Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vänta lite nu här Jag vill minnas att jag skrev en förklaring till det som ni andra ansåg vara lånade teorier just för att jag hade spelat likadant som god i den leken- Det är mycket möjligt att du kommer hänga upp dig på samma sak vad det gäller mig denna leken. Folk har gjort det på mig i alla lekar. Och då har jag varit god alla gånger utom en. Så det så
Tusan också förresten. Nu tog du bort det enda jag har tyckt varit misstänkt än så länge i leken. Eller vänta lite här nu. Det fanns ngt jag reagerade på innan idag. Får nog ta och läsa igenom tråden igen för att se om jag kan hitta vad det var.
Ah då är jag med Skumläste ju bara den leken eftersom jag i vanlig ordning lynchades tidigt så jag hade missat det
Tusan också förresten. Nu tog du bort det enda jag har tyckt varit misstänkt än så länge i leken. Eller vänta lite här nu. Det fanns ngt jag reagerade på innan idag. Får nog ta och läsa igenom tråden igen för att se om jag kan hitta vad det var.
Haha, ingen koll alls. Jag tänkte mer på smurfarna i böckerna, de är väldigt många... Men min förhoppning är att det är max fyra onda, men jag kör samma system som sist (dvs innan jag blev ond), få ut en ond i taget och sedan märker man när de är slut.
På vilket vis var det märkligt? De är ju många, både i serien och här i leken. Jag tror inte LL varit så elak att hon lagt in extra många onda, tycker att det är nog förvirrande som det är med alla roller.
Nu hittade jag vad det var jag reagerade på innan. Dock var det inte lika misstänkt andra gången jag läste det. Det jag reagerade på var iaf att både Caisa och Drama var snabba med att förklara varför Lorden inte svarat på den obligatoriska frågan. Jag blev lite förvånad över att inte en utan två spelare tar sig tiden att försvara någon annan?
Varför då? Vad är det du reagerar på och hur? Ge oss andra en chans att hänga med i hur du tänker också...
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en förklaring på ovanstående för jag fattar inte ett ord.
Var det inte dwn leken som jag satt på en osedvanligt dålig uppkoppling också? Att bläddra i leken tog hundra år typ. Det gjorde mig inte mindre frustrerad. :bandhead: Jag kände mig ul ig också, trpts att jag visste att jag var god.Hopplöst att citera när det redan är i citat!
Men jag kommenterar utan citatstödet då (living on the edge! ):
Ja, och det där envetna försöket att hitta en anledning till att din röst var välmotiverad gjorde bara saken värre från min synpunkt. Helt "Det ska gå att hitta på en teori som motiverar rösten om jag bara envisas!", vilket från min synvinkel var en smuuuuula ulvigt.
Ahaaa, jag missade(?) att du pratade om att onda skulle haka på, jag läste det som att du menade att onda skulle vilja teoria tidigt och jag var därför skum som inte ville teoria tidigt. Vilket av någon outgrundlig anledning inte riktigt gick ihop!
Och jag håller helt med om att spelare knappast vill fuska (varför ens spela då liksom), men jag tänker att det kanske kan vara lite för lätt att komma med irl-ursäkter - om inte annat så för sig själva?
Sprattsmurfen är känd för att skoja med dom andra smurfarna genom att låtsas ge dom presenter. När dom sen drar i bandet för att öppna så exploderar paketet
Och i detta fallet så blir dom förhäxade när det smäller.
Det enda som varit misstänkt!?
Nästan 200 inlägg in i en lek som hade rollerna lottade nästan från första början?
Ja, det blev kanske lite väl hastigt här och var (så många spelare, så lite tid! ):
Vad jag menar är "Inte direkt jätteaktiv och en del smurfprat väger emot" = anledningar att misstänka dig ("väger emot" typ "ligger i fatet") är att du varit ganska inaktiv och att när du skrivit har det varit ytligt och tex handlat om de riktiga smurfarna (vilket varken hjälper till att leta onda eller ger några vägar in att märka om du skulle vara ond). Och "att hon direkt gick på Cirkus om misstaget väger för" = anledningar att inte misstänka dig är att du gick in i en liten potentiell konflikt med Cirkus när hon skrivit fel, vilket inte rimmar så bra med att avsiktligen försöka vara inaktiv och utr.
Mer lättbegripligt?
Nej, jag missförstår inte diskussionen om spionens lotterirad. LL skriver att spionen får 2 rader. LL kommer inte berätta för oss vilka raderna är - det får vi gissa oss till. Eftersom spioninfon alltid grundar sig på nattens händelse så är det bland dem informationen kommer att hämtas.
Som gammal LL kan jag bara dra parallell/slutsats om vad jag skulle göra. Jag skulle lotta bland alla de raderna som jag radade upp och beroende på utfall så blir det två av dessa rader som spionen får. Jag skulle inte särskilja på att viss ulvkäksinfo kan vara viktigare att veta än någon annan och därför välja att ha med raden i lottningen ibland eller inte alls (ang Cirkus och Mammas inlägg om att käkinfo kan vara viktig el inte). Jag skulle ha med alla rader hela tiden ända till att någon inte kan göra val längre (pga lynch el käk) och sedan lotta bland de rader som är kvar.
Vet inte om du blir klokare, men det tror jag inte du kan bli förrän leken är över å vi får se vilka rader spionen faktiskt fått..
Nu hittade jag vad det var jag reagerade på innan. Dock var det inte lika misstänkt andra gången jag läste det. Det jag reagerade på var iaf att både Caisa och Drama var snabba med att förklara varför Lorden inte svarat på den obligatoriska frågan. Jag blev lite förvånad över att inte en utan två spelare tar sig tiden att försvara någon annan?
Jag reagerar inte på någonting. Jag fattar liksom inte vad det står. Plötsligt känner jag mig som en dyslektiker (och det är inget problem jag har egentligen). Jag läser orden men får inte ihop det övht. När det kommer sådana inlägg vilket det ju gör en hel del i ulvspel så är jag väldigt glad över att jag har papper på min intelligens för jag känner mig så fruktansvärt korkad så det finns inte
Kalla mig naiv eller godtrogen men jag har svårt att hitta misstänkta i det som skrivits idag. åh andra sidan tror jag att du och jag ligger väldigt långt ifrån varandra. Du tenderar att överanalysera allt medan jag utgår ifrån att folk menar det de skriver dvs jag har svårt för att analysera vad folk skriver då jag IRL är en person som säger det jag tänker och inte är ngn man ska analysera (min man brukar göra det misstaget och då missförstår han precis allt eftersom jag alltid talar klartext).
Sorry för rörigheten
OK, ja då ligger vi onekligen väldigt långt ifrån varandra!
Och jag blir alldeles matt när jag försöker föreställa mig hur man spelar ulvspel från utgångspunkten att alla menar vad de skriver!
Ja, jag tycker också det varit en del försvar i tråden... Kan du förklara varför det var mindre misstänkt när du läste de igen?
(Och tänk på oss stackare som inte har något papper på vår IQ! )