Nu förstår jag äntligen varför bönderna alltid klagar på vädretNu när hemligheten om hur det går till ändå är avslöjad så måste det väl förklaras att väderförhållandena är viktiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu förstår jag äntligen varför bönderna alltid klagar på vädretNu när hemligheten om hur det går till ändå är avslöjad så måste det väl förklaras att väderförhållandena är viktiga.
Tänk på BARNEN!!!Alltså, den svenska kränktheten. Hur tror ni vi ska få mat på bordet om aveln av lantbruksmaskiner ska behöva döljas i någon maskinhall. Snart kommer det väl EUrestriktioner påhittade av någon blyg lättkränkt stadsbo som fått för sig att det bara är att gå in . Nu när hemligheten om hur det går till ändå är avslöjad så måste det väl förklaras att väderförhållandena är viktiga.
Gumse kanske? Sarv?Jag har senaste dagarna sett flera uppvakningar och även parningar häromkring. Jag har inte vågat stanna och fota någon av dem för jag tänkte med alla hormoner i omlopp och hur stora hanarna varit har jag inte våga riskera att de blir hotfulla.
Men vad kallar man dem, hingstar, tjurar, galtar eller vad?
Jag tror att jag har hört Casanova, men det kan ju vara smeknamnet för GumseGumse kanske? Sarv?
Eller är det casanova?
Vad har de brist på när de lägger ägg utan skal?
Har legat ett antal STORA gulaktiga äggformade rullar på åkrarna här, men de har saknat det plastiga skalet.
Vilket slöseri med uppvaktning och parning om detta innebär att det inte kan bli något av äggen...
Är det inte den unika skallösa äggsorten halmVad har de brist på när de lägger ägg utan skal?
Har legat ett antal STORA gulaktiga äggformade rullar på åkrarna här, men de har saknat det plastiga skalet.
Vilket slöseri med uppvaktning och parning om detta innebär att det inte kan bli något av äggen...
Jag har sett en betäckning!!
Jag vågade inte gå alltför nära, för jag var rädd att störa dem, men herr skördetröska brydde sig inte alls om mig och fortsatte visa upp sig på åkern även efter själva betäckningen. Jag undrar om de kanske tom kommer att göra ett nytt försök lite senare i eftermiddag.
Visa bifogad fil 75234
Borde funka bra till tex potatis och morötter
Då blåser skräpet bort
Alla blir ju inte maskiner. Halm och hö är ju spill som tas tillvara och återgår i kretsloppet.Är det inte den unika skallösa äggsorten halm
Det där är ju en dinosaurie! Står ju t.o.m under bildenhar ni sett detta, har aldrig sett den interna anatomin på lantbruksmaskiner!
Visa bifogad fil 75997
MM en bra optiker skulle jag behöva!Det där är ju en dinosaurie! Står ju t.o.m under bilden
Lantbruksmaskiner är med andra ord släkt med höns?Det där är ju en dinosaurie! Står ju t.o.m under bilden
Mmmm mycket intressant, framhjulen brukar var mycket mindre än bakhjulen. Som fram armana var mindre på raptorer!Lantbruksmaskiner är med andra ord släkt med höns?
Japp som bearbetar och gödslar jordenLantbruksmaskiner är med andra ord släkt med höns?
Vissa raser. Kom ihåg att lantbruksmaskiner är väldigt bred grupp som ha avlats för olika syften och där genetiskt material med olika ursprung plockats in i olika skeden i olika raser.Lantbruksmaskiner är med andra ord släkt med höns?
Mmmm mycket intressant, framhjulen brukar var mycket mindre än bakhjulen. Som fram armana var mindre på raptorer!