå på vad mer erfarna spelare säger, och då verkar det som det skulle kunna funka så?

Förra leken tyckte jag det var ganska lätt att hitta spion och sia (vilket dock var första gången, vet inte varför jag "såg" dem så snabbt för det brukar jag inte göra), men det kan ju bli betydligt svårare här - dels får spionen inte all info (och vi vet inte vilka rader hon fått) och dels har vi Gargamel... Känns väldigt annorlunda faktiskt... :cautious:

Funderar över det översta, lite kärvänligt mot art, som sedan 20 min senare vänds till en helt annan ton. Kan vara att det första är bara typ ot, men tanken slog mig ändå att det kan vara "oh shit, vi kan inte vara raea mog varann när vi är ulvar ihop - haiiiiia!!". Skriver jag så ni fattar?

Hur menar du att jag tänker för mycket? Poängen är ju att räkna ut vilka som är onda, och jag upplever att det kan hjälpa ganska mycket att försöka reda ut strukturen på leken och hur olika roller påverkar varandra? Om jag inte tänker igenom (så gott jag nu kan...) så reagerar jag ju bara istället? Och jag är inte en person som är bekväm med att "gå på magkänsla".

Och vad menar du med demonen? Håller med om att det är skönt att slippa, men vad har det med hur mycket jag tänker att göra? Menar du egentligen att jag är för negativ, inte tänker för mycket? Eller är det två separata saker?

Okej. Jag tänkte för både Mammas och Lorden var ju ganska aktiva igårkväll men ingen av dom svarade på frågan... :cautious:

Jag hittade ingen dl på den och tänkte att dmisstankart kan vara före första dl?

varför den smileyn, vad i att jag inte svarar på frågan omg visar åå att jag är ond? Vad har jag, som ond, att vinna på att inte svara på den?

Och lården skrev typ två inlägg?

muu steg precis många steg upp på min misstankelista (som innan bestod i att alla var lika på den), om hon inte kan förklara varför hon resonerar som hon gör. Känns som en grej för att hon vill få iväg misstankar men skiter i om de har grund eller inte.

*kl*

nu känner jag igen mammas, ååh vad jag har saknat henne i lekarna. :love:

Har btw en lektion om fem, sedan jobbmöte så hoppas att jag hinner vara mer aktiv idag, hinner in en snabbis för att rösta och förhoppningsvis läsa igenom innan röstningen iallafall. :)

Obligatorisk fråga från LL.

Hur kommer det att sluta för smurfarna? Kommer alla hamna i Gargamels smurfsoppa eller blir dom onda förvandlade till paddor?

Tror helt klart att smurfarna vinner till sist. Vi kanske får lite skenande pariserhjul och en och annan flygande smurf på vägen, men till sist biter Gargamel i det sura äpplet.

Naaaw, dito gullebump!

.....men tro inte att du får en lättare granskning pga det! :cautious: ;) :D

Dålig skjuts på den här leken... :cautious:

DL är ju inte så långt borta, men det är väl lite väl hårt att börja teoria innan alla ens skrivit... :o

Det här är alltid något som får mig att reagera. Varför inte börja nysta i det, visserligen lilla, som redan finns?

Du ville ju vara med om jag skulle vara med. Och jag har saknat att leka med dig. :bump:

Och ja, jag har som synes hittat leken.

Jag bara måste tala om det här, men min avatar och bumpen i det här inlägget hoppar i otakt på min dator. Väääldigt irriterande... :rofl: :rofl: :rofl:

Funderar över det översta, lite kärvänligt mot art, som sedan 20 min senare vänds till en helt annan ton. Kan vara att det första är bara typ ot, men tanken slog mig ändå att det kan vara "oh shit, vi kan inte vara raea mog varann när vi är ulvar ihop - haiiiiia!!". Skriver jag så ni fattar?

Visst kan det vara så. Det kan också vara så att just Art är en ny spelare som råkade lite halvilla ut i sitt första spel och jag har i bakhuvudet att försöka vara "lite kärvänlig" mot just henne... Och sen slog ulvspelsnerverna till lite senare, som de tenderar att göra - sen tycker jag inte att ifrågasättanden = haiiiiia!! heller. :p

Nu är ju du en väldigt slipad spelare som hålls fram som "stora skräcken" i så gott som alla spel (vare sig du är med eller ej), men det gör snarare att jag tycker det är märkligt att du reagerar på att man "byter ton" mot en spelare i inledningen av en ulvlek... Kan man inte bli misstänksam mot någon om man inte går direkt ut och är misstänksam direkt, det första man gör? Ska man bestämma sig för hur man ska bemöta varje person i förväg, istället för att reagera på vad som skrivs? Det första var dessutom riktat till Cirkus (om Art), vilket gör din reaktion ännu knepigare i mina ögon... Var någon av de saker jag skrev märkliga i sak? Var det något konstigt med min "kärvänliga" kommentar om felskrivningen? Eller var mitt "haiiiiia!!"-ifrågasättande tomt och bara för syns skull? (Mitt svar på det är givetvis "nej", jag ser inget konstigt i det jag skrivit.) Är det inte i så fall bättre att ta upp att jag (tydligen?) skrivit något konstigt/tomt/omotiverat? Istället för att ta upp att jag "bytt ton"?

Jag tycker faktiskt det är en väldigt märklig sak att bli misstänksam (om du nu är det) mot... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar