Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Åh fyfan säg inte sådär.
Inte två till.

ptja, då var det troligen straffet LL gav oss om det nu var så att TLV hade någon info om Drama. Hon omvandlade någon.
För som någon nämnde tidigare i leken kändes det inte riktigt ok med så många som 5 goda i det skedet. Men när vi redan hade fått ut 2 onda skulle det inte ha samma impakt...

Om det är 2 kvar alltså, LL kan lika gärna bara jävlas med oss. :p

Sorri, jag glömde av att skriva att jag var på hoppträning på kvällen så jag var tvungen att sticka på em

Och ja, det är väl klart att man vill att den man röstar på ska vinna? Eller hur menar du? Att du röstar på någon och hoppas att någon annan ska åka ut? O_o

Den man röstar på vinner väl inte? Den personen lynchas.

Att hoppas att någon ska åka (som du skriver om Caisa) så tyder det på väldigt stora misstankar och utifrån det som oos skrivit i tråden igår så kunde iaf inte jag se vilken sida denne stod på.

Jo jag röstar på den personen jag tror är ond, men jag nojar å får dåligt samvete när jag lägger röster på folk jag inte är säkra på vilken roll de har. Sedan hoppas jag att jag valt rätt, och jag skulle ju aldrig skriva "givetvis hade jag föredragit att du haft en röst mer och åkt direkt" om jag inte var 100% säker på en person....

du höll henne ju misstänkt grundat på lite andra saker, sen försvann du, och jag tror att du någon gång kanske kan ha hållt med mig mitt i också, men i det för mig överväldigande "Vi förstår inte. Du har fel. Du är ond." när det närmade sig DL kändes det som att ingen tyckte hennes inlägg var skumma. :p

*spök*

Jaaa jag erkänner att den superonda Drama lurade mig också! Men jag nämnde faktiskt nånstans att Drama också är en slug jäkel precis som Mammas ;)

*slutspök*

Sorri, jag glömde av att skriva att jag var på hoppträning på kvällen så jag var tvungen att sticka på em

... :mad:
Förstår du hur mycket ångest jag hade?! :arghh: :rage:
... :p :D
Närå, det löste sig ju till slut... Synd det gick ut över oos dock... :(

Ouch - jag får ju dåligt samvete ju
Ja, det var verkligen ett onödigt offer.

Nu får vi hoppas att det inte blir något nattkäk. Särskilt om det är som LL antyder att det inte är säkert att det bara är en kvar.

Förlåt, menar givetvis åker!

Nej, jag håller inte alls med. Alltså jag ser det såhär, jag vet om min roll. Jag vet inte om någon annans roll. Jag föredrar alltid att den person jag röstar på åker. Det oavsett om jag inte har någon teori alls utan BOPar, hellre att den person jag röstar på åker. Det för att då vet jag att det är en god person (= jag själv) som varit delaktig i att ta ut personen. Ju mindre delaktig man själv är, ju mer makt ger man åt de onda.

Det är alltså absolut inget personligt mot Caisa utan att hon var den person jag misstänkte mest mellan henne och OOS i det läget, och då hoppas jag givetvis att den person jag misstänker ska åka. Nu har jag backat från de misstankarna och tror att det varit typ hugget som stucket vem av Caisa och OOS som åkte, men i det läget föredrar jag alltid att den jag röstar på åker. Bortsett från att jag typ är förtrollad av en ond trollkarl, men det är ju undantagsfall.

Det har inget att göra med misstankenivå alls, utan som sagt gäller det jämt.

Vi som är kvar är jag, cirkus, caisa, paddan och mu. Åker en och det är två onda kvar är det lika. Å andra sidan har vi babysmurfen (om hens förmåga kvarstår) och smurfan kvar, dvs rätt goda chanser för goda att klara natten. :)

Ouch - jag får ju dåligt samvete ju
Ja, det var verkligen ett onödigt offer.

Nu får vi hoppas att det inte blir något nattkäk. Särskilt om det är som LL antyder att det inte är säkert att det bara är en kvar.

Du behöver väl inte ha dåligt samvete, det är det väl JAG som ska ha isåfall? :p

Ja, vi får hoppas de försöker käka den välsignade eller att ängeln skyddar rätt person inatt!

Känner ju att det står mellan Paddan och Mammas tillochbörja med... Är det 2 ulvar kvar drar jag mig inte för att de kan sitta där bägge 2, men det vore inte schysst av LL att sätta rävarna i lyan tillsammans om det finns 2 kvar och det isåfall beror på bestraffning. :cautious:

Om du känner att det står mellan oss två tycker jag att du ska titta på oss båda, och sedan speciellt fundera över de teorier jag redan lagt fram emot Paddan. Jag känner mig inte det minsta mindre säker på henne för närvarande.

Det som stör mig lite grann när det gäller dina teorier mot Paddan är att jag uppfattar dig som att du varit så säker hela tiden. Det har bara varit Paddi som du misstänkt riktigt mycket
Fast å andra sidan, om Du är ond så verkar det lite udda att plocka ut en av alla goda i ett så tidigt skede och sikta på den så mycket. Gaaaahhhh

Jag vet att jag inte teoriat mycket om mammas, och inte varit så aktiv under leken som jag velat, men kolla på övriga saker jag skrivit i tråden ang deltagarna.

Alltså säker kan jag inte säga att jag varit, men jag tycker att det är så tydligt, och sedan jag hittade det har det inte kommit något som fått mig att ifrågasätta teorin, även om jag såklart sett över den, precis som jag omvärderar allt mest hela tiden. :)

Men alltså, om jag hade hittat det nu hade jag ju blivit lika säker eller vad man ska säga från och med nu, eftersom jag tycker att min grund är såpass solid. :)

Om du känner att det står mellan oss två tycker jag att du ska titta på oss båda, och sedan speciellt fundera över de teorier jag redan lagt fram emot Paddan. Jag känner mig inte det minsta mindre säker på henne för närvarande.

I will, men inte ikväll. Hästarna vill in, och jag vill duscha och sova.

Skulle jag behöva rösta nu, så hade det nog inte lutat åt din fördel. Och det baserats helt på våran diskussion idag där jag tyckt att du varit skum, huruvida du ärligt missuppfattat mig eller om du försagt dig vet jag inte. Men hälften av det jag hållar Paddan misstänkt för grundas på dina teorier, och mina egna tankar om dem har för många "kansken".
Att Art var misstänkt var det ju inget snack om heller, så ja, möjlig alibiröst... eller så var du en bybo som sen omvandlats som bestraffning...
Fan jag vet inte, jag orkar inte ens tänka mer! Nu tror jag jag bara trasslar in mig själv.
Men ja. Jag ska fundera på det.

Men som sagt, jag ska titta närmare på er båda 2 så snart tillfälle ges... :cautious:

Och MU, CIRKUS, HABINA!! Vad tror ni?!

Tillägg: Jag kommer faktiskt titta på Mu också. För säkerhetsskull. Habina tror jag är god med röststatistiken hon har. Detsamma gäller Cirkus. Så, ja.

Senast ändrad:

Vem var det som tog upp Art som misstänkt då? ;)

Jag tycker Art gjorde sig själv ganska misstänkt, jag leker med tanken på att du snappade upp det omgående och därför "gav upp" henne lite...
Jag tyckte själv Art betedde sig mysko ganska tidigt, men jag ville att hon skulle få spela mer, som ny spelare, och jag uppfattade det på LL som att hon hade fått övertala henne lite för att hon skulle gå med på att vara med igen efter hennes första lek där hon lynchades ganska snabbt...
Nu sörjer jag inte det, hon var Gargamel och vi behövde få ut henne för våran skull den här gången. Hon var inte bara ond, hon var superond! :p

Det är ett möjligt scenario.

Den andra är att du faktiskt blivit omvänd. :p

Den tredje att du är god. :p

Lätta grejer det här med ulvspel... :meh:

Men om du var i mina skor, förnekar du att du skulle hålla den du har personliga misstankar mot som högst misstänkt, än den där hälften av misstankarna baseras på lite (enligt dig i alla fall) osäkra teorier från en annan spelare? ;)

Och det här är det sista jag skriver ikväll, och därmed BASTA! :mad:
Men ja, jag är inte säker på någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar