Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

*kl*

har inga direkta namn som jag inte gillar.
ÄR väl iofs inte jätte förtjust i de gammla gubbnamnen, typ Arne och Herbert osv. Men de kan passa på rätt individ.
Sen tycker jag (tillskillnad från många här verkar det som) att de isonirka namnen är rätt kul. Typ en vit hund som heter "Svarten", en rottwailer som heter plutten osv... (sorry för stavningen :angel: )

Zipper :D
Jag vill aldrig ha en hund med det namnet igen. Fult, tråkigt och sjuuuuuukt o-macho. Jag menar, min hund är stor och svart - hur kan han då heta Zipper?

:rofl: Va det så det var? .. hade glömt bort det..:rofl:

Folke.. det hade varit snäppet värre än Malte det.. :p

En barndomskompis till mig hade en hamster som hette Folke. När den dog så skaffade hon en ny - Folke 2.

Inte blev det bättre av att hamstern (eller snarare hamstrarna) var döpta efter hennes salig morfar. :rofl:

Min hund Luddes uppfödare hade ett annat namn på honom.
Melker, det skulle jag nog aldrig sätta som namn på min hund någonsin.:eek::crazy:

haha va tycker ni om Molly då? Min lillasyster heter det, när mamma berätta att hon skulle heta Molly, blev min mormor förtvivlad och sa: ni kan ju inte döpa henne till ett hundnamn?!?! haha :D

Våran hund heter Daim, han hette så i sitt första hem och vi har inte bytt , ja tycker det är lite skämmit ibland :angel: kanske inte världens vackraste namn.. men det gör inget för de är ju inte namnet som gör hunden tycker ja.. :D

ja TYCKER om , Aramis och Aslan.. älskar dom namen

En barndomskompis till mig hade en hamster som hette Folke. När den dog så skaffade hon en ny - Folke 2.

Inte blev det bättre av att hamstern (eller snarare hamstrarna) var döpta efter hennes salig morfar. :rofl:

:rofl::rofl::rofl: haha!! min kompis katt heter sigrid, hon är efterbliven. det är så sött :crazy:

När ja var liten hade jag en vandrande pinne som hette GURKAN :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Jag hade ett marsvin som hette Kerstin... (Hennes pojkvän hette Scheffield, det namnet är coooolt...:D)

haha :D fast han dog av en gurka oxå lite ironiskt.. min mamma vågade inte stoppa ner handen så hon bara slängde ner gurkor å sprang där ifrån( tyckte den va jätte äcklig xD ), å då drunkna han i grukvätskan eller va de heter haha .. jag blev förkrossad:D

Jag ångrar mig, de absolut fulaste namnen på hane resp. tik är Task och Brinna :rofl: En bekant till oss har två schäfrar med dem namnen :crazy:

En släkting till min man tog hand om en omplacering (schäfer) som då hette Dildo.

...han fick snabbt byta namn till Bilbo.

Min pojkvän envisas med att våran blivande hund ska heta Pricken.
Jag försöker desperat få honom på andra tankar :p

haha när vi var små hade ett par råttor som hette Harry och Mimmi. när de dog fick nästa heta Harry 2 och Mimmi 2, och så fortsatte det i generationer (det blev mååånga ungar...).

när det gäller namnen så sällar jag mig till dem som har svårt för namn som ska låta tuffa. eller såna som varenda hund heter, t ex ronja och isa (känner 5 st isa med varierande stavning).

oj! De var fula namn!! Spec Task!

sen var Kimz0rs namn onekligen speciellt oxå :angel:
Förstår att den döptes om!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 792
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka