Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, att de skulle ha kommit överens i lyan att Gargamel skulle röstas ut känns lite... off. Gargamel var ju deras bästa vapen, så att säga, för att skapa oreda och förvirring.
Alternativet är om vittnet fått veta vem Art var, så att även de onda visste att Art var "avslöjad" så att säga. Men varför har de då inte käkat vittnet? För att de vet att vittnet efter Arts försvinnande är ofarlig i avseende av förmågor?
Det är sant.
Jävla ulvspel - jag tyckte jag tänkt ut något rätt så fiffigt i allafall
Förstår du då vad jag tänker, OM det är Mammas som sitter i lyan, så skulle vittnet i det scenariot kunna förklara hennes påtryckande mot Art. Ulvarna visste att Art var avslöjad, och hon hade redan misstankar på sig. De kunde inte ta ut vittnet utan att röja Art även om de skulle väntat till den natt när vittnet var ätbart, så att i det läget gå ut och trycka hårt mot deras enda specialroll är det perfekta alibi:et...
Och för övrigt tycker jag inte Paddans väntan med att rösta är lika skum som ni verkar tycka, att hon röstade på Dramatik var inte heller konstigt OM hon är god och misstänkte henne mest.
Har ni helt glömt bort borgmästaren? I ett scenario där det är lika många röster på ett par eller flera spelare lynchas den som borgmästaren röstat på... Alltså ingen lottning. Lottning sker bara om borgmästaren röstat på någon helt annan än nån av dem som har lika många röster...
Jag förstår det scenariot också. Har tänkt alibitanken både en och två gånger. Med eller utan vittnet.
Jag tycker faktiskt att väntan i sig är skum.
Om det kommit en sen röst på mig så hade ju Paddi kunnat lägga sin röst på mig också och då hade jag åkt, så visst fanns det skäl för en ond Paddi att vänta. Men därmed inte sagt att hon ÄR ond
Vittnet är immun mot käk natten efter bevittnandet.
Jag tänker såhär. Om ulven som vittnet såg ryker blir vittnet rätt så ointressant för lyan. Hen blir som en vanlig bybo och det vet ulvarna dessutom om.
Fast att jag skulle lagt en röst på dig där kunde hon väl inte ha trott? Jag velade ju mellan henne och Drama och Mammas... Mu! Såklart. Ingen visste ju att Mu inte skulle komma in och lägga en röst. Okej, då är jag helt med. Då håller jag med om att det kan vara skumt.
vittnet har säkert bevittnat vid det här laget, och varför slösa ett käk på en "bybo" när man behöver få ut specialrollerna, är det så du menar?