Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

det namnet jag kom på direkt är typ tarzan och dumbo och sådant :p

sedan om det finns hundar som heter det vet jag inte, men nä.. inte dom. och inte cykeldäck :p

Bamse XD haha asså förlåt dom som har döpt sina hundar till de men ja tkr de låter lite aa XD :P atena e också ett konstigt namn tkr ja XD

Jag vet inte. Finns säkert många:D
Men Atlas skulle jag kunna döpa en hund till.
Fast skaffar jag hund då ska jag ha en hane som ska heta Aslan.
Eller Rosco kanske men blir nog Aslan.

och va har namnet tyson gjort dig????
ja blir riktigt förbannad, namnen på hunden har väl inge betydelse, de e inte namnet du ska älska utan hunden,

min lilla vovve (dobermann/schäfer) heter tyson,
han e stor å kraftig, ser farlig ut men har hjärta av guld.
:devil:

Skalle-Per är nog bland de värsta hund namn jag vet. Det är oxå precis vad min heter:crazy:.....

, namnen på hunden har väl inge betydelse, de e inte namnet du ska älska utan hunden,

Namnen har betydelse!!! Alla har olika smak av olika anledningar. Va glad att du har en hund d tycker om med ett namn DU gillar.

Jag hatar min hunds namn. Men älskar han för det. Jag hade älskat honom lika om han hade haft ett fint namn.

Jag skulle aldrig döpa en valp till nåt jag själv inte gillar. Så namnen har stor betydelse.

Min lillayster hade en vandrande pinne som hette Alf! Inom en snar framtid kommer nog även Alf den andre...

Till saken hör ju att vår mamma var väldigt tjenis med en karl som heter Alf för att tag sen, så namnet är inte poppis hos pappa :grin:

Jag föredrar nog "penisförlängar-namnen" före "gubb-namnen" som Bosse och Gunnar tex. Pv vill döpa sen ev framtida rottishanne till Bertil :eek: kommer inte på fråga!! En ex kollega har en rottishane som heter Smokey och det gillar jag! :love:

så de du mena, att heter hunden fel så e hunden felande, snacka om att de e dax å tänka om,

namnet har ingen betydelse, om du hatar din hunds namn varför skaffade du den stackarn om du inte klarar av namnet????????

ja bryr mig inte om va min hund heter för mig e hans personlighet som gäller,

ja brydde mig inte om rasen eller nått, huvudaken att han accepterade oss i familjen,

så de du mena, att heter hunden fel så e hunden felande, snacka om att de e dax å tänka om,

namnet har ingen betydelse, om du hatar din hunds namn varför skaffade du den stackarn om du inte klarar av namnet????????

ja bryr mig inte om va min hund heter för mig e hans personlighet som gäller,

ja brydde mig inte om rasen eller nått, huvudaken att han accepterade oss i familjen,

Öhhhh.. Snacka om att ha ett eget sätt att tolka saker......

Jag skrev klart och tydligt att jag älskar hunden oavsett om han haft ett finare namn.. Men jag hatar hans namn.... Bättre hund får man leta efter.
Det du skriver till mej nu va bara otrevligt....

Jag tycker abolut att hundens namn är viktigt. Men jag har inte NÅGONSTANS skrivit att jag älskar honom mindre. Ite heller att jag går på hundens namn då jag skaffar hund.

Jag har inte heller skrivit att jag inte KLARAR av hans namn.. Bara att det är förbaskat fult!

Å andra sidan är det busenkelt att byta namn om man inte gillar det dom har. ;) Hundar lär sig snabbt!:bump:

Kommit på ett till som nykommlingen hemma blev kallad för "skojs skull" under helgen av goda vänner, Rejdar, som i rederiet. :crazy:
Han heter Rider i stamtavlan (bla).
(kallad honom Rejdar så många gånger, att tom jag råkade säga det en gång!:o)

Nu håller jag på o kallar honom Ipod, gillade det namnet hehe.
Han börjar redan lystra till det, och kallat honom det sedan sju snåret igår. ;)

Å andra sidan är det busenkelt att byta namn om man inte gillar det dom har. ;) Hundar lär sig snabbt!:bump:

Kommit på ett till som nykommlingen hemma blev kallad för "skojs skull" under helgen av goda vänner, Rejdar, som i rederiet. :crazy:
Han heter Rider i stamtavlan (bla).
(kallad honom Rejdar så många gånger, att tom jag råkade säga det en gång!:o)

Nu håller jag på o kallar honom Ipod, gillade det namnet hehe.
Han börjar redan lystra till det, och kallat honom det sedan sju snåret igår. ;)

Ja jag står inte och skriker Skalle-Per.. Jag kallar honom för Chip. Han har kallats för det sen han va valp.. Så det är det namn han lyssnar till. Skalle-Per fick han från uppfödaren som döpte kullen efter Ronja rövardotters film.

Hur som är det fult. När folk får höra det skarttar de och säger "vilket öde":grin:.. Men det går hem hos små barn:D...

ja men varför itne byta namn,

de e som att skulle en människa heta ragnar så skulle inte man gilla den personen bara för att man kanske tycker att namnet e fel,,,

byt namn på stackarn.....

tyson lyssnar inte snart på tyson eftersom dottern kan inte prata riktigt å hon ropar tass. vilket vi har råkar göra,

ja mena inge illa men ja tycker att namet på ett djur har ingen betydelse utan de e djuret som gäller. gillar man inte namnet så ger man den ett smeknamn.... en hund fattar va man säger,,,

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 790
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 827
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden