Den är betydligt snyggare.Varför vill du ha en med helstock?
Och håller man den i skick så skjuter den inte sämre.
Men jag har ingen helstock, tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är betydligt snyggare.Varför vill du ha en med helstock?
Varför vill du ha en med helstock?
Jadu.. Jag tycker det är fint är min motivering. Så ytligt är det.
Samma sak med hagelvapen, det är inte optimalt rent skjuttekniskt men en sida/sida med rak engelsk stock är vackrast, gärna en från JamesPurdey& Sons Ltd men det räcker inte lädret till, suckJadu.. Jag tycker det är fint är min motivering. Så ytligt är det.
Dreglar lite faktiskt... Men en Purdey ligger väl på priser ifrån 60000:- och uppåt? Iofs småpotatis om man jämför med en häst. Den kostar inget när den står och vilar heller!Samma sak med hagelvapen, det är inte optimalt rent skjuttekniskt men en sida/sida med rak engelsk stock är vackrast, gärna en från JamesPurdey& Sons Ltd men det räcker inte lädret till, suck
För ett syskonpar som på bilden så ligger nog priset närmare en mille.....Dreglar lite faktiskt... Men en Purdey ligger väl på priser ifrån 60000:- och uppåt? Iofs småpotatis om man jämför med en häst. Den kostar inget när den står och vilar heller!
Urk... Jag får nöja mej med en merkel 147.För ett syskonpar som på bilden så ligger nog priset närmare en mille.....
Man är ju på Highclere Castle rätt ofta. Ditbjuden titt som tättFör ett syskonpar som på bilden så ligger nog priset närmare en mille.....
Jag vet inte hur många gram det får skilja mellan dem och måtten ska ju vara identiska.
Sedan ska man ju har råd att avlöna laddaren som står bakom och laddar, vid nästa jakt på Downton Abbey
Någon som vet?Nästa fråga; ser teoriprovet liknande ut som det man kan öva på på jägareförbundets hemsida? Alltså man gör det på dator och får 4 alternativ?
Någon som vet?
O fasen? Tänkte det var som med körkortet, med dator o klicka i. Men är det skrivfrågor också eller bara kryssa i?När jag gjorde det var det på papper och olika antal svarsalternativ
O fasen? Tänkte det var som med körkortet, med dator o klicka i. Men är det skrivfrågor också eller bara kryssa i?
Ok, tackDom kan iofs ha uppdaterat nu, jag gjorde provet för 6 år sedan
Kryssa i!
Tack väldigt bra tips men boken skulle ingå i kursen, tänkte mer på något jag kunde läsa på fram till dessJag tror det har kommit ut en ny kursbok "Din väg till jägarexamen". Någon som vet hur den skiljer sig mot de äldre varianterna "Kunskap för jakt" tror jag de heter, en hel serie böcker där varje bok behandlade olika områden?
Jag frågade för egen del och tänkte inte alls på att det jag skrev blev som ett svar på ditt inlägg precis ovanför. Inte meningen att kapa din tråd.Tack väldigt bra tips men boken skulle ingå i kursen, tänkte mer på något jag kunde läsa på fram till dess
Det finns en app som heter iNatur, kolla upp den.Nu närmar sig kursstarten med stormsteg, är det någon som vet någon bra hemsida med djurfakta? Googlade och kom in på jägareförbundets hemsida med massa bra fakta men det var för mycket på en gång skulle vilja ha mer kortfattat, det viktigaste i princip. Wikipedia känns väl inte så säkert?