Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Alltså, att de skulle ha kommit överens i lyan att Gargamel skulle röstas ut känns lite... off. Gargamel var ju deras bästa vapen, så att säga, för att skapa oreda och förvirring.
Alternativet är om vittnet fått veta vem Art var, så att även de onda visste att Art var "avslöjad" så att säga. Men varför har de då inte käkat vittnet? För att de vet att vittnet efter Arts försvinnande är ofarlig i avseende av förmågor?

Ja, tanken att de skulle kommit överens i lyan att rösta ut Gargamel/Artline känns rätt så främmande just för att den specialrollen verkligen kunde ställa till oreda. Jag utesluter det inte helt, men det känns osannolikt. Det gör i sin tur att det känns osannolikt att Mammas som ändå drev rätt hårt mot Artline skulle vara ond, å andra sidan tänk om lyan verkligen kommit överens om att göra så för det sätter ju Mammas onekligen i godare dager, ett perfekt alibi. Men jag vet verkligen inte.

Jag tror också som du att det kan vara en möjlighet att vittnet sett Art försöka äta i NattDL1, men iom att Art röstades ut i lynch 2 Läser man rollbeskrivningen så ser man att vittnet också blir synligt för ulven. Det borde betyda att ulven/lyan försöker dra igång en lynch mot vittnet. Art röstade på Mammas i DagDL2, så med hela denna hypotetiska scen så skulle Mammas kunna vara vittnet - hon var också den som eldade på lynchen mot Art. Det känns faktiskt som en inte helt orimlig tanke, men som sagt en hypotes. Det som talar emot hypotesen är att jag inte tycker att någon annan hakade på Arts misstankar mot Mammas, det borde ju verkligen legat i lyans intresse att få ut vittnet fort som attan efter att den identifierat en ulv inte minst med avseende på att vittnet är immunt mot käk natten efter Så jag vet inte, men en tanke i allafall.

Nu vill ju inte jag uttala mig om din specifika teori med mig i centrum, men angående vittnet säger jag nja. Jag menar efter att vittnet bevittnat är det ju i princip en vanlig bybo, bortsett från att den fått info om en ulv. Om de onda då går ihop om att få ut personen blir det ju väldigt uppenbart både att någon bevittnats plus att övriga onda röjer sig om de går ihop med den bevittnade ulven. Jag tror absolut att någon kan ha använt förmågan att bevittna, kanske någon som var på drama?, men jag tror inte att de övriga onda skulle jobba på att få ut den personen via lynch.

Jag tycker också att Paddingtons väntan med sin röst känns skum. Verkligen skum faktiskt. Dels kan det varit som Habina skriver, men jag har en annan tanke också om rösten

Jag tänker lite såhär. När det är så här sent i leken. Om man är god och det går ett drev mot en man är säker på är ond och som uppenbart kommer att röstas ut , då kan man passa på att rösta och teoria hårt mot den man har som nummer två listan så att de andra goda får upp ögonen på den till nästa lynch(om man tex råkar hamna i soppan på natten) . Varför tog inte Paddan den chansen ? Varför lag hon en röst på en som det redan var klart att den skulle åka? Jag tänker att det kanske var för att få ett alibi.

En hypotetisk hypotes var det ju ;)

Det är iofs sant att ulvarna inte måste gå ihop röstmässigt, men jag tror att det finns en vits i att elda på i allafall. För visst måste det vara en fördel att få ut den som vittnat så att den inte kan jobba för att få ut en som den vet säkert är ulv.

Och som sagt efter bevittnandet så är det ju en vanlig bybo.

Om vittnet bevittnat så kan ju även möjligheten finnas att det är någon som var på drama.

Ja, fast jag tänker att om någon börjar driva hårt mot någon och den sedan åker ut och visar sig vara vittnet, då är ju automatiskt den/de som röstat på vittnet misstänkta, dvs dumt att rösta ut vittnet. :)

Det är sant.

Jävla ulvspel - jag tyckte jag tänkt ut något rätt så fiffigt i allafall

Det är sant.

Jävla ulvspel - jag tyckte jag tänkt ut något rätt så fiffigt i allafall

Hähä, nu har ju Mammas förklarat vad jag försökte förmedla, vilket är snällt speciellt med tanke på att just den tanken var till Mammas nackdel i mitt spånande... :p

Förstår du då vad jag tänker, OM det är Mammas som sitter i lyan, så skulle vittnet i det scenariot kunna förklara hennes påtryckande mot Art. Ulvarna visste att Art var avslöjad, och hon hade redan misstankar på sig. De kunde inte ta ut vittnet utan att röja Art även om de skulle väntat till den natt när vittnet var ätbart, så att i det läget gå ut och trycka hårt mot deras enda specialroll är det perfekta alibi:et...
Eller tänker jag på tok för långt nu?

Och för övrigt tycker jag inte Paddans väntan med att rösta är lika skum som ni verkar tycka, att hon röstade på Dramatik var inte heller konstigt OM hon är god och misstänkte henne mest.
Har ni helt glömt bort borgmästaren? I ett scenario där det är lika många röster på ett par eller flera spelare lynchas den som borgmästaren röstat på... Alltså ingen lottning. Lottning sker bara om borgmästaren röstat på någon helt annan än nån av dem som har lika många röster...

Tillägg: Fast... vänta nu, vittnet har väl isåfall varit skyddad från käk tills inatt, eller tänker jag helt fel då? :crazy:

Senast ändrad:

Förstår du då vad jag tänker, OM det är Mammas som sitter i lyan, så skulle vittnet i det scenariot kunna förklara hennes påtryckande mot Art. Ulvarna visste att Art var avslöjad, och hon hade redan misstankar på sig. De kunde inte ta ut vittnet utan att röja Art även om de skulle väntat till den natt när vittnet var ätbart, så att i det läget gå ut och trycka hårt mot deras enda specialroll är det perfekta alibi:et...

Jag förstår det scenariot också. Har tänkt alibitanken både en och två gånger. Med eller utan vittnet.

Och för övrigt tycker jag inte Paddans väntan med att rösta är lika skum som ni verkar tycka, att hon röstade på Dramatik var inte heller konstigt OM hon är god och misstänkte henne mest.
Har ni helt glömt bort borgmästaren? I ett scenario där det är lika många röster på ett par eller flera spelare lynchas den som borgmästaren röstat på... Alltså ingen lottning. Lottning sker bara om borgmästaren röstat på någon helt annan än nån av dem som har lika många röster...

Jag tycker faktiskt att väntan i sig är skum.
Om det kommit en sen röst på mig så hade ju Paddi kunnat lägga sin röst på mig också och då hade jag åkt, så visst fanns det skäl för en ond Paddi att vänta. Men därmed inte sagt att hon ÄR ond

Vittnet är immun mot käk natten efter bevittnandet.

Jag tänker såhär. Om ulven som vittnet såg ryker blir vittnet rätt så ointressant för lyan. Hen blir som en vanlig bybo och det vet ulvarna dessutom om.

Jag förstår det scenariot också. Har tänkt alibitanken både en och två gånger. Med eller utan vittnet.

Jag tycker faktiskt att väntan i sig är skum.
Om det kommit en sen röst på mig så hade ju Paddi kunnat lägga sin röst på mig också och då hade jag åkt, så visst fanns det skäl för en ond Paddi att vänta. Men därmed inte sagt att hon ÄR ond

Fast att jag skulle lagt en röst på dig där kunde hon väl inte ha trott? Jag velade ju mellan henne och Drama och Mammas... Mu! Såklart. Ingen visste ju att Mu inte skulle komma in och lägga en röst. Okej, då är jag helt med. Då håller jag med om att det kan vara skumt. :D

Vittnet är immun mot käk natten efter bevittnandet.

Jag tänker såhär. Om ulven som vittnet såg ryker blir vittnet rätt så ointressant för lyan. Hen blir som en vanlig bybo och det vet ulvarna dessutom om.

Okej, jag ser vad du menar också, det var väl det jag tänkte också... vittnet har säkert bevittnat vid det här laget, och varför slösa ett käk på en "bybo" när man behöver få ut specialrollerna, är det så du menar?

Fast att jag skulle lagt en röst på dig där kunde hon väl inte ha trott? Jag velade ju mellan henne och Drama och Mammas... Mu! Såklart. Ingen visste ju att Mu inte skulle komma in och lägga en röst. Okej, då är jag helt med. Då håller jag med om att det kan vara skumt. :D

Hon kan ju ha hoppats - antingen att Mu kommit in och lagt en röst på mig eller att du av någon outgrundlig anledning skulle lagt en på mig. Eller att ni (du och Mu) skulle lagt rösten på nån annan, kanske på Mammas och i så fall hade det ju funnits möjlighet till en sen röst på någon annan som gjorde att drama blev kvar.

vittnet har säkert bevittnat vid det här laget, och varför slösa ett käk på en "bybo" när man behöver få ut specialrollerna, är det så du menar?

Ja så tänker jag

Nu måste jag rösta, eftersom jag tänkte ge mig ut på hästryggen. Nog för att jag har en tålig gammal häst, men jag tror inte att han skulle uppskatta om vi stod stilla i fem minuter medan jag röstade. :p

Jag är inte helt övertygad om paddingtons ondhet, men av de som är kvar känns hon mest ond. Jag hänger med i mammas teori, även om det skulle kunna vara en god som skrev så. Det som skaver mest är rösten som dröjde igår och tyvärr jag inte fått någon förklaring från Paddington. Därför:

habina röstar på Paddington

KL

Jag hänvisar till mina tidigare teorier:
  • Paddan tabbade sig (i mitt tycke) genom formuleringen som jag tycker visar på att hon vet att jag inte ingår i lyan. Detta i ett läge då hon absolut inte kan ha fått infon på något annat vis än genom att själv sitta i lyan.
  • Hon väljer att inte läsa igenom det jag skriver när jag rättar henne angående hur jag spelar utan väljer att ytterlgiare en gång skriva en mindre smickrande beskrivning av mig. Motiv bakom detta att smutskasta mig tänker jag.
  • Hon avvaktar väldigt länge med sin röst på drama, för att ev slippa rösta ut sin kollega?
  • Hon skriver teorier om mig och misstänker mig för att jag har min sedvanliga spelstil, något jag tror beror på att hon vill få de i leken som inte känner min spelstil mer misstänksamma mot mig. Paddan känner min spelstil och vet att det är min vanliga stil.

Hittills har jag inte hittat något som motsäger mina teorier utan tvärtom stärks de hela tiden. Därför: Mammas röstar på Paddington

ptja... Utöver det som redan sagts:

Jag känner inte igen Paddan, visst kan det vara IRL som strular, men jag kan bara gå på det jag ser här. Jag har från början tyckt hon verkat halvskum, Mammas teorier har varit förståeliga om än inte något jag känt vägt tillräckligt eftersom det "kanske betyder nåt, eller kanske inte" litegrann.
Intressant kuriosa är att hon dessutom har färre inlägg än LL... :angel: (Fast det har Habina också, och hon tror jag är god, men Habina brukar inta posta så jättemånga inlägg. Paddan brukar vara mer aktiv däremot.)

Jag har velat och funderat och snurrat och velat. För jag tycker Mammas är skum också. Men ja, skulle Paddan visa sig vara god vet jag vem som skjuter höööööögst upp på listan i alla fall. :p

Caisa röstar på Paddington

kl.
Nån som hört nåt från Mu?

Jösses, här ramlar det in röster på Paddington.

Jag har läst igenom leken ifrån början och jag kan inte annat än vara samstämmig med er andra.
Jag förstår tabben som Mammas refererar till. Äntligen. Sen så reagerar jag på den sena rösten på drama igår (förklarat i tidigare inlägg av både mig och typ alla andra). Jag hoppas och tror att vi gör rätt nu.

cirkus röstar på Paddington

svar till alla:
jag kom precis hem å såg nu att det även är ändrad DL-tid mot tidigare, vilket jag inte alls var beredd på.

Såg att Habina tyckte det var misstänkt att jag inte kommenterat hennes inlägg och därför röstat på mig - men det är svårt att kommentera när man inte varit inne i leken sedan innan jag gick till jobbet.

Anledningen till att varför mammas är ond? Jag tvekade först när det gäller hur dag1 gick till men sedan när jag funderar och kikat efter så började mammas gå på hur monster och art "konverserat" redan under dag1, men sedan röstar hon på mu? Det känns redan där som hon börjat lägga upp takten. Jag tycker det var taktiskt att gargamel röstade på mammas sedan också så även om det för stunden inte såg ut som det bästa för lyan så har det ju varit det i långa loppet - mammas är ju fortfarande kvar och även om hon bara haft en del misstankar mot sig så har hon ju klarat sig kvar.

Jag tycker även att hon har gått hårt in för att kasta misstankar åt alla möjliga håll, hennes ibland (iaf som det känts) hårda ord och långa diskussion m Caisa bland annat. Att hon försökte kasta misstankar mot cirkus igår ända in i det sista (varför skriva så direkt in till DL?) Att hon inte velat fundera över om mu är god och sedan hennes blåögdhet mot drama, som inte alls känns som hur mammas brukar spela. Hon om någon vänder ju på allt och sedan inte "ser" den onda hon har mitt framför ögonen??

Anledningen till att min röst kom sent igår, well, jag hade en kompis över på en snabbfika och tiden rann iväg därför blev det ett uppehåll jag inte planerat. Jag hade drama som mest misstänkt redan igår morse, men tänkte jag ville se vad som hände i leken innan jag röstade. Förstår inte varför att jag röstade sent blir misstänkt och klassat som en alibiröst. Hade det inte varit mer alibi att lägga första rösten?

Paddington röstar på mammas

men sluta då :nailbiting:

Jag orkar inte mer. :arghh: Jag är övertygad om att du eller Mammas är ond.

Men jag försöker se det från det ljusa sidan... OM du är god, så (antar jag i alla fall) blir Mammas den mest misstänkta hos resterande spelare, speciellt med tanke på att du just radade upp det mesta av allt som är skumt med Mammas och hon har varit helt inställd på dig större delen av leken, även om hon röstat lite hej vilt.

:)

*spök*

F5 f5 f5 f5 f5 f5.....näää spöket sitter inte alls på nålar..uppdatering nuuuu tack! :p

*slutspök*

Usch, min reaktion är precis likadan. Fan vad jobbigt.

Om paddan visar sig vara god så är det Mammas som får min nästa röst med största sannolikhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar