Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

*kl*

Min första hund hette Remus och innan mamma hade lärt sig namnet på honom snubblade hon på orden varje gång hon skulle ropa på honom...

"RASMU...PONTUS...PEEENIS!!"

Då trodde jag att jag skulle dö av skratt! :rofl:

:eek:

Jag som har en Atlas här hemma :devil:

Inte jag som döpt honom iofs :D

*KL*

Oerhört förvånad att någon inte har skrivit mitt hatnamn, SIMBA!!! Har inte träffat en enda normal hund med det namnet...

Självklart kommer Ronja, Molly och Wilma på ungefär samma nivå, liksom Bella och olika namn med X och Z i...

Dubbel-:eek::eek:

Jag har ju även en Molly här hemma jue :eek:

Iofs köpt som vuxen och redan invand med det namnet ;)

Hobbe.

För mig är det ett namn på en tiger eller en katt, absolut inte ett hundnamn.

*KL*

Oerhört förvånad att någon inte har skrivit mitt hatnamn, SIMBA!!! Har inte träffat en enda normal hund med det namnet...

Självklart kommer Ronja, Molly och Wilma på ungefär samma nivå, liksom Bella och olika namn med X och Z i... Själv har jag iofs en Mixie, men jag var 11 år när jag fick henne, så jag är förlåten :p

Simba? Men det är ju ett lejonnamn? Vad tänker folk när de ger hunden ett lejonnam, kattnamn?

Min brors draghund heter Findus ;)

Dock inte han som döpt honom utan det hade redan uppfödaren gjort.

Håller med om "tuff-namnen" Tayson, Rambo, Rocky, m,m är grymt löjliga och fula..:crazy:

Men jag tycker om namnet Tor, fundera på att döpa min tax till det :laugh:

haha, min farfar hette Malte! Jag tycker det är fint!:D

Jag skulle aldrig döpa min hund till fiffi. Eller nåt med engelskt uttal, typ Jack som man uttalar "Djäck"... Människornamn tycker jag är charmigt! Har en granne vars hund heter Karin. :)

*KL*

Min farbror hade innan en himla massa svart labbar på löpande band som hette Kate, Amy, Betty etc, dvs engelska tjejnamn.

Men så fick han och visste inte riktigt vad hon skulle heta, finurlade länge och till slut sa hans svärfar till hunden:
- Stackars dig, du heter ju nothing...

Så fick hunden heta "Nothing", faktiskt en av mina favoritnamn, hon kallades Thingen, lite småjobbigt uttal, men rätt charmigt att heta Ingenting.

Typ Wilma är väl jättevanligt...

Ja, Izor känner fem tikar som heter Wilma, och Wilma nummer ett är självklart hans bästis och "flickvän", en underbar bichon frisétik.

Jag har inget namn vad jag vet som jag tycker är jättefel på en hund. Däremot kan man ju ibland undra hur det kommer sig att de döps till det de gör. Men det är väl för att Izor kallas för det han är döpt till (uppfödaren frågade vad vi skulle kalla Izor för och så döpte hon honom till det). Vi känner en annan dvärgschnauzer som kallas Hampus - hans registrerade namn är tydligen Amaranthe.

Håller med om "tuff-namnen" Tayson, Rambo, Rocky, m,m är grymt löjliga och fula..:crazy:

Men jag tycker om namnet Tor, fundera på att döpa min tax till det :laugh:

Ha ha, det heter min pappas häst. En nordsvensk som är stor som ett hus. Kallas StorTor :rofl:

Min förra granne hade två amerikanska cockrar vid namn Fancy och Candy... Där går nog min gräns.

Inte heller King, Killer, Tyson och liknande. Då skriker jag hellre Penisförlängare över hundrastgården.

:rofl::rofl::rofl: sen när blev min kinesiska nakenhund en penisförlängare?? :D tror iiiiinte riktigt min sambo håller med - han skäms ögonen ur sig när han är ute med hundarna. han är rädd för att bli ertappad som bög :D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 792
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka