Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skulle hända om du bara lagade mat åt dig och ungarna och inte lämnade något åt honom?
Personligen skulle jag inte göra ett skit åt honom.Personligen skulle jag inte vilja sänka mig till samma nivå.
When they go low we go high.Personligen skulle jag inte vilja sänka mig till samma nivå.jag skulle må dåligt av att bete sig som ett arsle även om det vore välförtjänt.
When they go low we go high.
Jag har väldigt lätt för att få dåligt samvete.Spontan tanke på det från min sida är att du ska absolut inte ha något dåligt samvete nu. Jag säger lite som @Lena Furberg - tycker mig se en förändrad ton i dina inlägg. Absolut att det är ok att du agerar som du gör.
Jag har väldigt lätt för att få dåligt samvete.
Det brukar räcka med att någon är lite snäll, typ.
Men allvarligt, så tror jag att dels har jag fått så bra uppbackning härifrån och sen att jag fick bra uppbackning både från FK och min läkare.
Min läkare blev helt tyst i luren, verkligen helt seriöst.
Jag vet ju att dom ofta har väldigt lite tid så när hon ringde så sa jag bara, ok jag ska gå rakt på sak och så berättade jag "min sambo misshandlar mig verbalt" . Inte jag "tror" som i rubriken här.......
I princip tror jag hon gick till någon av terapeuterna under samtalet vi hade, hon sa det i alla fall.
Jag hann väl säga en burk stesolid också. Och ingen jävla KBT-skit för det har jag testat och det funkar inte.
Ja, sen var allt klart!
Nu känns det mest overkligt, ärligt talat.
Mannen har varit trevlig hela dagen OCH lagat middag och samtidigt sker allt det här. Det är svårt att ta in.
Har väldigt lätt för att få overklighetskänslor, särskilt om jag mår dåligt eller är stressad. Så jag antar att det är normalt, för mig då..........
Det händer att jag gör, men då är det bara till barnen. Inte till mig.Vad skulle hända om du bara lagade mat åt dig och ungarna och inte lämnade något åt honom?
Personligen skulle jag inte vilja sänka mig till samma nivå.jag skulle må dåligt av att bete sig som ett arsle även om det vore välförtjänt.
When they go low we go high.
Svarar er alla.Personligen skulle jag inte göra ett skit åt honom.
Ja, det känns bra.Men shit, så himla bra! Nu kan det bara gå framåt
Tack!Men du. Var lite snäll mot dig själv. Du har på några ynka veckor omvärderat och börjat prata om massor av saker. Klart det är omtumlande. Jag tycker det är strålande att du pratar med din pappa och vården, så du har stöd omkring dig.
Ja, där har vi det där igen att vi ska vara så lojala mot våra män.Håller ungefär med. När tjejkompisar har behövt ventilera under åren och ibland kommit till punkten: "Men vad ska du får för bild av honom nu?" så har jag brukat svara ungefär "Det är inte hans historia jag hör, utan din". Och jag funkar faktiskt så. Vad min kompis behöver vädra är viktigare för mig än vilken bild jag får av honom i situationen.
Tack!Alltså @Vallmo, jag måste säga att jag imponeras av dig, imponeras av hur klartänkt du verkar vara mitt i all den här sörjan, hur du så fort du inser att något är galet faktiskt gör något åt det osv. Du är så tokigt jäkla bra! Och när du får för dig att du överdriver, läs igenom allt du skrivit här om alla negativa bitar med förhållandet och vad de gör med ditt mående. De bitarna ska inte behöva finnas i ett förhållande och det är därför du behöver ta dig ifrån din partner.
Tillåt dig att göra saker för din skull, för ditt välmående! Du kan inte leva för någon annan än dig själv och den enda du garanterat måste stå ut med hela ditt liv är just dig själv, så var snäll mot dig, ta hand om dig så väl du kan och våga ta hjälp när det behövs.
Din far förstår troligen en hel del även om du inte säger så mycket rakt ut till honom. Dina barn också. Om det är något barn brukar vara bra på så är det att läsa av sina föräldrar! De har ju känt föräldrarna hela sina liv. Varken dina föräldrar eller dina barn kommer någonsin tacka dig för att du stannar i ett förhållande där du inte mår bra. De kommer däremot glädjas med dig när du mår bra och fattar beslut som gör att du får ork, energi och glädje igen.
Fortsätt som du börjat nu, och fortsätt skriva av dig här på buke för att få rätsida på dina tankar och stöd från en stor grupp bukefalister som alla vill se ett lyckligt slut på den här storyn. Du fixar det! En dag i taget bara. Ta så stora kliv som du klarar av så blir det säkert hur bra som helst till sist
Typisk Gaslighting.Då känner jag genast, tänk om jag överdriver, har fel osv.
Ja det där får man akta sig för.jag skulle må dåligt av att bete sig som ett arsle även om det vore välförtjänt.
Hämnd känns bara bra för stunden.Personligen skulle jag inte göra ett skit åt honom.
Och just därför så skall du inte ägna dig åt hämnd eller att straffa mannen.Jag har väldigt lätt för att få dåligt samvete.
Jag har väldigt lätt för att få dåligt samvete.
Det brukar räcka med att någon är lite snäll, typ.
Men allvarligt, så tror jag att dels har jag fått så bra uppbackning härifrån och sen att jag fick bra uppbackning både från FK och min läkare.
Min läkare blev helt tyst i luren, verkligen helt seriöst.
Jag vet ju att dom ofta har väldigt lite tid så när hon ringde så sa jag bara, ok jag ska gå rakt på sak och så berättade jag "min sambo misshandlar mig verbalt" . Inte jag "tror" som i rubriken här.......
I princip tror jag hon gick till någon av terapeuterna under samtalet vi hade, hon sa det i alla fall.
Jag hann väl säga en burk stesolid också. Och ingen jävla KBT-skit för det har jag testat och det funkar inte.
Ja, sen var allt klart!
Nu känns det mest overkligt, ärligt talat.
Mannen har varit trevlig hela dagen OCH lagat middag och samtidigt sker allt det här. Det är svårt att ta in.
Har väldigt lätt för att få overklighetskänslor, särskilt om jag mår dåligt eller är stressad. Så jag antar att det är normalt, för mig då..........
Och för att du inte sänker dig till hans nivå.O glöm för guds skull inte att ge dig själv beröm. Beröm till dig själv som den unika varelse du är o beröm också dig själv för att ha modet att ta tag i det hela.