Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Jo, det finns ju barn i det hushållet... :angel: Annars hade den nog fått fortsätta heta Dildo, tror jag, om jag känner släktingen rätt. Han har en katt som heter "Supen"...

haha... jo, men man kan förstå att de döpte om den..
smart förhundens skull att ta nått såpass likt iaf :)

Han är numera gift, hunden tillkom efter frugan. Det hade varit pinsamt för henne att vara ute och ropa på "Dildo".

Ungefär som att ropa "Penisförlängare" ju. :D

*KL*

Oerhört förvånad att någon inte har skrivit mitt hatnamn, SIMBA!!! Har inte träffat en enda normal hund med det namnet...

Självklart kommer Ronja, Molly och Wilma på ungefär samma nivå, liksom Bella och olika namn med X och Z i... Själv har jag iofs en Mixie, men jag var 11 år när jag fick henne, så jag är förlåten :p

Vår Schäfer hette Ora....

Testa att ropa det i ett litet samhälle...

Var mer än en gång min far höll på att åka på en örfil av gamla tanter.

Vi kallade henna Årpan för att hon norpa mat som tusan när hon kände för det. Men det var inte alltid hon lyssnade på Årpan därav fick man ropa originalnamnet. Tysk schäfer.

*KL*

Oerhört förvånad att någon inte har skrivit mitt hatnamn, SIMBA!!! Har inte träffat en enda normal hund med det namnet...

Självklart kommer Ronja, Molly och Wilma på ungefär samma nivå, liksom Bella och olika namn med X och Z i... Själv har jag iofs en Mixie, men jag var 11 år när jag fick henne, så jag är förlåten :p
Mixie heter ju en "karaktär" i en jättebra Sublime-låt! :idea: :D

Har en Bella hemma, typiskt vanligt. Men hon är en riktig Belladonna.

Sen har vi Elsa, :rofl: som verkligen var en riktig Elsa, haha. Heter Fatima:crazy: i stamtavlan.

Fått hem en hund som heter EVA!! Hur i hela friden tänker man när man döper en hund till Eva???:crazy:

Föredetta Penisförlängaren PB hanen Chico, fick heta Chico även här, då han var tre när han kom. Han bor hos en god vän till oss nu och skall det till han dör av ålder.

Tycker inte om vanliga namn, de ska gärna vara lite annorlunda.
Har en Mejja, Omega, Kitty(jaja inte så ovanligt men döpt efter kitty Jardbring(?) på P3.), Carmen och Sexan som jag gillar namnet skarp på. :D

Nästa fralla ska få ett riktigt tönt namn, i stil med kråkan eller nåt. :D

håller med! typ berta, ulf och sånna liknande :crazy:

Ojdå många verkar inte gilla människonamn och gamla sådana, sneglar på lilla hunden bredvid vid namn UNO :p

Själv skulle jag aldrig döpa min hund till Gucci, Prada o dyl märkesnamn :crazy: Inte heller döpa hunden till extremt vanliga namn såsom ex Molly, Lukas, Lurvas eller "tuffa" namn som Killer, King, Tyson o dyl

Skulle dock kunna tänka mig döpa nästa chihuahua till Attack eller Ilska just for fun :D

Mixie heter ju en "karaktär" i en jättebra Sublime-låt! :idea: :D

haha, du ska dock betänka att detta var innan jag fattade detta med kennelnamn osv, därför döpte jag henne till Latjo Lajbans Mix Max:rofl::rofl:

Höll på att skratta ihjäl mig när jag hittade ett gammalt papper från nån klubbtävling där jag hade skrivit just detta under "namn", och visst minns jag mitt resonemang om det:D

Jag skulle då aldrig döpa min hund själv till ett vanligt svensk människo namn.. doch så heter min papillon Liam man han var redan döpt när jag köpte han annars hade det aldrig blivit

Min hund hette Breeze när jag köpte. Döpte snabbt om henne... passade ju inte alls.

Skulle aldrig döpa min hund till: Atlas, Tyson, Hero, Simba, Enya mm

Det värsta jag vet är en som har en tax som heter Paris. Allvarligt?!

Jag gillar heller inte namn som Tyson, Gucci, Atlas Simba, Rocky osv. Inte heller människonamn.

MIn kompis har en hund som heter Sexy. Ni kan tänka er reaktionerna från folk när man står och kallar på denna hund. Alla tittar och tror att man kallar dem för sexy hehe

*KL*

Typ alla är emot mig och vad jag har kallat mina hundar för. :rofl:
Jack Russelln heter Isabella och chihuahuan heter Stacey. :p

*kl*

Här är ytterligare en vovve med människonamn! :D

<-----------------------------------

Nu HETTE han ju Vincent när jag fick honom som 1-åring. Men han går mest under smeknamnet "Pinnen".

Människonamn. De är ju ändå människonamn :crazy:

Min hund som heter Ove. Hette det när han kom från kenneln. Ove Vovve...För att underlätta det hela kallar vi honom Nisse:confused:Han verkar inte bry sig och kommer glatt när man ropar på honom:D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 792
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka