jägarexamen..

Jadu.. Jag tycker det är fint är min motivering. Så ytligt är det.
Samma sak med hagelvapen, det är inte optimalt rent skjuttekniskt men en sida/sida med rak engelsk stock är vackrast, gärna en från JamesPurdey& Sons Ltd ;) men det räcker inte lädret till, suck
9752875_1.jpg

Samma sak med hagelvapen, det är inte optimalt rent skjuttekniskt men en sida/sida med rak engelsk stock är vackrast, gärna en från JamesPurdey& Sons Ltd ;) men det räcker inte lädret till, suck
9752875_1.jpg
Dreglar lite faktiskt... Men en Purdey ligger väl på priser ifrån 60000:- och uppåt? Iofs småpotatis om man jämför med en häst. Den kostar inget när den står och vilar heller!

Dreglar lite faktiskt... Men en Purdey ligger väl på priser ifrån 60000:- och uppåt? Iofs småpotatis om man jämför med en häst. Den kostar inget när den står och vilar heller!
För ett syskonpar som på bilden så ligger nog priset närmare en mille.....
Jag vet inte hur många gram det får skilja mellan dem och måtten ska ju vara identiska.
Sedan ska man ju har råd att avlöna laddaren som står bakom och laddar, vid nästa jakt på Downton Abbey ;)

Det var pappers-kryssa-i-prov när jag gjorde för fyra år sedan också. Men frågorna är liknande dom som är/var på jägarförbundet, dvs tre eller fyra svarsalternativ. Jag gjorde jägarförbundets till jag fick 100% rätt och klarade teoriprovet utan problem.

Fick förresten för mig att jag skulle börja jaga när jag köpte ena hunden. Hade varit med mycket på jakt men aldrig hållit i ett vapen knappt. Gick en kurs genom komvux tillsammans med gymnasieelever, en hösttermin. Lärde mig massvis och både skrev och sköt upp hagelprov på ren tur i princip samt klass 2+högviltprovet med viss begåvning. :D Dock insåg jag snabbt att min talang enbart sträckte sig till kulvapen, så hagelskyttet har jag fått öva en väldig massa på för att ens kunna träffa en lerduva. Jag tyckte länge det var väldigt svårt, men när jag väl hittade MIN hagelbössa som passar perfekt så var det inte mycket svårare än att sparka boll.

Lyckades dra med mig sambon också, och han gick en kurs på folkhögskolan året efter mig. Han hade ännu mindre erfarenhet än mig men hade iallafall lärt sig skjuta i lumpen ;) Lärde sig också massvis och jagar idag nästan mer aktivt än mig!

Nu närmar sig kursstarten med stormsteg, är det någon som vet någon bra hemsida med djurfakta? Googlade och kom in på jägareförbundets hemsida med massa bra fakta men det var för mycket på en gång skulle vilja ha mer kortfattat, det viktigaste i princip. Wikipedia känns väl inte så säkert?

Tack väldigt bra tips men boken skulle ingå i kursen, tänkte mer på något jag kunde läsa på fram till dess:)
Jag frågade för egen del och tänkte inte alls på att det jag skrev blev som ett svar på ditt inlägg precis ovanför. Inte meningen att kapa din tråd.

De gamla böckerna är ganska omfattande, jag misstänker att den nya inte innehåller riktigt lika mycket.

Lycka till med din jägarexamen, tror du kommer tycka det är både ganska enkelt och riktig roligt. :)

Nu närmar sig kursstarten med stormsteg, är det någon som vet någon bra hemsida med djurfakta? Googlade och kom in på jägareförbundets hemsida med massa bra fakta men det var för mycket på en gång skulle vilja ha mer kortfattat, det viktigaste i princip. Wikipedia känns väl inte så säkert?
Det finns en app som heter iNatur, kolla upp den.

Liknande trådar

Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
20 971
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Hiss och diss del 5
  • Sodastream