Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följer en diskussion på en bild på instagram, och jag svär jag blir galen, "sluta dra alla över en KANT" "nä nu drar du dom över en KANT" "hon drar inte alla över en KANT bara för att.." JAG BLIR GALEN :banghead::banghead::banghead: Jag vill så gärna skriva och rätta varenda en men det känns så orelevant i den diskussionen :(:(:nailbiting::rage:

Jag tycker att hela fenomenet selfies (selfis :arghh::arghh::arghh: )
är extremt störande och irriterande. Ta kort på sig själv...
Av någon anledning har jag fördragsamhet med de yngre som gör det av någon anledning. Men av 40+ are som gör det i princip dagligen blir jag förvirrad och störd. Största störningen står nog människan för som tar bilder i stort sett dagligen i olika poser, som en dag var fotograferad för något officiellt och kommenterar bilden med att det är skitjobbigt att hamna på bild för hon gillar inte att bli fotad

Jag stör mej som fån på att när jag lade ut en förfrågan igår om nån ville dra iväg utomlands med mej över jul, så tyckte flera personer att det var ju jätteroligt och jag var dum. Jul är ju inte än. Nä men jag har inte ekonomi att bara slänga mej i väg. Jag måste planera och spara, samt förbereda mej långt innan av diverse andra sköl. Men just ekonomin är det viktigaste. Fast jag kanske skulle ta ett sms-lån istället? Dom som tyckte det var lustigt är såna som själva inte behöver tänka på ekonomin om det inte gäller riktigt stora utgifter. Fast jag är väl bara dum som vill hinna spara. Ja, jag tog väldigt illa åt mej. Pengar är känsligt för mej som aldrig har haft några men ändå inte har några skulder och lån.

Följer en diskussion på en bild på instagram, och jag svär jag blir galen, "sluta dra alla över en KANT" "nä nu drar du dom över en KANT" "hon drar inte alla över en KANT bara för att.." JAG BLIR GALEN :banghead::banghead::banghead: Jag vill så gärna skriva och rätta varenda en men det känns så orelevant i den diskussionen :(:(:nailbiting::rage:
Svara att "jag drar de över en kam" :confused:

Stör mig, igen, på vår parabol och att den inte har bästa mottagningen utan bilden hackar :rage:. Och när jag sa upp abonnemanget hade de mage att skryta om hur bra bild de har. Och dessutom ringde de upp mig förra veckan, igen, för att fråga om jag var säker på att jag ville säga upp det och om jag fått erbjudande om bättre priser.
Jo, jag fick erbjudande men jag ringde ju och knappade mig fram just till "jag vill säga upp hela abonnemanget". Kan det vara så svårt att förstå??

Apropå "dra alla över en kant (kam)"
Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att enligt Språket på P1 så är det egentliga uttrycket "Man kan inte skära alla över en kam". Tror det var från Tyskland eller något sådant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 807
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?