Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]
Alltså, det är ju inte direkt som att jag tycker att ni två måste vara onda ihop, men när jag läste dina inlägg var det något som slog mig, inte direkt troligt men en möjlighet. Då skriver jag det. Det kommer jag att göra i fortsättningen också. Och visst var det ett svar till cirkus, men den kärvänliga tonen var ändå mot art.
Fast alltså, hur får du ihop det här? Hur kan min fundering att ni två kan spela ihop betyda att du ska försvara art? Du kan ju bara tala för dig själv, ingen annan. Du får ju berätta varför ni inte spelar ihop, men börjar du resonera om varför art inte är ond IOM min misstanke blir du definitivt misstänkt, haha!
Visst kan det vara så. Det kan också vara så att just Art är en ny spelare som råkade lite halvilla ut i sitt första spel och jag har i bakhuvudet att försöka vara "lite kärvänlig" mot just henne... Och sen slog ulvspelsnerverna till lite senare, som de tenderar att göra - sen tycker jag inte att ifrågasättanden = haiiiiia!! heller.
Nu är ju du en väldigt slipad spelare som hålls fram som "stora skräcken" i så gott som alla spel (vare sig du är med eller ej), men det gör snarare att jag tycker det är märkligt att du reagerar på att man "byter ton" mot en spelare i inledningen av en ulvlek... Kan man inte bli misstänksam mot någon om man inte går direkt ut och är misstänksam direkt, det första man gör? Ska man bestämma sig för hur man ska bemöta varje person i förväg, istället för att reagera på vad som skrivs? Det första var dessutom riktat till Cirkus (om Art), vilket gör din reaktion ännu knepigare i mina ögon... Var någon av de saker jag skrev märkliga i sak? Var det något konstigt med min "kärvänliga" kommentar om felskrivningen? Eller var mitt "haiiiiia!!"-ifrågasättande tomt och bara för syns skull? (Mitt svar på det är givetvis "nej", jag ser inget konstigt i det jag skrivit.) Är det inte i så fall bättre att ta upp att jag (tydligen?) skrivit något konstigt/tomt/omotiverat? Istället för att ta upp att jag "bytt ton"?
Jag tycker faktiskt det är en väldigt märklig sak att bli misstänksam (om du nu är det) mot...
Alltså, det är ju inte direkt som att jag tycker att ni två måste vara onda ihop, men när jag läste dina inlägg var det något som slog mig, inte direkt troligt men en möjlighet. Då skriver jag det. Det kommer jag att göra i fortsättningen också. Och visst var det ett svar till cirkus, men den kärvänliga tonen var ändå mot art.
Någonting fortsatte gnaga i mig från det här, och efter enveten magkänsleanalys () kom jag till slut på vad det var som kändes off: helt plötsligt är jag i position där jag ska försvara mig själv (fine) och Art (inte fine!)... När du framställer misstanken som att det jag skrev var något slags lyabeslut så buntas jag ihop med Art på ett sätt jag inte är bekväm med - jag vill inte argumentera mot att hon skulle kunna vara ulv, och vet inte varför jag ska behöva?
När du kommer med misstanken "är ni två månne ulvar ihop" och riktar den specifikt mot vad jag skrivit så landar bevisbördan på mig att försvara oss båda två! Så om jag kan avvisa dina misstankar så har jag också litegrann gått i borgen för Art - möjligen himla smidigt för henne, vilket får mig att undra om det var avsiktligt... Lite långsökt kanske, men det låg kvar och gnagde som sagt...
Fast alltså, hur får du ihop det här? Hur kan min fundering att ni två kan spela ihop betyda att du ska försvara art? Du kan ju bara tala för dig själv, ingen annan. Du får ju berätta varför ni inte spelar ihop, men börjar du resonera om varför art inte är ond IOM min misstanke blir du definitivt misstänkt, haha!