Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Var då, hittar inget om det i startinlägget?

Det är ju också sammantaget med hennes uttalande, för jag köper inte att hon skulle informera om det såpass hintigt isf. Men oavsett då får vi ju ta det sedan, det har du helt rätt i. :)

Nu kanske jag är lite biased pga bekräftelsen jag fick i övriga delar av hennes inlägg, men jag tänker att hon skriver det för att hon tänker att hon skulle ha tänkt så som god, men utan att sätta sig in i situationen i övrigt. :)

Anledningen att jag frågar varför hon tappade luften är väl att jag tycker hon INTE reagerar som hon gjorde när hon var god och vi råkade ut för just en omvandlad god. :p Hon känns mer uppgiven nu än hon gjorde då. Men det kanske är inbillning från min sida...
Här var infon LL tog upp under/efter någon av de hetare diskussionerna om TLVs eventuella hint:

Information från LL

Hurvida det hintas i tråden eller inte kan jag inte säga, men skulle det vara uppenbara hintar så kommer goda/onda sidan bestraffas, men inte säkert det blir synligt i tråden för övriga förens vid senare tillfälle.

Jag passar även på att påminna om att hintar är förbjudna.

men var det inte i en lek där vi visste att någon kunde omvandlas redan från början? Det är ju en annan sak liksom

men var det inte i en lek där vi visste att någon kunde omvandlas redan från början? Det är ju en annan sak liksom

Nä, jag var spion och var den enda som visste att det inte borde finnas en till ond, därav var den enda som visste HUR den blivit omvandlad.
INGEN trodde mig! :rage:
Just för att vi inte visste från början att någon kunde omvandlas... :p

Tillägg: Visserligen kan det ju ha berott på att hon var siare då som gjorde att hon kände sig lugnare. Jag vet inte, tyckte inte det kändes likt Paddan att verka så uppgiven för en bara eventuell extra ulv.

Senast ändrad:

Hmm, vilken lek var det?

den med Uttergurkorna, det var väl förra?
Jag hade ju fått info om HUR många Filiblurer som vunnit på lotteriet en kväll efter att en Filiblur redan åkt. Resterande goda täktes upp av de kvarvarande specialrollerna.
Så jag räknade ut att en Filiblur vunnit en omvandling i lotteriet, men inte ens siaren som räknat ut vem jag var trodde mig. :mad:

javisstja, men jag uppfattade det nog som att det ändå var en möjlighet att någon "vunnit" en omvandling.

"Jag hatar smurfar" hör Azrael Gragamel gorma medans han stod och blandade ihop en trollbrygd gjord av grodfötter och fladdermössvingar. Azrael förstår inte hur han orkar jaga dom små blå figurerna hela tiden och ändå alltid misslyckas.
"Jag går iväg för att hämta den sista ingrediensen till trollbrygden Azrael, ut och jaga smurfar under tiden, se om du kan få tag i dom små äcklena" säger Gargamel till sin katt.
Men Azrael, som ligger varmt ihopkurrad i sin filt, bara tittar på honom och tänker "nej, idag orkar jag inte", och somnar om igen.

javisstja, men jag uppfattade det nog som att det ändå var en möjlighet att någon "vunnit" en omvandling.

Haha, okej, alla andra var ju typ "Nä, så skulle LL nog inte göra. Då hade det stått att möjligheten fanns att vinna en omvandling i början." osv. :p

Men ang. just Paddan - min känsla att jag tyckte det inte riktigt var likt henne kan ju som sagt bero på att hon var siare då. Eller att jag inbillar mig... :p

Bra ingen blev käkad!

Nu känns det lite som att kavla upp ärmarna och försöka hitta den/de kvarvarande.

Sex spelare kvar:
Caisa
cirkus
Habina
Mammas
Mumorsan
Paddington

Är detta en riktig sammanställning?
DagDL 1
Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Monster var ulv
NattDL1
Inget käk

DagDL2
Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutofService röstar på TLV
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar till Dramatik

Artline var Gargamel

NattDL2
TLV blev soppa.

DagDL3
Habina röstar på Dramatik
Mammas röstar på Paddington
Dramatik röstar på Cirkus
Cirkus röstar på Dramatik
Mumorsan röstar på OutOfService
Paddington röstar på OutOfService
Outofservice röstar på CaisaLundblad
bumpo röstar på Caisa.
Caisa röstar på OutofService
Mammas ändrar sin röst från Paddington till Caisa Lundblad

OOS var bybo
NattDL3
Bumpo var lärlingsmurf

DagDL4
Mammas röstar på paddington
cirkus röstar på dramatik
Dramatik röstar på Cirkus
Habina röstar på dramatik
Caisa röstar på Dramatik
Paddington röstar på dramatik

Dramatik var ulv(stortruten)
NattDL4
Ingen blev soppa

Woho, alla överlevde inatt! :D

LL, jag är dålig på att säga det, men dina uppdateringar är grymma! :D

Bra, ingen äten, alla kvar att grubbla över. :D

Vilka roller finns kvar egentligen?

Gammelsmurfen, glasögonsmurfen, smurfan, babysmurfen. Har klantsmurfen åkt?

Vilken roll hade Lillelorden/Sasse?

LilleLorden/Sasse var Sprattsmurfen har jag för mig. Jag drock en lättnadens suck när alla former av förhäxning/förtrollning var borta
Klantsmurfen har inte åkt.

Måste roa mig lite med färglära. :p

DL1
Cirkus röstar på Mammas
Habina röstar på Monstermom
Paddington röstar på TeamLundVer
CaisaLundblad röstar på LilleLorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

DL2
Habina röstar på Artline
Mammas röstar på Artline
Mumorsan röstar på Mammas
CaisaLundblad röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Artline

DL3
Mammas röstar på Paddington
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på Outofservice
Paddington röstar på Outofservice
CaisaLundblad röstar på Outofservice
Mammas ändrar sin röst från Paddington till CaisaLundblad

DL4
Mammas röstar på paddington
cirkus röstar på dramatik
CaisaLundblad röstar på dramatik
Paddington röstar på dramatik

Kan tillägga redan nu att jag är lite fundersam över Paddingtons väldigt sena röst igår, kan det varit att hon ville avvakta för att se om det var kört för dramatik eller om det gick att rösta på någon annan så det blev lottning...

OBS, ändrade DL-tider.

Dag-DL ikväll 20.00
Natt-DL ikväll 22.00

Paddington. Har röstat på två goda och röstar sedan på dramatik när det är ”kört” för dramatik. Jag upplevde det som att hon avvaktade tills CaisaLundblad hade röstat, för ifall CaisaLundblad hade röstat på någon annan (förutom Paddington förstås), så hade Paddington kunna lagt sin röst där och gett dramatik chansen till lottning.

CaisaLundblad. Röstat på två goda, även om hon var på väg att rösta på dramatik även DL3. Känner mig osäker på CaisaLundblad, men lämnar henne därhän just nu.

Cirkus. Konstant röstat på onda, förutom DL1 när hon röstade på mammas. Var lika övertygad som jag om dramatiks ondhet.

Mammas. Svårt… Jag har hängt med i hennes teorier om Paddington, men tycker egentligen inte att de är så klara. Mammas kan vara en slipad ond, hon röstade på Artline men det kan ha varit överenskommet i lyan.

Mumorsan. Vet jag inte alls. Hon har hela tiden känts god, men hon skulle kunna vara en slipad ond också. Röstade på onda monstermom från början, sedan på mammas, följt av goda Outofservice. Vet inte alls vad jag skall tro om henne.

Funderat några varv till.
Fram tills dess att motsatsen är bevisad tänker jag förutsätta att det bara är en ulv kvar, och att ingen omvandling gjorts.
Fortsätter därför tro att Cirkus, Habina och Mu är åt goda hållet för nuvarande.
Mammas och Paddan...

Alltså, att de skulle ha kommit överens i lyan att Gargamel skulle röstas ut känns lite... off. Gargamel var ju deras bästa vapen, så att säga, för att skapa oreda och förvirring.
Alternativet är om vittnet fått veta vem Art var, så att även de onda visste att Art var "avslöjad" så att säga. Men varför har de då inte käkat vittnet? För att de vet att vittnet efter Arts försvinnande är ofarlig i avseende av förmågor?

Varje gång jag kommer fram till att någon av Mammas/Paddan är kanske lite mer misstänkt än den andra så inser/ser jag något nytt som talar för motsatsen som jag inte tänkt på innan. Såhär går de om varandra hela tiden, i princip, i mitt huvud. :arghh:

Mammas kan du förklara lite mer kring din teori gällande Paddington. Varför är hon mest misstänksam?

Paddington får också gärna förtydliga lite varför mammas känns ond.

Så läser jag sista sidorna en gång till under tiden. :banghead:

Jag har lite svårt med tid fram till en bit närmare DL, men lite kort: För grunden i det, kolla inlägg #755, där står den ursprungliga teorin. Sedan väger jag nu också in att hon 1 förmodligen väntade in för att se om drama fick fler röster innan hon kastade in sin röst, och utöver det att hon misstänker mig för att vara ond med det spel som är karaktäristiskt för mig. Alltså, hon vet hur jag spelar så hon vet ju att det inte är grund att misstänka mig, jag tror att hon väljer att gå på den teorin för att både du, Caisa och cirkus inte spelat med mig öht tidigare, och Mu kommer ha mycket att sätta sig in i när hon kommer in igen så det är typ hyfsat säkert att misstänka mig för det för risken är liten att någon annan än jag genomskådar hennes bluff, och det är inte säkert att ni tror mig på mitt ord. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar