Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Du gör såklart som du vill, bara du läser tråden först är jag nöjd. Jag tycker att det framgår rätt bra, om inte har jag spelat dåligt och förtjänar att dö, typ. :)

Jag skulle ju kolla på teorierna, men jag har inte sett några konkreta teorier från dig? Mer än att jag varit rörig idag, typ?

... fan.
Jag är tvungen.
Där tycker jag att jag sammanfattar ganska bra varför jag tycker du varit "rörig" idag.
Läs runtomkringliggande också, med din (eventuellt) nya kunskap om att jag inte pratar bara om TLVs utspel, så förstår du nog min frustration på dig med? :p

Som sagt, jag vet inte. Tro fan att Mu säkert är ond för det, liksom. Jag ska kolla, är inte övertygad om något, men tänker inte låta dig mfl få mig på villospår igen! :mad:

Jag önskar jag visste vem ulvarna försökte käka första natten också. Undrar om det var någon som redan åkt, men som var skyddad, eller om det var någon annan, typ den välsignade som ju fortfarande bör vara kvar. Jag saknar att vara spion. Min absoluta favoritroll! :D

Godnatt! :)

Okej, jag hänger med i hur du resonerar lite mer då, även om jag inte håller med. :) Sov sött!

jag vet inte alls.

Jag tog ett bad och började fundera på Mu, hon har varkligen glidit under min radar.
Paddi och Mammas är ..... jag vet inte. Det finns några saker (som tagits upp tidigare bla tankarna runt Art även om det vore ett grymt alibi) som talar för att Mammas är god, men samtidigt inget ssom känns jättesäkert, sen gillar jag inte riktigt hennes lite enögda blick på Paddi, hon är så otroligt säker och det säger mig ..jag vet inte. jag kan inte ens säga att jag tror att Paddi och Mammas är på olika sidor, det kan vara två goda och i värsta fall är bägge två onda för att LL blev ond i ett nafs och omvände nån

Vi som är kvar är jag, cirkus, caisa, paddan och mu. Åker en och det är två onda kvar är det lika. Å andra sidan har vi babysmurfen (om hens förmåga kvarstår) och smurfan kvar, dvs rätt goda chanser för goda att klara natten. :)

Men hallå jag då??? Räknas inte jag bara för att jag somnade innan DL? :p

Känns mycket bra med Dramatik (tack TeamLundVer!), men nu vet i sjutton vem som är ond kvar. Paddington? Mammas? Caisa? Mumorsan? :banghead:

Nope, alla som inte var vakna nära dl räknas inte! :p

jo, men det är ju asbra. Då är vi sex, då är det inte ens lika även om de äter inatt och de är två kvar. Då gäller det"bara" att lyncha rätt så är det här snart klart.

jag vet inte alls.

Jag tog ett bad och började fundera på Mu, hon har varkligen glidit under min radar.

Förstår inte riktigt varför du misstänker mu och varför även Caisa funderar över henne. Jag delar inte den synen, jag tycker det som hände runt DL1 är ganska så tydligt att hon inte är på samma sida som monster. Sedan att drama i sin teori försökte få in mu där tillsammans m både mammas och monster känns som ytterligare en faktor att väga in att mu hamnar utanför ekvationen (eftersom mammas tidigare pratat i mattetermer).

Habinas track record talar för sig själv, så hon har länge varit avskriven i mina ögon och det blev ju inte precis dåligare med facit från igår.

Mammas är den som toppar min lista, dels för jag vet hur slipad hon är med att leta upp teorier om alla och vända in och ut på allt, men att då inte se/vägra se det de flesta såg runt drama känns inte som mammas faktiskt. Jag tycker mammas fokuserar på fel saker och inte kärnan i det som händer. Lite grann som drama - där jag tyckte drama bara går på slutresultatet och inte hela händelseförloppet som leder fram dit medan mammas fokuserar på småsaker och inte ser till helheten.

Caisa och cirkus måste jag gå igenom ett varv till känner jag, en liten tanke som ligger i bakhuvudet med Caisa är bumpos inlägg om varför jag inte kikat närmare på denne men samtidigt utifrån bumpos roll så kan hon inte ha vetat ngt mer om Caisa utan bara gått på det hon sett i tråden.

Jag tycker att cirkus snöade in för mycket på möjligheten att tlv var förtrollad och att hon inte såg andra anledningar till rösten mot sig, men vänder man på det så kan detta ha varit ett sätt att försöka avleda från att spionen faktiskt röstade på henne. Jag tycker iaf vi rätt ut allt kring resonemanget nu och som jag skrivit tidigare så tror jag att spionens röst baserades på vad hon läste i tråden och ingen specialinfo. Sedan det som jag tycker talar för hennes fördel är att det känns som om hon försöker leta onda och jag tycker hennes inlägg #733 visar på äkta frustration.

Sedan måste jag säga att luften gick ur mig igår efter LLs inlägg, att försöka leta reda på två onda varav en som varit god en längre tid känns...
skit...

jag säger inte att jag misstänker Mu direkt. Bara att hon glidit under radarn. Det beror säkert på att jag var så uppe i min polemik med drama och den tog mycket fokus. Det var ju några andra som var med i den diskussionen men Mu var det inte. Då blev hon lite osynlig och då började jag tänka på henne och insåg att jag måste läsa igenom hennes inlägg lite nogrannare.

Pfft, vem har någonsin kommit med en sådan dum ursäkt? Har man missat en i sin sammanställning så är man ond, därmed basta!

;) :D

Ditt inlägg bara fortsätter bekräfta att jag har rätt om dig. :) Jag köper att övriga som inte spelat i någon direkt omfattning med mig ifrågasätter mitt agerande kring drama, men du som känner mitt spel? Du tar mitt normala spel och misstänker mig för det? O_o nåja, det är alltid skönt att få kontinuerlig bekräftelse på sina misstankar. :)

;) Så menar du på att du och Habina är onda då? ;) Eller är man den som blev missad?? :D

Sedan tänker jag inte bekymra mig över huruvida det finns två onda kvar eller inte. Det av två anledningar, ett:hade ll omvandlat någon hade hon inte skrivit det inlägget. För hintigt. Två: det hade isf behövt komma någon info om att det skett iom att leken går ut på en viss sak och det isf skulle förändra hela förutsättningen för leken. Dvs vi bygger våra teorier utefter de regler som satts upp, förändras de reglerna måste det meddelas. Alltså det är ok att twista men om det sker måste någon form av info gå ut så att det kan vägas in. Typ som när jag kastades in, innan lv hoppade av, det gick yt info om att min roll var hemlig. En twist men med info nog för att det går att väga in i teorierna.

Tja, i ärlighetens namn: alla! Den som missar, den som blir missad, de som är med på listan! Om någon missar någon blir automatiskt alla i leken onda! Truestory!

;)

Nja, att jag skulle kolla på Mu var ju för att det kändes som att jag "glömt henne", och skulle det ha varit någon som omvandlats skulle det lika gärna kunnat vara hon som någon annan, och då betyder inte det som hände i början av leken ett skvatt längre, utan man får börja titta på saker efter TLVs utbrott.

Men efter en del funderande...:
Jag tänker inte utgå från att det är 2 ulvar kvar, tror som att LL lika gärna bara kan ha jävlats med sitt inlägg om "Är det? ;)", och även om hon inte gjorde det så... En ulv i taget. Du brukar förespråka det.
Varför går luften ur dig? Det värsta som kan hända är att det finns 2 ulvar på (just nu) 6 spelare, inga överväldigande siffror även om det såklart känts bättre att inte ens behöva överväga en andra ulv. :p

Mammas: Förutsätt inte att LL skulle informerat om just en ny ulv. Hon HAR skrivit om hur en eventuell bestraffning skulle kunna gå till. Men som jag skrev till Paddan: En ulv i taget.

Var då, hittar inget om det i startinlägget?

Det är ju också sammantaget med hennes uttalande, för jag köper inte att hon skulle informera om det såpass hintigt isf. Men oavsett då får vi ju ta det sedan, det har du helt rätt i. :)

Nu kanske jag är lite biased pga bekräftelsen jag fick i övriga delar av hennes inlägg, men jag tänker att hon skriver det för att hon tänker att hon skulle ha tänkt så som god, men utan att sätta sig in i situationen i övrigt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 574
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar