Ja, du ser.
Börjar man skrapa på utan så dyker det upp rövhattar i varje hörn.
Jag tror att det är jätteviktigt att vi kvinnor börjar prata med varandra och ta hjälp av varandra så att man känner sig mindre ensam, om inte annat.
Det där med sexualitet har jag aldrig tagit upp med någon förut.
Det visar ju sig här i min tråd och verkligen i ett par andra trådar att det kan vara lite si och så i våra relationer(dom du länkade till i början).
Jag tror mycket hänger ihop med jämställdhet eftersom det uppenbarligen verkar finnas fler rövhattar av manligt kön än kvinnligt.
Sen kanske inte det här forumet egentligen är helt opartiskt. Vi är ju mest en bunt kvinnor som hänger här.
Men i alla fall! Jag tror fortfarande att antalet manliga rövhattar överstiger antalet kvinnliga dito.
Forskning visar ju dessutom att ensamstående kvinnor har bättre hälsa än ensamstående män. Och ensamstående kvinnor har dessutom bättre hälsa än kvinnor i en relation.
Det här har jag ingen källa på, utan det har jag hört eller läst någonstans så jag kan inte gå i god för det.
Men tanken är ju ganska sorglig och skrämmande.
Är det männen på individnivå som gör att vi kvinnor mår sämre eller är det ett uttryck för att vi fortfarande är fast i ojämställda relationer?
För egen del har jag blivit så jämställd (läs gör manliga sysslor, snickra, måla mm) så jag behöver ingen man för det.