Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Kl

Är inte heller så mycket för "tuffingnamnen", inte heller för "klassiska" hundnamn. Däremot så gillar jag människonamn. :laugh: Och har haft turen att få döpa mina hundar direkt hos uppfödaren. Min nuvarande BC heter Hilda och vår gamla BC som dog i höstas var döpt till Åsa. Har tidigare ägt, åxå döpta av mig, Petra och Pernilla. :laugh:

Kicki :laugh:

*kl*

Jag skulle aldrig i h-e kalla min hund för Bamse. Vad kul det är är man har funderat hur länge som helst på fina stamtavlenamn och så väljer valpköparna att kalla dem för Bamse, av alla namn:eek:

Åhh jag är uppvuxen med en Bamse. :love:
En granne till mig hade en Stövare som hette Bamse. :D
Och deras Collie hette Skalman!

Visserligen skulle jag själv inte kunna döpa någon hund till nåt av de namnen men men. :D

Det är måååånga hundnamn som jag inte skulle använda mig av.
När jag köpte min hund hette hon Lana. Fruktansvärt fult tycker jag, så jag döpte om henne direkt :angel:

När vi köpte vår förra JRT hette han PONGO!!!! Nu var det förvisso barnen i familjen som fått äran att döpa valparna (tikarna hette Titti och Fiffi...) men hur tänkte man?
Föräldrarnas slyngel, även det en JRT, hette TjockOlle när de köpte honom... huuu.

Annars har jag svårt för alla mjäknamn som alltid toppar listorna på vanligast hundnamn. Ronja, Vilma, Bamse etc.

Vad tycker ni om Ninja? Kan man döpa en liten fralla till det? Eller blir det lika töntigt som "Tyson"? :p

:eek:

Jag som har en Atlas här hemma :devil:

Inte jag som döpt honom iofs :D

Jag har också en Atlas, och det är faktiskt jag som döpt honom. :eek: Fast det vågar man knappt skriva i denna tråden.

Jag har också haft en Atlas ( en stor klumpig grand danois );)

Även en Rocky ( som jag inte alls tyckte var ett tufft namn ) han hette : Kennelprefix Rock "n" Roller och det var liksom givet att han skulle heta Rocky.

Jag har också en Atlas! :D

Fast det heter han bara i stamtavlan, till vardags heter han Douglas :p

Vår hund heter Torres! Vet inte riktigt vad jag tycker om namnet men nu heter han så iallafall. Var så dj***a svårt att komma på ett namn så det fick bli han som avgjorde Em-finalen...

*kl*

Luna, Stella eller Freja skulle jag heller aldrig döpa en hund till...visserligen inga "fula" namn men sååå vanliga :crazy:

Några bekanta har en hund som heter Morris, tog ett bra tag innan jag kunde tänka på nåt annat än "katt" när jag hörde det namnet :angel:
Mina hundars uppfödare sålde en hanvalp som nya ägaren skulle kalla Sweetie, visserligen var han söt men....på en hane (?!) :eek: :crazy:

*kl*

Det finns nog massor med saker jag inte skulle döpa en hund till, men exempel ur verkligheten då:

Mimmi, Smilla, Ludde, Elvis, Zorro, Moa, Molly, Bamse, Putte, Wilma (för att de är extremt vanliga namn)
My, Mysan (har aldrig träffat ett djur som hetat Mysan och inte varit elakt) Tess, Tessan, Tessie osv,
Nitro, Raffe, Rambo, Torsten, Olle, Markus, Svea, Annica, Dolly..

Finns säkert fler men det var alla jag kom på nu.

Vad tycker ni om Ninja? Kan man döpa en liten fralla till det? Eller blir det lika töntigt som "Tyson"? :p

Tyson är väl inte töntigt, världens underbaraste, gulligaste och sötaste ullboll hette ju det :love:
Tuff som en bandyboll var han också!
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/5Januari-06001.jpg

Fast han var mer en Tajjson.. Eller Tajkon som en tant kallade honom :rofl:

Behöver jag säga att det var pappa som döpte ;)

Fast i nuläget skulle jag aldrig döpa en hund till Tyson.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 792
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka