Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhh vad jag håller med! När jag cyklar till och från jobbet passerar jag ett trafikljus där det är ganska många som åker och det är nästan alltid någon som står när man kommer dit, ändå trycker folk som kommer som person nummer 4-5. Jag får alltid lust att fråga om dom inte tror att nån av som fyra som redan står där inte har tryckt!

Men jaaaa! Jag har en kompis som förstår mina bekymmer. Genast lättade tyngden på mina axlar! :D

jag stör mig på min chef som verkligen är URUSEL på att hantera allt som har med anställningar att göra. Det har schabblats vid förlängningar, vid kontrakt och besked om det mesta runt det formella.

Nu har hen struntat i att sjukanmäla mig till FK så jag kommer att vara utan lön i juli. Och kanske även augusti. Beroende på om FK godkänner mina intyg.

Tittar på mina bankkonton och gråter lite. Betalade nyss 12 papp för ved och köpte en gräsklippare för ett antal tusenlappar. bägge utgifterna var oundvikliga.

All skit kommer på samma gång. Allergi och ångest. Jag orkar inte :arghh: en av alternativen är mer än tillräckligt. Dessutom hindrar det mej i min planering :cry:

På att de aldrig äter/dricker upp på TV. Jag har sett så himla många knappt påbörjade vinglas, drinkar och maträtter bli lämnade bara för att någon blir lite upprörd av något eller blir iväg-kallad på något annat. Det skär i en matfantasts själ att se så mycket got mat och dryck slösas bort sådär! Jag kan dricka upp din mojito om du nödvändigtvis ska springa ifrån den sådär! :mad:
Det brukar jag ha roligt åt. Hur många gånger ska de orka upprepa klyschan någon-stormar-ut-och-förvånad-servitör-kommer-till-bordet-med-beställningen? :D

Jag stör mig konstant på att folk trycker på knappen vid rödljus TROTS att den lilla lampan redan lyser :mad: :banghead: Jag ser det varje dag och grips varje gång av en lust att gå fram till personen och fråga om den är blind eller bara svagbegåvad :arghh:
Jag har gjort en ovetenskaplig studie och kommit fram till att det blir snabbare grön gubbe om man trycker fler gånger.
Själv stör jag mig på när det står flera människor vid övergångsstället och ingen har tryckt. :meh:

Jag har gjort en ovetenskaplig studie och kommit fram till att det blir snabbare grön gubbe om man trycker fler gånger.
Själv stör jag mig på när det står flera människor vid övergångsstället och ingen har tryckt. :meh:

Jag tycker att det låter helt orimligt att det skulle bli grönt snabbare om jag trycker 15 gånger :cautious:
Vissa övergångsställen behöver man inte trycka på. Vi har sådana här i Malmö som i rusningstrafik alltid står som tryckta, alltså med lysande lampa.

Det här med att inte orka skriva ut ord utan istället lägga till -is på slutet ...

För ett tag sedan var det någon som skrev bortis och bortisar istället för bortförklaring och bortförklaringar.

Och nu läser jag långis istället för långpromenad.

Det låter ju fullständigt infantilt? :confused:

Infantis!

Jag stör mig på folk som ska parkera alldeles intill min bil (på en i övrigt tom parkering) när jag kommer med händerna fulla med kassar och måste 1) vänta 2) krångla mig in mellan två bilar och smutsa ned kläderna.

19554954_10155368499187456_1680950654573129293_n.jpg

Jag stör mig på att det är storm varenda jävla dag. Idag ser min gräsmatta ut såhär. Den där grenen, som är runt 1 meter, har satt sig som ett spjut i marken. Tänk om någon varit där då? Hundarna hade väl dött direkt. Skitväder :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 791
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka