Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att i filmer och serier och folk är gravida så bam!! får de värkar och vattnet går och det är ambulans mm..
Så dramatiskt är det sällan i verkligheten

Det här med att inte orka skriva ut ord utan istället lägga till -is på slutet ...

För ett tag sedan var det någon som skrev bortis och bortisar istället för bortförklaring och bortförklaringar.

Och nu läser jag långis istället för långpromenad.

Det låter ju fullständigt infantilt? :confused:
Såg annons på fb där en person var intresserad av "majsisingarna". Det var alltså någon som var intresserad av majsormarna som annonserades ut... :crazy: Usch och fy... Både för uttrycket och för ormar.... :wtf:

Jag stör mig konstant på att folk trycker på knappen vid rödljus TROTS att den lilla lampan redan lyser :mad: :banghead: Jag ser det varje dag och grips varje gång av en lust att gå fram till personen och fråga om den är blind eller bara svagbegåvad :arghh:

Eller när de trycker flera gånger...

Edit: Var visst tvåa på bollen! Skönt att jag inte är ensam om det :rofl:

Det här med att inte orka skriva ut ord utan istället lägga till -is på slutet ...

För ett tag sedan var det någon som skrev bortis och bortisar istället för bortförklaring och bortförklaringar.

Och nu läser jag långis istället för långpromenad.

Det låter ju fullständigt infantilt? :confused:
Jag läste i en annan tråd att någon här på buke köpt en ny soffis. :D

Jag läste i en annan tråd att någon här på buke köpt en ny soffis. :D
red-sofa.jpg

En sån här? :D

På jobbet igår, men det stör mej för det är inte första gången..

När man är två (eller fler) och det blir tyst en stund. Varav den andre riktad mot mej (även i grupp alltså) säger
'Nä Magnum nu pratar du att lite för mycket'. Ironisk menat då, att jag är tyst. Men den andre är ju också tyst?
Är det m i t t ansvar att börja prata när vi är två? Eller fler? Det är väl bara att börja prata om något om man upplever det jobbigt tyst? Gör dig inte rolig över mej när vi är två i 'problemet' liksom :mad:

Brukar kontra med ett svar på tal av något slag :angel:

Jag å min sida tycker sällan eller snarare aldrig att tystnad blir besvärande eller pinsam, så jag bryr mej ju inte :grin: antagligen till andras förtret då :p
Nej, jag är inte den som tjattrar mest i hela världen men va tusan, jag ÄR sån! Förlöjliga mig inte för det. Hmpf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 807
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka