jägarexamen..

Japp, "nya jägarskolan" heter den, Sten Christoffersson var redaktör. Men det fanns nog en annan bok också som användes parallellt.

Jag frågade för egen del och tänkte inte alls på att det jag skrev blev som ett svar på ditt inlägg precis ovanför. Inte meningen att kapa din tråd.

De gamla böckerna är ganska omfattande, jag misstänker att den nya inte innehåller riktigt lika mycket.

Lycka till med din jägarexamen, tror du kommer tycka det är både ganska enkelt och riktig roligt. :)
Bra att en läser svaren noggrant;) haha tack ska du ha iaf:)

Jag läste teori genom studieförbundet och jag tycker det var jättebra. En kväll/vecka och man kunde prata och diskutera om allt. Och få massa nya vänner!

Skyttet var svårare. Jag har extrem prestationsångest och la faktiskt ner skyttet helt efter teorin var klar. Sköt inte ett skott på 2 år, träffade en ny karl som jagar typ 364 dagar om året (ej julafon) och som puschade mig. Hade sån tur att han är duktig hagelskytt och sen höll hans kompis som är instruktör lektioner med mig. Kula tränade jag inte alls före uppskjutningen (de är väldigt mycket enklare än hagel)
Efter uppskjutningen var klar hade jag skjutit så mycket att jag blev sjukskriven i flera veckor pga slemsäcksinflammation i axeln *asg*.

Jag är liten och nätt (165 lång, knappt 50 kg tung) men föredrar en tyngre bössa för de är enklare att få det stadigt.

Liknande trådar

Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
20 971
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5