Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Nog tror jag att Malte är ett människonamn.. :rofl: eller har jag fel..

Kommer ihåg den där nissen som var med i såpan Rederiet. Han som tog med sig en massa djur ombord som alltid rymde.. typ spindlar och sådant.. Han hette Malte i serien..

Inget vidare namn.. :rofl::rofl:

Han gav ju bort en huden till intendenten som "lystrar till namnet lill-malte". :D

... Tyson! Atlas! Mitzi (oavsett stavning)!

Vilka namn skulle ni aldrig kunna sätta på en hund?

:p

Och min jack russel som heter Tyson :cry::D. Visserligen Nike Tyson men lyssnar till Tyson.

Uff, jag avskyr "tuff-namn";

Tyson, Atlas, Atos, Rambo, Eros osv. Sånt kräks jag på.

Pappa hade en rottwailer som hette Black Saints Eros Ramazotti ;), och så har jag en Tyson.

Nog för att Nikki är ett människonamn, men jag skulle aldrig döpa min hund till typ Johanna, eller.. Olivia :p Alltså typiska människonamn, skulle heller aldrig döpa något engelskt i de flesta fall, finns några fina så dem ska jag inte döma ut helt.
Om vi skulle skaffa hund så skulle den heta Wilda eller Björn :rofl: eller Sture :angel:

Meeen Malet är ju så gulligt :p Min schäferblandis heter det...funderade dock ett tag på att döpa honom till Folke :rofl:

Lukas, Bosse, Tyson, Rambo, Karo, Ronja...

...sen kanske inte Pricken heller, får man barn i framtiden som har svårt att säga "r" en period så kommer de stå och ropa på "picken" :crazy:

Tyson är ingen favorit här heller. Inte heller Freja (90% av alla rottis/amstafftikar?), Diva, Kenzo, Daisy, Gismo...

Jag var inte heller så förtjust i vad min hund kallades förr :o Honey, hade massor av storslagna tankar om fina och originella namn jag skulle kalla henne istället och så blev det... Sally. Inte särskilt ovanligt direkt, men det bara blev så. Hon hette tydligen det.

Förresten läste jag på ett engelsk forum och förvånades över antalet dalmatiner som heter Pongo, Dotty och Spot. Lite fantasi tack :p

Senast ändrad:

Absolut fulaste namnet i världshistorien jag har hört på en hund: ZORRO :rofl::rofl:

f.ö var den en bror till min hund som hette det. Man tänker på en stor stor stooor svart hund isåfall så kommer en liten vit dunboll.. Tadaa!!

Några jag känner till har två rottweilers som heter Ilska och Attackera :S

För ett antal år sedan tog jag över en svart labrador som hette Fluffy, snacka om missvisande namn, när man hör namnet tänker på en liten vit luddig hund men i stället kommer det en svart labbe rusande.. Hade jag fått välja så hade hon haft ett helt annat namn!

Men det är ju skitkul på en svart labbe! :D Däremot skulle jag aldrig döpa en pudel till det.

Människonamn och disneynamn.

Undantag: Caesar, som min nästa ska få heta.

När jag börjar föda upp blir det säkert ett och annat kändisinspirerat namn i stamtavlan (Jag tänker mig [kennelnamn] Gordon Ramsay - den behåller jag nog själv!) men å andra sidan används ju stamtavlenamnen oftast inte.

Åh är du också ett Gordon-fan. :D

De namn jag "sparat" åt mig själv är Gordon, Hector och Douglas. Ska bara skaffa individerna också. :)

...sen kanske inte Pricken heller, får man barn i framtiden som har svårt att säga "r" en period så kommer de stå och ropa på "picken" :crazy:

Ungar är roliga. Mitt kusinbarn kallade alltid deras hundar för Tattan och Nobben. (Tarzan och Snobben - två namn jag heller aldrig skulle använda.)

*kl*

Ronja.

Alldeles för många heter det, plus att det är ett platt ord att ropa. Jag vill ha ett "s" eller "sch-ljud" i namnet.

Chivas hette Shiva när jag tog över honom, men ingen hund hemma hos mig är döpt ett en gud som representerar kaos.
Så jag ändrade lite, även om jag som whisky-sort föredrar Highland Park.

Åhh d finns ett hundnamn jag inte alls tycker om men kommer inte på det nu.Ett rätt vanligt namn på tikar.Någon?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 792
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka